Vilar upp oss!
lördag 26 augusti 2017 - Chania, Kreta, Grekland

Hej!En kort sväng till Kreta och staden Chania unnade vi oss efter en galen jobbsommar. Billiga flygbiljetter och ett billigt airbnb-boende nära stranden fick duga. Jimmy är fenomenal på att hitta billiga boenden. Han blev därmed irriterad när han insåg att jag hade beställt flygplansmat

Foton från Key West & Kuba!
söndag 8 januari 2017 - Malmö, Skåne län, Sverige

Hej!För er som är intresserade av att kolla på lite foton från vår resa så ligger de nu upplagda. Fotona är knutna till respektiva reseinlägg.Ha det bäst!/Jimmy & Therese

Tillslut sol och bad efter en hel del kamp
söndag 1 januari 2017 - Varadero, Matanzas, Kuba

Hej!Hotellbokningsfenan Jimmy fräste iväg på boendejakt och lyckades hitta ett billigt hotell 100 meter från stranden. Ställde man sig på toalettsitsen så hade vi till och med havsutsikt från badrumsfönstret. Gårdagens hotelletande hade gett oss nya vänner i samma situation och de flesta

Nu har själen fått ro, nu har jag fått dyka!
lördag 24 december 2016 - Trinidad, Sancti Spíritus, Kuba

Hej!Väl framme i Trinidad möttes vi även här av människor som ville erbjuda sina hem, men istället gick vi runt och kollade vart vi ville bo och gick inte på en till nit. Vi orkade inte med ett landsbyggdstorp igen med livsfarlig el. Staden var betydligt finare och renare än Havanna och

Till luftens paradis!
onsdag 21 december 2016 - Vinales, Kuba

Hej!Äntligen lämnade vi Havanna efter en sista frukost på vårt Casa. Detta casa var väldigt troende och hade julkrubbor med statyer stora som människor. De hade offrat mat och tårtor till sin gud som numera hade fått sällskap av en flygsvärm. Generösa som denna kubanska familj var hade

Det var trevligt att ses Havanna, men oxå skönt att lämna dig!
söndag 18 december 2016 - Havanna, Havanna, Kuba

Hola!Äntligen bar det av till huvudresemålet, Kuba. Allt var fixat och klart och vi förväntade oss att Fort Lauderdales flygplats skulle visa sig från sin bättre sida denna gång. Men vid incheckningen tog det stopp. "Ni har fel visum!" gormar den pipiga kvinnan. Det var en ganska så känd

Tillbaks till härliga Key West!
torsdag 15 december 2016 - Key West, Florida, USA

Hej!Efter allt krångel på flygresan hit så flöt det på desto smidigare i florida. Vi hämtade upp hyrbilen och begav oss till hotellet. Som vanligt har Jimmy hittat ett mycket bra och samtidigt billigt boende vilket är hans specialité. Vi hade en hel lägenhet för oss själva. Middag orkade

En flygande start på resan!
lördag 10 december 2016 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Hej!Vi beger oss nu iväg på vår, i tidslängd, kortaste backpackingresa hittills. Vi startar med en repris i floridas sydligaste spets Key West. Det var här som jag vrakdök 2013 och Jimmy fick roa sig på egen hand under dagarna. Efter en liten sorg över att till största del ha sett ön

En veckas sol!
tisdag 30 juni 2015 - Protaras, Cypern

Vi var skapligt trötta på denna kalla svenska sommarn och bestämde oss för en sista minuten. Det fanns inte så mycket kvar att välja på om man ville åka charter från Örebro flygplats. Ca 10-talet hotell, samtliga på Cypern, fanns för ganska höga priser. Vi fastnade för det finaste

Foton
måndag 19 januari 2015 - Malmö, Skåne län, Sverige

Hej på er! Nu har jag lagt upp foton för den som vill kika. De är kopplade till respektive dagboksinlägg. Ha det så bra så ses vi på nästa resa :-)

Vietnam

19 augusti 2017 - 26 augusti 2017

Key West & Kuba

Key West & Kuba

10 december 2016 - 1 januari 2017

En galen resa som måste göras innan allt förändras...

Cypern

Cypern

22 juni 2015 - 30 juni 2015

En allt annan än backpackingresa.

Mexiko

Mexiko

22 december 2014 - 7 januari 2015

Slappa, dyka och fira jul & nyår på Isla Mujeres!

USA

USA

9 juni 2013 - 19 augusti 2013

Dags för ett nytt äventyr för oss! Denna gång lite mer civiliserat än sist ;-)

Kenya, Zanzibar & Sydafrika

Kenya, Zanzibar & Sydafrika

6 augusti 2010 - 1 oktober 2010

Vårt första gemensamma äventyr :-)

Australien & Thailand

Australien & Thailand

15 september 2008 - 1 april 2009

Mitt första äventyr!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Therese uppdaterar sin resa