Hemma bra men borta är mer av ett äventyr!
hemstad Jönköping, Jönköpings län, Sverige
Senast aktiv - från Cartagena de Indias, Bolívar, Colombia
Tayrona National Park & Colombian desert
fredag 15 mars 2019 - La Guajira, Colombia

Hej alla mina kära dagboksläsare! Here we go again, shit va tiden går fort ändå, men det är väl så när man har roligt på vägen. Fortsatt i Colombia och ska ju börja berätta om mitt äventyr i Tayrona National park bland annat. Så tanken var att dagen därpå gå in i nationalparken,

Colombia och karneval!!
fredag 15 mars 2019 - Barranquilla

Hej kära vänner! Hoppas ni firade fössta tossdan i mass med god tårta och att mars överlag startat bra. Själv har jag hunnit vara lite över två veckor nu i Colombia och hittills är jag inte besviken över landet, men det trodde jag inte heller. Anlände som sagt rätt sent till mitt hostel

Vulkanbestigning samt hippievecka!
måndag 25 februari 2019 - San Marcos La Laguna, Sololá, Guatemala

Halloj! Skriver igen för att komma ikapp mig lite då ytterligare en vecka hunnit gå sen jag slutade skolan. Har både bestigit en nästan 4000m hög vulkan samt spenderat några dagar vid olika små charmiga byar vid sjön Atitlan. Så förra helgen ringde klockan tidigt för min sista måltid

Spanska & salsa- win win!
fredag 22 februari 2019 - Antigua Guatemala, Sacatepéquez, Guatemala

Hej alla kära dagboksläsare! Nu har det varit dåligt med uppdatering från mig det sista men har nu hunnit med 2 rätt intensiva veckor i Antigua och tagit mig vidare upp mot Lake atitlan som är en stor sjö omringad av massa vulkaner och mysiga små byar. Men jag börjar som alltid där jag

In the jungle the mighty jungle 🐒

Hallå kyliga Sverige! Känns så konstigt att vintern slått till på allvar och själv går man i linne och kjol. Sorry men ren fakta. Dock sitter jag i bussen på väg mot Antigua nu och där kan temperaturen gå ner till runt 10grader på nätterna vilket känns sjukt kallt just nu. Men i

You better Belize it!
fredag 1 februari 2019 - Belize

Unbelizeable! Here we go again. Mer än en vecka har passerat och har därmed hunnit spendera 1 vecka på tre fantastiska öar i Belize. Som sagt sist jag skrev så var jag på båten mot Stan Pedro och där spenderade jag tre nätter. Efter jag tagit mig förbi immigrations kontrollen så gick jag

Gracias México!
tisdag 22 januari 2019 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Hej på er! Dags för lite uppdatering igen. Och som vanligt hinner det hända myclet sedan sist jag skrev. Jag börjar där jag slutade. Tanken som jag skrev sist var ju att åka till Tulum dagen efter, men efter vi kommit hem från stranden den dagen så gick jag med ett gäng argentinska tjejer

Hello Amerika't and Viva México!
fredag 18 januari 2019 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Halloj! Detta blir mitt första inlägg för denna resa. Har ju hunnit vara ute en vecka redan fast det nånstans känns som längre. Började ju med att flyga från Göteborg tidig torsdags morgon där snälla Mickan släppte av mig. En kort mellanlandning i London sen väntade långflygningen på

Asia- Sweden- Spain
söndag 30 april 2017 - Pineda de Mar, Katalonien, Spanien

Heej! Då var jag tillbaka med bara ett avslutande inlägg till den här resan plus att ni även ska få ta del av en liten del av den kommande resa jag befinner mig på nu. Alltså från Asien men en kort mellanlandning i Sverige och nu befinner jag mig i Spanien och Barcelona för en 5 veckors

Here we go HK-Filipinnerna
lördag 21 januari 2017 - Palawan, MIMAROPA, Filippinerna

Då var det kanske äntligen dags och börja skriva lite resedagbok. The veckor har ändå passerat och mycket har hunnits med om man sager så! Har ju bla. hunnits med att fira nyår I Hongkong och spenderat 2veckor med vännerna I Filipinnerna. Imorgon nalkas boot camp på Bali I två veckor och

