Skapade denna sida enbart för att jag är sjukt sugen på att resa, helst till något afrikanskt land. Hoppas på att kunna åka som volontär eller liknande till våren.
hemstad Sävsjö, Jönköpings län, Sverige
Senast aktiv - från Sävsjö, Jönköpings län, Sverige
Utdrag ur dagboken, dag 6
lördag 16 januari 2010 - Brefet Bolon, Västprovinsen, Gambia

Lektionsfri dag! Idag har vi haft vår lektionsfria dag. Upplägget framöver kommer vara ungefär som så att vi har två lektionsdagar och sen en ledig dag, sedan två lektionsdagar igen, osv... Vi gick in till byn idag, alla förutom Gabriella som vrickade foten igår. Hon fick åka bil till

Utdrag ur dagboken, dag 5
fredag 15 januari 2010 - Brefet, Västprovinsen, Gambia

Andra dagen med Susu (och träningsvärk!). Idag lärde vi oss sången till dansen och som vi gjorde igår, så vi sjöng och dansade hela grejen. Texten lät ungefär; "Iala mendefa iala mendefa, mohonijy irendina, Berefetii mendefa". Sen var det lunch och jag mådde inte så bra. Kanske lite

Utdrag ur dagboken, dag 4
torsdag 14 januari 2010 - Brefet, Västprovinsen, Gambia

Första dagen med lektioner! Jag frös som en gnu när jag vaknade, och det var sjukt mörkt ute. Gabriella hade ställt sin mobil på klockan 07.20 eftersom frukosten skulle serveras klockan 08.00. Det var bara det att hon hade kvar sin mobil på svensk tid så klockan var egentligen 06.20. Vi

Utdrag ur dagboken, dag 3
onsdag 13 januari 2010 - Brefet, Västprovinsen, Gambia

Första dagen i Berefet! Vi fick återigen vakna av oss själva, dvs när vi ville vakna. Bråttom är då aldrig, man gör saker när man är redo helt enkelt... Hade tänkt att duscha, men det fanns inget vatten så det var bara att strunta i det. Efter packning och viss (!) väntan åkte vi.

Utdrag ur dagboken, dag 2
tisdag 12 januari 2010 - Bakau, Gambia

Värsta softdagen! Vi fick vakna av oss själva, av att solen lyste in på oss. Softade järnet tills vi fick frukost. Ingen stress någonstans alltså. Till frukost blev det vita bönor, ägg, grönsaker, melon, sweetie (som dom kallar apelsin), vitt bröd, nån slags nutellaliknande sak samt

Utdrag ur dagboken, dag 1
måndag 11 januari 2010 - Bakau, Gambia

Det har varit en sjukt lång dag som började redan klockan 02.00 i Örebro när Johanna skulle skjutsa mig, Jenny, Gabriella & Adrijana till Musikhögskolan och bussen. Jennys bil ville inte starta, vi puttade den från ena parkeringen till den andra och Gabriella fick lite andnöd sådär på

Desenzano, Italien

Desenzano, Italien

6 oktober 2010 - 11 oktober 2010

Mamma fyllde 50 år och bjöd hela familjen på en resa till Italien!

Gamla resor

Gamla resor

10 april 1990 - 31 december 2008

Gamla resor och ställen jag besökt någon gång i livet.

Barcelona, Spanien

Barcelona, Spanien

2 april 2006 - 9 april 2010

Åkte till Barcelona på klassresa med musikkursen när jag gick på Liljeholmens folkhögskola läsåret 05/06. Det var mest en nöjesresa med sol, bad, god mat, besök på bla Sagrada Família, Picassomuséet osv.

Gambia; "Främmande kulturer - Musik & Bild 15 hp"

Gambia; "Främmande kulturer - Musik & Bild 15 hp"

11 januari 2010 - 2 februari 2010

Jag läste en kurs i Gambia genom Örebro Universitet, "Främmande kulturer - Musik & Bild 15 hp". Vi var där i drygt tre veckor och fick möta fyra olika stammar som lärde ut en liten del av sin musik, sång och dans. Vi bodde i ett camp som låg i anslutning till byn Berefet. Tänkte så småningom uppdatera med lite bilder och anteckningar från min dagbok under resan.

Ryssland

Ryssland

21 maj 2009 - 24 maj 2009

Resa till Viborg i Ryssland med delar av gospelkören Joybells. Vi var där för att ha workshops, umgås & sjunga gospel med folk i en vänförsamling till Immanuelskyrkan i Örebro. Det var en kort resa men vi hann verkligen med mycket. Både att se saker och att få vänner.

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Emma uppdaterar sin resa