Nu har jag återvänt till Nya Zeeland, ska jobba har till maj!
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Wanaka, Otago, Nya Zeeland
Tillbaks i Wanaka
torsdag 21 februari 2008 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Hej, ja efter en galen bilfard i hyrbil efter att ha lamnat brorsan at sitt ode i Christchurch sa kom vi fram i Dunedin. Har kor man bil pa vanster sida av vagen, vilket ar helt galet men inte sa svart som man kan tro. Det gick ratt fort att skifta over till vanstertrafik. I dunedin spenderade jag

Queenstown
söndag 3 februari 2008 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Efter Wanaka sa var det dags att aka till Queenstown, nagot jag inet direkt langtade efter iom att jag inte gillade staden sist. Men jag fick andrad uppfatnning den har gangen, jag hade det jattekul i Queenstown och det var trevligt och trots att jag inte gjorde nagra aktiviteter sa var det skont.

Isklattring
måndag 28 januari 2008 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Skriver en snabbis igen har och passar pa med en del bilder. Efter maskeradfesten sa akte vi vidare till Frans Josef, kand for den snabbaste glaciaren pa sodra halvklotet. Dar fanns mojligheten att klattra pa is, isklattring med isyxor och spikskor. Jattekul, lite halvklurigt till en borjan men nar

Hoga berg, farja och JET-boat
fredag 25 januari 2008 - Franz Josef Glacier, West Coast, Nya Zeeland

Tongariro Crossing i Taupo var helt otroligt. Bra jobbigt pa sina stallen med ganska branta bitar och nar det val planade ut sa blev det snart uppforsbacke igen. Besteg en del toppar och fick fina foton. Klarade mig igenom det hela pa 7 timmar och ett ont knä och valdigt ont i kroppen

Grottforskning och illaluktande stad
torsdag 17 januari 2008 - Taupo, Waikato, Nya Zeeland

Hej alles! Sen sist sa har vi borjat rora oss nerat i landet. Vi befinner oss nu i Taupo. Har hoppar man fallskarm vilket martin ar ivag och gor nu! Far aterkomma med hans upplevelser dar! Taupo ar aven utgangspunkt for Tongariro Crossing vilket ar en fjalllvandring upp pa en aktiv vulkan, detta

Strand och sol
lördag 12 januari 2008 - Auckland, Nya Zeeland

Efter ett par ganska lugna flygmil och sen lite vantan i Auckland, Nya Zeeland, sa befann vi oss pa hostelet ACB mitt inne i city. Auckland ar en ganska trakig stad egentligen och ar det nat jag lart mig sa ar det att man ska sky storstader. Vi var dock anda tvugna att spendera tva natter dar och

Dykning
måndag 7 januari 2008 - Cairns, Queensland, Australien

6:e jan En vag av fukt stoter emot oss nar vi kliver av planet i Cairns. 30 grader och san dar fukt som verkligen klibbar fast på huden. Efter en ganska lång och svängig bussresa träffar vi äntligen mamma och pappa på hotellet rendevous i port douglas vid middagstid. Dage spenderar vi inne i

Hej
måndag 26 juni 2006 - Bangkok, Thailand

Till titti som är lite sen! mitt fel, förlåt, här kommer dagboken iaf!

Sista etappen!
torsdag 22 juni 2006 - Bangkok, Thailand

Ja som många redan vet så är vi ju hemma igen. Jag kan nog andå om ni vill, berätta om sista tiden i Thailand. Lite kort iaf. Näst sista anhalten efter Ko Tao blev Ko Samet som vi nådde 9 timmar nattbuss. Ko Samet ligger alldelles nedanför Bangkok. 5 dagar med sol och bad, thai-massage och

Dykning for hela slanten
fredag 9 juni 2006 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Hej pa er Har tagit oss till Koh Tao, det stallet i hela varlden som ar beromt for att massor av folk tar dykcertifikat. Vi beslot att fordjupa (fordjupa - HAHAHA) vara kunskaper i dykning och darmed ta en Advanced Open Water kurs. Sa nu ar vi nere under vattnet igen och kikar pa fiskar och

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Charlie uppdaterar sin resa