Dags att åka hem...

Vi tog det lugnt idag, semestern är ju ändå slut nu... Efter hotellfrukosten och en sista ompackning av resväskorna tog vi bilen bort till Clutter Park på den södra sidan av flygplatsen. Det är en finfin plats för flygnördar och ger tillträde till att se både starter och landningar samt

Hejdå San Diego och ’tjena’ Zlatan...
onsdag 30 maj 2018 - 767 E Albertoni St, Carson, Kalifornien, USA

I dag startade vi upp med en rejäl pannkaksfrukost med ägg och bacon samt några baljor kaffe till. Allt detta hittade vi på Harbour Breakfast, som låg på lämpligt gångavstånd från vårt hotell.Då vi kom tillbaka till hotellet packade vi i bilen och tog en liten sväng ut till Harbour

USS Midway, Balboa Park och en god middag i Little Italy...
tisdag 29 maj 2018 - 1502 India St, San Diego, Kalifornien, USA

Idag var tanken att ta spårvagnen söderut några stationer för att därefter promenera till ett bra frukostställe som Maria hittat på nätet. När vi kom fram till Richard Walker’s Pancake House förstod vi varför det rekommenderades att vara på plats före 9. Kön till matstället

Adjö LA, Hej San Diego...!!
måndag 28 maj 2018 - 1655 Pacific Hwy, San Diego, Kalifornien, USA

Tyvärr kom dagen då vi skulle checka ut från Elaine’s B&B i Hollywood. Tre nätter gick fort och det var ett hemtrevligt ställe som vi redan längtar tillbaka till. Efter frukost och en sista sittning på vår uteplats var det dags att packa i bilen och ställa in GPS’en på Pacific Inn

GPS och tålamod behövdes idag...
söndag 27 maj 2018 - Hollywood, Los Angeles, Kalifornien, USA

Idag hade vi inget speciellt planerat, men det fanns så klart färdiga rekade planer om tid fanns...Frukosten var tidigarelagd till 7:30 och det passade oss bra. Det var ett par från Holland vid frukostbordet denna morgon. De åkte runt på MC i nationalparkerna och längs kusten under 15 dagar

Beverly Hills, Warner Brothers studiotur och bilfredag hos Bob’s Big Boy...

Efter en lugn morgon med frukost på Jinky’s vägg-i-vägg med hotell Carmel, fortsatte vi längs med Wilshire Boulevard till Beverly Hills och Rodeo Drive. Efter lite fönstershopping och fotograferande ställde vi in GPS’en att ta oss till Warner Brothers studiotur. Vi hade tänkt att stanna

Baywatch i Venice Beach och Santa Monica...

Idag fortsatte vi söderut längs med PCH/CA1 från hotellet i Ventura, via Malibu och Santa Monica till Venice Beach. Tanken var att bocka av Venice Beach innan incheckningen på Hotell Carmel i Santa Monica. Vi startade med en godbit enligt alla guideböcker och sökningar på nätet. Kanalerna

Twin Peaks, Apple, Santa Cruz, Carmel by the sea och Monterey...
måndag 21 maj 2018 - 1058 Munras Ave, Monterey, Kalifornien, USA

En kort resdag men med en hel del innehåll...Vi startade ganska tidigt med frukost och utcheckning från hotellet. GPS’en var inställd på utsiktsplatsen Twin Peaks bredvid det stora sändartornet Sutro Tower. Det var aningen disigt i luften, men ändå en fantastisk utsikt över bukten, Golden

Art Deco, Japanese Tea Garden, Painted Ladies och Baker Beach...
söndag 20 maj 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Phuuu... en innehållsrik dag där ben och knän fick bekänna färg ännu en gång. Vi rivstartade direkt efter frukost med en liten vandring uppåt längs med Gough Street bort mot korsningen med California Street. En bit neröver California ligger det en ändhållplats för en av Cable

Sonoma Vine tasting och Fishermans Wharf...
lördag 19 maj 2018 - Sonoma, Kalifornien, USA

Idag fick vi träffa Jan Olsson som Maria har haft kontakt med via Facebook. Jan, som ursprungligen kommer från Färnäs, har bott i Kalifornien sedan 1982. Han mötte upp oss på vårt hotell för en underbar dag i vindistriktet Sonoma, strax norr om San Fransisco. Vi började dagen med ett

USA Stillahavskusten Maj-2018

5 maj 2018 - 1 juni 2018

USA - Stillahavskusten Maj-2018, en resa för två från Seattle till San Diego och med några strandhugg längs med vägen på både kända och okända platser...

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jonas uppdaterar sin resa