Jobbar vanligtvis i lund, men sparar och drömmer alltid till nästa resa =)
hemstad Lund, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Södra Sandby, Skåne län, Sverige
Varma södern
torsdag 21 februari 2013 - Bombay, Maharashtra, Indien

Efter att ha latat mig i fyra dagar i Goa, åkte jag vidare till Hampi, och tro det eller ej men det var ännu varmare än Goa och alla som har varit med mig i varma länder vet att jag blir en blöt svettfläck när det är över 35 grader. Så på tre dagar i Hampi tog jag det lugnt och spred ut

Inga fler tigrar =(
måndag 4 februari 2013 - Paliyem, Goa, Indien

Ja, det dar med att skriva oftare nar jag reser sjalv kanske inte det blev sa mycket av :) Just nu sitter jag pa Arambol stranden i Goa och njuter av varmen. Men lat mig ta det i kronologisk ordning. Jag lamnade Delhi och akte till Kanha nationalpark for att se fler tigrar. Men det fick jag inte

Gyllende trianglen mm
måndag 21 januari 2013 - Delhi, Delhi, Indien

Jag har skrivit sa sallan att jag nastan inte komme ihag nar jag uppdaterade senast. Det kommer kanske bli lite mer inlagg nu nar jag ar sjalv. Anni akte hem i natt. Jag hoppas du har en bra resa hem och det har varit toppen (som vanligt) att resa med dig. Kommer vara tomt utan dig brevid min sida

Forsta tiden
söndag 6 januari 2013 - Jaisalmer, Rajasthan, Indien

Nu har vi varit i Indien lite mer an en vecka. Vi borjade i Mumbai som var harligt varmt, vi kom fram tidigt en morgon och fick se Mumbai vakna, det var not ett bra satt att gradvis vanja sig vid tutandet, alla bilar och alla manniskor. Vi spenderade tre dagar i Mumbai med att vandra runt i staden,

Hemma och laddar upp bilder
söndag 15 april 2012 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Jag kom hem i fredags kväll så nu sitter jag och går igenom alla bilder och vårdar min förkylning som jag nog fick på flyget. Har laddat upp en del bilder som ni kan kolla in. Mina sista dagar i Japan gick ganska snabbt. Jag kollade in en samuraj borg i Matsumoto, den var finare på utsidan

Tiden flyger nar man har sallskap
måndag 9 april 2012 - Matsumoto, Nagano prefektur, Japan

Nu har jag varit dalig och inte skrivit pa ett tag. Det har hant en del sedan sist, efter Nagasaki akte jag till Hiroshima. Inte framst for att se mer atombombs minnesmarke men for att se ett flytande shrine (aven om jag hann med peacepark och a-dome med), pa on Miyajima. Det var en valdigt mysig

Mer korea och tillbaka till Japan
onsdag 28 mars 2012 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Min plan var egentligen att lamna Seoul dagen efter DMZ turen men gick ut pa kvallen med ett gang fran hostelet sa jag orkade inte pa morgonen. Istallet sa gick jag, Ed en filipinsk kille och Dave en australiensisk kille uppfor namsan. Ett "berg" inne i Seoul med ett torn pa. Det var en trevlig

Avstickare till Korea
fredag 23 mars 2012 - Seoul, Sydkorea

Nu ar jag i Seoul, insag att jag har en massa tid och att min plan for Japan var kanske inte fokuserad pa det jag mest ville se utan det var aven en massa anat random i den, sa jag kastade planen och stack till sydkorea. Tankte vara har en vecka och sedan aka tillbaka till Japan. Fargan tar bara

Dykning i okinawa
söndag 18 mars 2012 - Naha, Okinawa prefektur, Japan

Nu har jag varit i Naha nagra dagar. Idag har det varit riktigt varmt sa jag har gatt runt i shorts och tshirt hela dagen och sightseeingat. Naha ar ganska ok, en modern turist stad men det var inte for staden jag kom hit. Jag kom hit for att dyka och det har jag gjort. Forsta dagen var lite

Sköna dagar på Zanzibar
onsdag 25 augusti 2010 - Nairobi, Kenya

Nu ar jag tillbaka i Nairobi och imorgon flyger jag hem, det kanns inte kul alls, jag hade latt kunnat fortsatta i flera veckor till. Den sista tiden spenderade jag pa Zanzibar. Var i Jozani skogen och kollade pa apor bade de utrotningshotade red colobus och svart eller bla apa. De var verkligen

Indien

Indien

27 december 2012 - 21 februari 2013

Nu bär det av till Indien!

Nippon - Soluppgångens land

Nippon - Soluppgångens land

13 mars 2012 - 14 april 2012

Tågluff i Japan, jag hoppas jag prickat in körsbärsträdens blomning =)

Mitt Östafrika

Mitt Östafrika

14 juli 2010 - 26 augusti 2010

Nu bär det äntligen av till Östafrika!!

Utbyte i Vancouver

Utbyte i Vancouver

29 augusti 2007 - 4 juni 2008

Pluggar Maskinteknik ett år på UBC i Vancouver men förhoppningsvis hinner jag se en del av resten av Nord Amerika med. --------------- Studying Mechanical Engineering at UBC in Vancouver for a year but hopefully I will have time to see more of the rest of North America aswell.

Kortare resor

Kortare resor

1 januari 1985 - 1 januari 2002

Samlade resor med familjen, weekend resor och jobbresor. Med andra ord ställen jag vill ha prickar på men inte är länge nog på för att skapa en individuell resa =)

Transmogoliska till Asien... / The Trans-Mogolian to Asia...

Transmogoliska till Asien... / The Trans-Mogolian to Asia...

28 september 2006 - 11 januari 2007

Börjar i Moskva och fortsätter med den transmogoliska järnvägen, stannar i Irkutsk och Ulan Batar på vägen till Bejing, sen får vi se hur det går... Skriv gärna en mening eller två i gästboken =) ------------------------------------ Starting in Moscow and continues with the trans-mogolian railway, stops in Irkutsk and Ulan Bator on the way to Bejing, then i'll see what happends.... Feel free to write a sentence or two in the guestbook =)

Down Under

Down Under

17 september 2002 - 15 juli 2003

Sol, bad, fest och kolla på underliga djur på andra sidan jorden.

Expedition Sydamerika - upptäcker en "ny" kontinent

Expedition Sydamerika - upptäcker en "ny" kontinent

30 januari 2006 - 15 juni 2006

Tre kompisar på vifft i sydamerika i ett halvår, med mycket sol, bad, dykning och uptäckande, förhoppningsvis lär vi oss ett eller två ord på spanska med... Skriv gärna en mening eller två i gästboken =)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Emma uppdaterar sin resa