Hemåt
torsdag 28 februari 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Så var det då dax att ta farväl och återvända hemåt. En fin resa med många fina minnen tar vi med oss. Tack Matteus och Isabelle!

Dublin
onsdag 27 februari 2019 - Dublin City, County Dublin, Irland

Idag blev det sovmorgon för oss alla fyra, sen en riktigt god frukost och fin service på Gresham Hotel. Så var det dax att ta barnen på kulturbesök till Trinity College och Book of Kells. En lagom visit var intressant, ingen idé att dra ut på tålamodet för länge :) När det var avklarat

From Donegal to Dublin
tisdag 26 februari 2019 - Dublin City, County Dublin, Irland

Efter frukost tog vi en promenad i lilla Donegal, kollade in The old Castle och den vackra gamla kyrkogården. Fika och farväl till våra kära innan vi påbörjade resan till Dublin. Först gjorde vi ett stopp vid stranden i Rossnowlagh. Ett snabbt stopp i Ballyshannon så Matteus fick titta på

Ardara, Glencolumbkille and Maghera
måndag 25 februari 2019 - Donegal, Irland

Efter en lång frukost gav vi oss iväg till Ardara, besökte morfar/farfars barndomsställen. Fick se hur det går tll att väva fina ulltyger och en god fika med Allan. Sen åkte vi upp mot Glencolumbkille och kollade på utsikten och vidare till Maghera för att se det vackra vattenfallet där.

Framme på den gröna ön
söndag 24 februari 2019 - Donegal, Irland

En lång resdag med många nya intryck för våra barnbarn. Kartläsaren fick chauffören att utforska nya vägar, kanske inte helt enligt plan men fram kom vi :) Barnen uppskattade landskapet med alla nya intryck. En mycket glad great grandma Eileen tog emot oss och bjöd på middag. Lilla hunden

Snart lyfter vi
söndag 24 februari 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Små trötta hjärtan har varit så mysiga och efter en super frukost så är det enbart sång och leenden just nu. Strax boarding.

Dax att ta farval
torsdag 14 januari 2010 - Bangkok, Thailand

Tabk va fort det gatt, men oj vad mycket vi har upplevt. De sista dagarna har vi gjort det mesta av Bangkok. Tisdagkvall var riktigt cool, vi hittade en bluesklubb som var outstanding, liten och rorig med super bra musik, klubbensagare spelade i bandet, sen kom ett helt gang med afrikaner fran

Koh Samui
söndag 10 januari 2010 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Skrev nyss ett langt inlagg och sa la den har uppkopplingan av, skit ocksa. Vi ar just nu pa en pytteliten strand mellan Lami och Chaweng, jattefint och bra. I gar natt var vi pa Coconut beach resort pa Lamai beach, hotellet OK men vi trivdes inte med stranden osv. Holl pa att inte komma med

Sista dagen pa Koh Tao
fredag 8 januari 2010 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Ja allt har ju en ende och idag e sista dan har pa Koh Tao, i morron drar vi vidare till Koh Samui. Hittade kabeln till kameran sa forhoppningsvis blir det lite bilder idag. Taiboxningen va intressant men allt for varmt sa vi gav upp efter 2 matcher. Idag ska vi ivag pa battur, det blaser en del

Queens show och taiboxning
onsdag 6 januari 2010 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Vi ar kvar pa Wind bech resort, kanns bra. Dagliga sma utflykter med moppen. Det lunkar pa i sakta mak har ingen stress. God mat finns det over allt, hittills har vi bara atit inhemsk mat och det har till 90% varit en hit. Mangoshake ar outstanding. I gar skulle vi ha akt pa battur runt on men det

Adventure in Ireland

Adventure in Ireland

23 februari 2019 - 28 februari 2019

Med Isabelle och Matteus på sporlovs äventyr på Irland.

Thailand

Thailand

29 december 2009 - 15 januari 2010

Nyår i Thailand

A tribute to Rory Gallagher

A tribute to Rory Gallagher

27 maj 2009 - 5 juni 2009

Irland - hälsa på släkt och vänner samt Rory Gallagher festivalen i Ballyshannon

New Zeeland and round the globe

New Zeeland and round the globe

21 januari 2008 - 21 februari 2008

Nu är det inte långt kvar tills det bär iväg. Soon, soon very soon

Fotbollsresa

Fotbollsresa

30 augusti 2007 - 2 september 2007

Fotboll och musikal

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Els-Maj uppdaterar sin resa