Hemma!
onsdag 27 juni 2018 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Så var de här två veckorna slut! Men så skönt vi haft det. Och alltid skönt att komma hem också. Igår var nog den längsta dagen ever. Vi började med frukost en timme tidigare än vanligt för att hinna packa ihop oss innan utcheckning klockan 10. Sen intog vi solstolar på stranden. Det

Måndag...
måndag 25 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Nu är den här resan snart slut... 😢Vi har njutit varenda sekund! Kanske inte haft det mest stabila vädret men varmt och skönt. Idag nät vi skulle ta oss till frukosten öste regnet ner. Öste verkligen. Jag tog Ida i famnen och drog på mig vagnens regnskydd och sprang/gick väldigt fort..

En gråmulen dag.
söndag 24 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Vad gör man när man vaknar och upptäcker att solen försvunnit? Ja. Vi började dagen med frukost som alla andra dagar. Sen blev det lite parkhäng medan det duggade lite lätt. Men vi bestämde oss för att vara ute ändå och promenerade in mot centrum. Vi betalade en slant för att gå in och

Igår var det visst midsommarafton.
lördag 23 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Igår. En lugn slapp dag vid poolen. Linnea fortsatte bombandet och dykandet. Tränade lite simtag i stora poolen. Simmade med en armpuff 😃 Pontus kämpade på han också! Med hajfenan som falsk trygghet går det super..😎 sen var det ju faktiskt midsommarafton igår..  blev inte mkt sill

Sol sol och lite åska..
torsdag 21 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Torsdag. Lugn och soft dag. Frukost. Lite häng på rummet. Sen poolen. Blir lätt poolen när man inte vet hur länge vi orkar hänga...Linnea plumsade i stora poolen igår utan armpuffar ... gick bra. Hon testade även när hon var med på vad hon gjorde... Och hon kan flyta/hålla sig ovanför

Alcantara
onsdag 20 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Då har vi varit iväg på äventyr 😊Tog en buss upp till Alcantara en Canyon. Ett organiserat område med ordningställda stigar och självklart inträde.  När vi kliver av bussen börjar det regna! Vi såg att vi åkte in i ett regnoväder från bussen... så första 5min var vi fast under

Lite pool och lite regn och åska
tisdag 19 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Dagen börjar med strålande sol och värme och ett missat samtal, från någon jag inte väntat mig. Ever. Ida har fått sig en fanclub av två svenska barn. De pratar med Ida och mig men vågar inte prata med Pontus eller Linnea... gäller dem också förstås..Efter frukosten skulle Linnea ner

Poolhäng
måndag 18 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Idag blev en riktig slappardag med poolbad!Martin fick äran att börja dagen med att lämna tillbaka hyrbilen. Medan vi andra gjorde oss redo för frukost. Fick oxå lära oss att man får inte ta med sig frukt från frukosten ut.. varför kan man undra.. men vi fick behålla bananen jag hade i

Etna!
söndag 17 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Idag åkte vi ut på äventyr på de sicilianska vägarna. . 😄 började lagom bra... Vi hyrde bilen igår då se har stängt idag .. Vi hyrde även en bakvänd bilstol till Ida! Gick ju sådär. Efter massa trixande och fixande så konstaterar vi att bältet i stolen inte fungerar som det

Stranden
lördag 16 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Japp! Stranden blev det idag! Vi badade plaskade vilade och spelade fia med knuff och Yatzy. Pontus badade inte. För kallt säger han. Linnea ville knappt lämna havet.. trots att hon faktiskt blev rätt kall. På eftermiddagen kom åskan. Och ytterligare lite regn. Men nu är det sol

Sicilien

Sicilien

12 juni 2018 - 27 juni 2018

Familjetripp till Sicilien. En välbehövlig paus i vardagen ❤

Schweiz

Schweiz

4 juli 2010 - 12 juli 2010

Mestadels vandring i alperna

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Emma uppdaterar sin resa