Drygt 20-årig pojke, mestadels uppvuxen i Östersund. Ska nu i det närmaste runt lite i central- och sydamerika med flickvännen. Har tidigare bott 6 månader i Nigeria, 4 månader i Frankrike, samt åkt runt lite här och var i Europa. Framöver blir det förhoppningsvis konststudier på högskolenivå. Men vi får se... Väl mött! /E.
hemstad Östersund, Jämtlands län, Sverige
Senast aktiv - från Östersund, Jämtlands län, Sverige
That's it!
torsdag 24 november 2005 - Mexico City, Mexiko

Sa... Nu ar det alltsa slut pa det roliga. Vi har haft tre riktigt trevliga sista dagar har i Mexico City tillsammans med Ninas kontakt Pavel och hans rumskompisar. Och sa vovven Monel forstas!! Vi har tittat pa maffiga indianpyramider fran forna tider, akt lite bat pa stadens kanaler och

Vidare
tisdag 15 november 2005 - San Cristobal de las Casas, Chiapas, Mexiko

Hej! Tankte mest beratta att nu drar vi fran San Cristobal med nattbuss mot Charlotte. Vi bor vara framme hos henne imorgon formiddag. For ovrigt har vi fotat lite i staden och lagt upp bilder bade harifran och fran San Pedro. Hoppas det smakar! Ja, det var nog inte sa mycket mer. Vi bavar infor

Kajaktur och RIKTIG italiensk mat...
söndag 13 november 2005 - Guatemala City, Guatemala

Hej igen! Idag har vi varit ute pa Atitlansjon och paddlat kajak i nagra timmar. Mycket vackert med berg och vulkaner runtom, dock langt ifran badvanligt med valdigt mycket alger och annat otrevligt i vattnet. Men som sagt, fin utsikt! Som ni sakert forstar har vi tagit oss till San Pedro pa

ramme, och pa vag!
onsdag 9 november 2005 - Guatemala City, Guatemala

Nu ar vi i Guatemala City. Snart ar vi i Antigua, eftersom vi ar lite smatt lessa pa storstader efter tiden i Panama. Men men, allt gick bra med flyg och vi har hunnit vara i Nicaragua ocksa, i ungefar 20min. Nagot som ingen namnde utan vi fick fundera lite varfor vi borjade sjunka valdigt langt

Mot paradiset!
fredag 28 oktober 2005 - Panama City, Panama

Hej igen allihopa! Pa sista tiden har vi tagit oss lite narmare naturen, och detta innebar da att Erik har gosat med en leguan (det var faktiskt pa hostelet i Lima, men vi glomde att beratta det), klangt i lianer (de tjockaste jag nagonsin sett) och nastan trampat pa en kolibri. Gardagen foll sig

Tillbaka i Lima
söndag 23 oktober 2005 - Breña, Lima Region, Peru

Hej igen! Eftersom Nina ligger och vilar sig med 38.6 i feber tankte jag roa mig med att skriva lite om vad som hant sen sist. Forresten har jag glomt att tacka for alla gratulationer jag fick pa min fodelsedag... TACK SA MYCKET till alla som horde av sig pa ett eller annat satt! Na... Efter den

Uppdatering!
lördag 22 oktober 2005 - Arequipa, Mollendo, Peru

Hej alla! Nu ska vi ta oss lite tid och beratta lite mer om vad vi egentligen har haft for oss har uppe i de peruanska bergen. Vi kan borja med vandringen till Machu Picchu. Dag 1: Klockan ringde vid den hogst okristliga tiden 04.00 och efter 2.5h mycket utvilande somn var det tungt att ta sig

Fryser!
fredag 7 oktober 2005 - Breña, Lima Region, Peru

Just nu kanns det som kylan darhemma inte ar mycket att braka om, for har i Lima sitter nina i sin fleecetroja och skakar och forsoker fa tillbaka kanseln i tarna igen. Men men, har man vant sig vid Jamaica och Cubas tropiska varme far man skylla sig sjalva. Naja, Cuba "avklarat", om det blev lite

Nu drar vi, del 2
onsdag 21 september 2005 - Kingston, St. Andrew Parish, Jamaica

Dags att dra vidare igen... Vidare till Ocho Rios en bit upp efter kusten. De andra foljer fortfarande med oss sa vi delar en taxi upp dit. Billigt och bra! For erat stora nojes skull har vi nu lagt upp lite bilder. Om ni inte ser vad det ar finns alltid en liten hint i bildkommentaren langst ner.

Yea man!
måndag 19 september 2005 - Kingston, St. Andrew Parish, Jamaica

Vi ar alltsa nu i Port Antonio pa nordkusten, en bit osterut. Har ar allt lugnt och laid back, sarskilt i jamforelse med busy Kingston. Vi trivs som fiskar i vatten, och allt ar bra. Vi hanger fortfarande med svenskarna (de andra) och stannar nog har ett par dagar till. Haft aska och regn kortare

The Nigerian Experience

The Nigerian Experience

27 januari 2004 - 27 juli 2004

Åker till Nigeria med IKU/ICYE för att jobba lite som volontär i 6 månader. Bor strax väster om Lagos.

La Big Adventure

La Big Adventure

13 september 2005 - 24 november 2005

Moi och min underbara pojkvän ska ut och se världen igen, nu tillsammans! Hoppas på att träffa många trevliga människor, inte bli rånade alltför många gånger, se underbar natur och naturligtvis ha fruktansvärt roligt!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Erik uppdaterar sin resa