Jag och min fru Anette skall nu uppfylla en gammal dröm att segla och leva på egen båt i Medelhavet.
hemstad Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige
Senast aktiv - från Marseille, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike
På land
tisdag 10 september 2013 - Marseille, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike

Hej alla resdagboksläsare! Nu är det slut på vår långa,fantastiska medelhavssegling! Vi har tagit upp båten på land vid Port.St Louis i Rhones mynning. Det känns både roligt o spännande att komma hem men också ett visst vemod att lämna detta paradis.Nästa år har vi kvar den

Italien-Frankrike
tisdag 20 augusti 2013 - Bandol, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike

Hej alla vänner! Från Korsica gick över till Elba och där låg vi på svaj i olika vikar i 10 dagar. Vidare till Italiens fastland i mitten på juli. Där gick de flesta dagarna ut på att se berömda städer och orter. Vad sägs om Pisa,Florens,Porto Venere,Cinque Terre,Potrofino och Toscanas

Sardinien
lördag 29 juni 2013 - Sardinien, Italien

Glad sommar!! Nu har vi sett södra Sicilien o östra Sardinien i 2 mån. I maj gick vi från hamn till hamn då vädret var ostadigt o det inte fanns några bra ankringsplatser.Ijuni har vi varit i norra Sardinien o här finns många öar o vikar att ankra i. Vi har sett oss omkring i städerna

Vinter i Sicilien

Hej alla vi känner! Nu är vår vinter i Marina di Ragusa till ända och båten är segelklar. Det är uppbrottstämning o förväntningar inför sommaren i hamnen. De flesta båtar ska österut till Turkiet men vi ska norrut. Det har varit mycket vind o en hel del regn efter julen.Men i

Marina di Ragusa Sicilien
tisdag 18 december 2012 - Marina di Ragusa, Sicilien, Italien

Hej allesammans! Nu har vi legat i Marina di Ragusa på södra Sicilien i snart 3 mån o vi trivs jättebra! Hamnen är bra o trots att vi haft dagar med hård vind är vattnet omkring båten lugnt,vilket betyder inga ryck i tampar,otrevligt gung eller skrammel i riggar. Här ligger många

Kroatien
lördag 1 september 2012 - Korčula, Dubrovnik-Neretvas län, Kroatien

Dobar dan! Hurra resdagboken är igång igen. Vi valde att segla till Kroatien i sommar trots att vi alla år hört en del negativt från båtfolk,t.ex att det är dyrt i marinor,det skulle t.o.m kosta att ligga på eget ankare o att folk är otrevliga o bara vill ha pengar. OK det kostar ca

Våren 2012
lördag 21 april 2012 - Agios Nikolaos, Kreta, Grekland

Hej allesamman!! Efter en tid med hård vind ska nästa vecka bli lugn,så vi bestämde oss idag att segla iväg. Vi har jobbat hela dagen för bli seglingsklar.Vi lämnar hamnen kl 5 i morgon bitti för att segla 70 nm till Santorini. Det har varit en av de regnigaste,kallaste vintratna på

Julhälsning
tisdag 20 december 2011 - Chania, Kreta, Grekland

God Jul o Gott Nytt År till er alla! Vädret i nov-dec har varit underbart varm o lugnt.Förra året låg det snö på bergen den här tiden. Julafton firas tillsammans med 6 svenskar i vår båt.De 2 sista vintrarna har vi varit enda svenskar i hamnarna,nu är vi 8 båtar! Juldagen kommer 34

Tolvöarna
lördag 15 oktober 2011 - Heraklion, Kreta, Grekland

Hej alla vänner!! Tro det eller ej,vi styrde österut igen från Kreta och fick ännu en härlig sommar! Varm,het luft runt kroppen,badvatten från 24 - 29 grader.Vilken tur att vi inte lider av värmen. Vi har lagt några nya öar till vår samling,Kasos,Karpathos,Tilos,Pserimos o

Vår på Kreta
lördag 14 maj 2011 - Heraklion, Kreta, Grekland

Hej igen! Här nere har vädret varit ostadigt ända sen vi kom hit från Sverige i början av feb. Blåst,regn o sol om vartannat.Den värsta vintern säjer de som varit här på 5 år. Men det positiva är att vi haft så roligt med våra vänner ,alla dessa trevliga

Segling till Medelhavet

Segling till Medelhavet

14 maj 2006 - 14 maj 2011

Vi har lämnat Sverige för att få det underbart varmt och skönt i medelhavet några år. Vi reser med våran fina segelbåt =) kan det bli härligare.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Eino uppdaterar sin resa