Lite pool och lite regn och åska
tisdag 19 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Dagen börjar med strålande sol och värme och ett missat samtal, från någon jag inte väntat mig. Ever. Ida har fått sig en fanclub av två svenska barn. De pratar med Ida och mig men vågar inte prata med Pontus eller Linnea... gäller dem också förstås..Efter frukosten skulle Linnea ner

Poolhäng
måndag 18 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Idag blev en riktig slappardag med poolbad!Martin fick äran att börja dagen med att lämna tillbaka hyrbilen. Medan vi andra gjorde oss redo för frukost. Fick oxå lära oss att man får inte ta med sig frukt från frukosten ut.. varför kan man undra.. men vi fick behålla bananen jag hade i

Etna!
söndag 17 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Idag åkte vi ut på äventyr på de sicilianska vägarna. . 😄 började lagom bra... Vi hyrde bilen igår då se har stängt idag .. Vi hyrde även en bakvänd bilstol till Ida! Gick ju sådär. Efter massa trixande och fixande så konstaterar vi att bältet i stolen inte fungerar som det

Stranden
lördag 16 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Japp! Stranden blev det idag! Vi badade plaskade vilade och spelade fia med knuff och Yatzy. Pontus badade inte. För kallt säger han. Linnea ville knappt lämna havet.. trots att hon faktiskt blev rätt kall. På eftermiddagen kom åskan. Och ytterligare lite regn. Men nu är det sol

Fredag!
fredag 15 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Fredag!? Vad hände? Redan fredag!Vädret har varit mer pålitligt idag än igår😎idag blev det snabbhäng vid poolen för att sen hitta lokala bussen upp till Taormina. Och det gick ju bra☺ inga konstigheter. Gillar inte riktigt de här slingriga vägarna upp på berg...så smalt och så

Lata dagar
torsdag 14 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Lite växlande väder idag.  Stekande sol sen lite regn men det hindrar oss inte från att slappa vid poolen😎 Vi är kanske inte kända för att vara morgonmänniskor. Inte nu heller kan jag säga.. Måste ställa klockan så vi inte missar frukosten. 😂Linnea har även shoppat flipflops

Resten av dagen
onsdag 13 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Ja helt perfekt avslut på dagen. Vi hängde som sagt på stranden idag. Tog en lunchpaus och sen hängde vi en stund till på stranden. Linnea och Martin badade Pontus bytte inte ens om. Tyckte det var för kallt. I havet. Jag hängde med vaken Ida. Och klagade inte heller eftersom jag också

Stranden
onsdag 13 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Då var vi på plats!ja redan igår. Det blev en lång dag igår så hela familjen deckade runt nio... 😀jag har för övrigt hittat tillbaka till resedagboken.. eftersom min förra sida inte ville vara med förra året så testar vi här istället! Och hoppas på hela inlägg😂Igår. Uppe vid

Hemmåt bär det..
måndag 12 juli 2010 - Genève, Schweiz

Sista hotellfrukosten avklarad! Nu ska det bara packas ihop och pallra oss till tågstationen och tåget till Zürich flygplats. Det ska vi nog oxå fixa:D Men först ska vi handla lite... dels lite resefärdkost sen måste man ju ta med sig chokld från chokladlandet! Får väl se hur den ser ut

Och ostfondue det blev...
söndag 11 juli 2010 - Genève, Schweiz

Japp det blev ostfondue! Ostfondue provencale.. med tomat och kryddor i. Det var smarrigt! Mycket lättare att äta än jag trodde trots värmen! Jag var nära att ge upp.. Var så trött och seg i huvudet och trodde att jag var mätt... Men icke.. Men var tvugna att vara tillbaka på hotellet till

Sicilien

Sicilien

12 juni 2018 - 27 juni 2018

Familjetripp till Sicilien. En välbehövlig paus i vardagen ❤

Schweiz

Schweiz

4 juli 2010 - 12 juli 2010

Mestadels vandring i alperna

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Emma uppdaterar sin resa