Vi är fyra personer som har gått de två första etapperna den av El Camino Åke o Marie-Lousie Hermansson samt Berit o Lars-Ove Johansson. Under 2015 blir det ytterligare 4 personer som vandrar med oss o de är Birgitta o Jan Arvidsson samt Anne-Marie o Kjell Helgesson är med och slutför vandringen. Vi delar upp sträckan som är på 80 mil i tre deletapper en för varje år). Den första sträckan går mellan St Jean Pied de Port på franska sidan till Burgos i Spanien och den andra sträcka går mellan Burgos och Astorga samt den 3:e sträckan mellan Astorga och Santiago de Compostella (28 mil) samt en kort sväng ut till Världens ände, Finisterre. Vi ser mycket fram mot att få vandra tillsammans.
hemstad Alingsås, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från Gråbo, Västra Götalands län, Sverige
Sammanfattning vandring El Camino 2015
måndag 5 oktober 2015 - Torrevieja, Valencia, Spanien

Sammanfattning av Camino vandringen 2015 Efter att ha vandrat cirka 27 mil detta år så vill vi göra några sammanfattande reflektioner på årets etapp men även tidigare etapper. Nedan kommer ni också att få några minnen från var och en av oss vandrare. Från det att förfrågan kom från

Santiago - Alicante - Torreveija
söndag 4 oktober 2015 - Torrevieja, Valencia, Spanien

> Santiago de Compostella - Alicante/Torrevieja > Några tankar om denna resa. Vi har vandrat 270 km på 13 dagar, en sträcka som kan jämföras med en halv dags semesterresa med bil. Men med bil hade man missat dessa åldriga  vägar flera hundra år gamla. En del vägar var så kallade

Santiago - Firristerra - Santiago
lördag 3 oktober 2015 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Lördag 3 oktober Santiago de Compostella-Fisterra Hej alla ni som följt oss. Nu har vi nått målet, och ska göra en resa ut till Fisterra idag. Natten har vi tillbringat på ett trevligt hotell i gamla stan. Vi blev serverade en riktig hotellfrukost, som smakade väldigt bra. Därefter tog vi

Pedrouzo - Santiago
fredag 2 oktober 2015 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

2 oktober 2015 ”En spännande dag” Hade inte behövt ställa klockan att ringa på 07.00, vaknade ändå tidigare. Idag är det en dag vi väntat på ända sedan vi började vår första etapperna 28 september 2013, nu är den här. Vad tänker man på en dag som denna? Förberedelserna,

Arzua - Pedrouzo
torsdag 1 oktober 2015 - Pedrouzo, Galicien, Spanien

Torsdag 1 okt. Dag 12 Arzua-Pedrouzo Åter har Åkes idoga sökning på nätet resulterat i att vi 6km utanför Caminon, hittat ett toppen pensionat. Trevlig personal och god mat. Frukosten idag innehöll lite extra, förutom kaffe/te, toast och marmelad, de bästa vi fått på hela vandringen. Vi

Melide - Arzua
onsdag 30 september 2015 - Arzúa, Galicien, Spanien

Onsdag 30 september Natten blev över förväntan! Nästan från alla sängarna småsnarkades det till och från med vissa undantag. Vi startade 08.30 och tupparna gal även denna morgon fastän klockan hade passerat 07.00. Lite småkallt och månen lyste svagt framför oss och solen starkare bakom

Palas de Rei - Melide
tisdag 29 september 2015 - Melide, Galicien, Spanien

Palas de Rei - Melide. Tisdag 29 sept. Natten till tisdag hade Åke hittat ett "guldställe" där vi denna natt skulle sova. En söt spanjorsflicka ca. 30 år ung, hämtade 4 av oss i sin personbil vid Caminon som gick genom en by Palas de Rei och 4 fick åka taxi. Vi åker ca 5 km och väl framme

Portomarin - Palas de Rei
måndag 28 september 2015 - Palas de Rei, Galicien, Spanien

Måndag 28 september Samhörighet. Ännu en vandringsdag har kommit till oss. Också idag har vi vandrat genom vackra byar och en grönskande miljö. I resedagboken uttryckte jag dag 1, en lycka över att få vandra på Caminon igen. Idag är det vandringsdag 9, och du kanske undrar om jag

Sarria - Portomarin
söndag 27 september 2015 - Portomarín, Galicien, Spanien

Söndag 150927 I natt har vi varit i Sarria, en stad på 13500 innevånare, och sovit. Sömnen har varit god och benen skapligt pigga igen. En del sår får ses över innan vandringen börjar (en syssla som sker varje morgon). Idag kommer det att starta många fler pilgrimmer än vi vandrat med

Triacastela - Sarria
lördag 26 september 2015 - Sarria, Galicien, Spanien

Godkväll! Vägval. Vid dagens frukost var vi tvungna att göra ett vägval. Det fanns två alternativ, för att vandra till dagens slutmål. Det första alternativet var 6,5 km längre och dessutom en vandring efter en bred, farlig och starkt trafikerad väg. Det andra alternativet var en smal

El Camino 2015

El Camino 2015

19 september 2015 - 4 oktober 2015

El Camino 2014

El Camino 2014

19 september 2014 - 7 oktober 2014

Etapp 2 går mellan Burgos och Astroga, en sträcka på cirka 27 mil.

El Camino 2013

El Camino 2013

27 september 2013 - 13 oktober 2013

Vandring från St- Pied på franska sidan vid foten av Pyrenéerna till Burgos. En vandring på 29 mil under 13 vandringsdagar. Resesällskapet är Åke o Marie-Louis Hermansson och Berit o Lars-Ove Johansson

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lars-Ove uppdaterar sin resa