Stranden!
tisdag 16 juli 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Idag blev det en riktig sol och bad dag!Käkade frukost. Bytte om. Hyrde solstolar på stranden. Blåste fortfarande rätt bra utifrån havet så det var rödfärg. Men vad gör det när det är kul att hoppa i vågorna?? Linnea var mest entusiastisk. Pontus mer skeptisk. Ida tyckte det var kul.

Regn och åska
måndag 15 juli 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Första hela dagen i Rimini. Och förhoppningsvis den enda regniga dagen. Det har regnat mest hela dagen och varit runt 20 grader. Vi trotsade vädret och tog först en promenad för att kolla in ett tivoli/lekland a la 80 tal.. kostade alldeles för mycket för att ens tänka tanken på att gå in

Resdag!
söndag 14 juli 2019 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

Vi började dagen med utcheckning av hotellet i Bolzano. Promerade med packningen till den härliga parken där vi parkerade i skuggan. Sen kunde barnen leka av sig innan vi behövde ta oss vidare mot tågstationen. Ja... började bra sen fastnade ett av barnen med telefonen framför näsan..

Vi börjar kunna det här nu.
lördag 13 juli 2019 - Bolzano, Trentino-Alto Adige, Italien

Samma sväng som tidigare dag. Lekplatshäng med lunchpicknick i parken. Allt i lugn skön takt. Nu är vi definitivt i semester mode 😎😁När lunchen var intagen och vi smält den en aning och Ida började bli trött tog halva sällskapet sikte mot slottet Roncolo/runkelstein.  Den andra

Lugn dag!
fredag 12 juli 2019 - Bolzano, Trentino-Alto Adige, Italien

Mycket lek idag! Dagen började i lekparken till barnens förtjusning!! Där blev vi kvar halva dagen. Massa klättrande gungande och bus.Ida blev trött så tog en liten sväng med vagnen som slutade på Spår där vi inhandlade lite lunch. Grillad kyckling,bröd, ost lite chips och ett supergott

En dag bland alper❤
torsdag 11 juli 2019 - Bolzano, Trentino-Alto Adige, Italien

Vi kom upp och fick nog jordens tråkigaste hotellfrukost... kaffet var gott men det andra var lite småroligt... Men å andra sidan fick vi galet bra frukost i München..Men mätta blev vi. Vi gjorde oss redo för dagen. Tog svängen förbi spar för lite lättare lunch intag. Och vatten! Vilket

Mera tåg nu åker vi!!🤪
onsdag 10 juli 2019 - Bolzano, Trentino-Alto Adige, Italien

Vi vaknade ur en skön natts sömn med tanke på föregående nattsömn.. fick riktigt bra frukost på hotellet. Solen sken och det var skönt ute. Tåget från München till Bolzano gick 11.30. Vi knatade dit ca 30min innan avgång. Tåget rullade in ca 25min innan avgång. Vi sa Hej så länge

Nä men det här går ju bra 🙂
tisdag 9 juli 2019 - München, Bayern, Tyskland

Vaknade i Berlin. Sovit rätt ok men för lite och från att ha varit galet varmt i kupén så blev det rätt kyligt! Och vi som inte bäddat med täcke... Vi överlevde det med😜 Av tåget med ett ryck för stackars Ida som inte alls sovit klart..😴 Hittade ett litet hål i väggen där vi

En dag i Malmö och sen Snälltåget mot Berlin
måndag 8 juli 2019 - Tyskland

Oj vilken lååååååång dag det här blev!Först upp med tuppen, vilket vi inte är vana vid som haft sommarlov ett tag och vänt på dygnet. Men helt ok frukost på Comfort hotell. Sen skulle vi iväg till Beiers park och vara publik i sommarlov. Planen var att ta en buss i god tid innan

Tåg mot Malmö!
söndag 7 juli 2019 - Sverige

Då har resan börjat. Men känns inte riktigt på riktigt förrän imorgon eftermiddag då vi kliver på nattåget mot Berlin. Vi kom med tåget som planerat. Vi fick skjuts av trevliga grannen. Tåget hann väl inte mer än rulla några minuter förrän Linnea började må illa! Jaha tänkte

Tågluff med barn i Europa

Tågluff med barn i Europa

7 juli 2019 - 29 juli 2019

På söndag börjar resan söderut! Vi tar med våra tre barn på äventyr genom Europa med Rimini som sydligaste stopp. Innan dess blir det Malmö, München och Bolzano hemvägen går via Innsbruck. Packningen har vi på ryggen. Mormor fick vi med oss också som möter upp i Malmö!

Thailand

Thailand

20 februari 2019 - 7 mars 2019

Ett avbrott från vardagen och gråa vintern i Sverige. Ljus, värme och ett helt annat tempo. Sen kan vi möta våren i Sverige med ny energi😊

Sicilien

Sicilien

12 juni 2018 - 27 juni 2018

Familjetripp till Sicilien. En välbehövlig paus i vardagen ❤

Schweiz

Schweiz

4 juli 2010 - 12 juli 2010

Mestadels vandring i alperna

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Emma uppdaterar sin resa