Amerika't från nord till syd

Amerika't från nord till syd

10 januari 2019 - 26 maj 2019

Halloj kära resedagboken! Tänka sig, jag är tillbaka. Länderna börjar fyllas på men jag har fortsatt mycket kvar. Och efter ett par år på resande fot nu både i nöje och jobb kände jag att jag borde passa på att göra en sista långresa. (Vi kan ju tro att det blir så iallafall). Inget jobb och ingen lägenhet när jag kom hem så tänkte jag lika bra att köra på denna tripp också. Så nu startar jag med ett kort stopp i USA och Fort Lauderdale innan jag åker vidare till Cancun i Mexico. Därefter är pappret blankt för denna resa ska gå i flexibilitetens tecken och bli som det blir. Målet är att lära mig spanska och dansa salsa, i övrigt bara se och upptäcka så mycket som möjligt. Med blandade känslor lämnade jag kära Sverige bakom mig återigen, och det blir aldrig lättare att säga hejdå till nära och kära. Speciellt inte till min älskade mormor som jag inte vet om jag får se vid liv igen. Men jag vet att hon kämpar på så länge hon orkar! Så jag hoppas att de som vill är med och läser om mitt nästa äventyr så ska jag försöka uppdatera så ofta jag hinner!

All by myself...

All by myself...

30 december 2016 - 10 april 2017

som Celine Dion sjunger... och det stämmer iaf nästan! För en gång skull ska jag äntligen våga mig ut i vida världen och resa Själv! Något jag alltid velat och som jag känt att jag bara måste göra. Även att det känns väldigt skrämmande men också sjukt inspirerande. Mest är väl mamma och mormor som är nervösa tror jag ;) Den här resan handlar om Asien i stora drag. Min förhoppning är att jag ska få se och uppleva både Hong Kong, Filippinerna, Indonesien (Bali), Thailand, Kambodja, Vietnam samt Sri Lanka. Däremot har jag tänkt att försöka vara sjukt spontan och go with the flow och inte planera allt i minsta detalj så kan säkerligen bli nått land + -. Det jag vet iaf är att jag inte börjar min resa själv utan får 5 andra vintersemester sugna brudar som följer med mig under 2 veckor. Ska bli sjukt skoj att få fira nyår ihop och sedan hitta på äventyr i Filippinerna tillsammans innan de beger sig hemåt Sverige igen och jag fortsätter mitt äventyr, och då som sagt All By Myself! Häng gärna med mig på ytterligare en resa som förhoppningsvis kommer vara den mest lärorika resa jag kommer göra :)

Masken och Bokkahontas ute på äventyr!!!

Masken och Bokkahontas ute på äventyr!!!

30 november 2014 - 19 april 2015

Först ut är Afrika i två månader där vi bland annat kommer volontärarbeta med barn på förskola och barnhem i en månad. Vi kommer åka till Zanzibar i några dagar och götta oss. Vi kommer bege oss ut på safari såklart och också en sväng ner till Kapstaden. Efter det blir det en blixtvisit hem till Svearike för att hämta upp Fiiiii!!! Sen åker vi vidare mot USA och Highway 1 turen. I en månad bilar vi sedan från San Fransisco ner till Los Angeles vidare till Las Vegas:) Sen fortsätter jag och Tias mot Hawaii i några dagar för att dansa Hula-hula... Slutligen reser vi vidare mot Sydamerika och Costa Rica först i cirka 2,5 vecka och sist men inte minst Brasilien och Rio De Janiero, också det i cirka 2,5 vecka. Sen har vi troligtvis gjort vårt livs resa och är på väg hem mot kära Sverige och Jönköping igen! Sikket äventyr va!? :)

Glasgow!

Glasgow!

3 september 2011 - 11 december 2011

Då har man begett sig från trygga Sverige för att upptäcka en annan del av världen, nämligen att plugga i Glasgow :) Så under några månader kommer jag befinna mig här och kolla vad denna stad har att erbjuda vad gäller plugget men oxå uteliv, shopping, kiltar och annat skoj! Så häng gärna med mig här på mitt äventyr!!

packat till fjarran!

packat till fjarran!

18 januari 2006 - 5 juli 2006

var resa borjar fran kara landvetter.. o darifran ska vi ta oss till kuala lumpur o malaysia. men forst mellanlandning i wien. nar vi varit i malaysia 2veckor bar det av till sydney o australien i 3man dar vi ska ta oss upp mot cairns.. for att sedan aka till auckland o nya zeeland i 1 man. fran christchurch aker vi sedan tilldaka till australien o melbourne o tillbringar endast 13dar dar. o innan det bar av hemat sa stannar vi over i singapore i ca. 4dagar innan slut destinationen blir bangkok o thailand i lite mindre an 1manad. sen kan jag tanka mig att det ska bli skont o komma hem igen.. iaf till min alskade pojkvan fredrik. men forst ska vi ha jakligt skoj!!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Emelie uppdaterar sin resa