Jobbar vanligtvis i lund, men sparar och drömmer alltid till nästa resa =)
hemstad Lund, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Södra Sandby, Skåne län, Sverige
Massa safari
lördag 14 augusti 2010 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Det var ett tag sedan jag skrev sist sa jag vet inte ens vad jag ska borja att beratta om. Men fran borjan brukar ju funka: Efter en ledig dag i Nairobi var vi tillbaka pa lastbilen och nu var den full, vi var 24 personer. Vi atta som varit med de tva tidigare veckorna tankte att det skulle bli

Gorillor och safari
fredag 30 juli 2010 - Nairobi, Kenya

Nu har jag varit ute och kollat rundor i tva veckor. Ska forsoka beratta vad vi gjort men kommer nog bli en kort version. Vi borjade var resa i var lastbil TATI med att gora en game drive i Lake Nakuru national park. Vi sag en hel del pa en eftermiddag och en formiddag, ett lejon i ett trad, tva

Jambo
lördag 17 juli 2010 - Nairobi, Kenya

Efter en lang resa utan sa mycket somn kom jag fram till Nairobi torsdag morgon. Det gick ganska snabbt att fa visum och jag var inne i stan innan elva. Jag var riktigt trott hela dagen (kan ju inte sova pa flyg) sa jag vandrade mest runt i staden. Centrum ar inte riktigt som jag forvantade mig,

8500km, Vastkusten!!!
onsdag 28 maj 2008 - Prince Rupert, British Columbia, Kanada

Sa nu har jag kommit till vastkusten i kanada igen, men jag ar inte annu i Vancouver. Da jag har varit pa sa manga stallen sedan jag skrev sist, kommer jag bara skriva lite kort om varje stalle jag varit pa i den ordningen jag var dar. Montreal En cool storstad. Pratade inte mycket franska har

2650 km, VM i Hockey och lite annat
söndag 11 maj 2008 - Québec, Kanada

Nu sitter jag i Quebec city och ar lite sur over att sverige forlorade mot ryssland i hockey vm, under min forsta landslagsmatch, hur vagar de??? Som ni sakert fattade av den kommentaren sa var jag pa matchen fick en riktigt bra biljett av en man utanfor och till ett bra pris med. Men ni kanske

0 km, Borjan pa slutet

Igar lamnade jag Vancouver for att aka till st John's som blir mitt forsta stopp pa min resa igenom kanada. Detta ar ocksa dar trans canadian highway borjar eller slutar beronde pa hur man ser det, och det ar denna vag jag kommer folja pa min resa tillbaka till Vancouver. Hela dagen igar var

Roadtrip till Rockies
söndag 27 april 2008 - Vancouver, British Columbia, Kanada

Efter att ha spenderat en vecka med konstant pluggande på biblioteket med efterföljade två tentor, var det dags att ta en paus och resa lite igen. Denna gång blev det roadtrip till Rockie Mountains. Vi var fem svenska tjejer (Cilla, Ioana, Ida, Karin och jag) som lämnade Vancouver tidigt

Besök hemifrån och surfing
tisdag 25 mars 2008 - Vancouver, British Columbia, Kanada

Efter några veckors vardag kom Tina och Johan och hälsade på. Jag agerade då guide och visade runt i downtown (shopping, shopping), gastown (gasklockan), chinatown (konstig mat och en vacker trädgård) och stanley park (cyklade runt och såg totempålar). Vi hade riktigt fint väder och det

All that jazz
fredag 22 februari 2008 - New Orleans, Louisiana, USA

Kärt barn har många namn sportlov, spring break, reading week eller midterms break man kan kalla det vad man vill. Men för mig betyder det resa. Så den 14 februari (Trevlig alla hjärtans dag på er!!) packade jag och Cilla våra väskor och satte oss på bussen till Seattle flygplats där vi

Seattle
måndag 28 januari 2008 - Seattle, USA

Nu i helgen åkte jag, Elin och Tobias till Seattle för att turista lite. Och turista gjorde vi, gick över hela stan kändes det som, åkte upp i spaceneddle, gick ner i underjorden, kollade in pike place market och åt en massa amerikansk mat. Bland annat soppa ur en bulle, clam chowder

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Emma uppdaterar sin resa