Shopping på MBK och Terminal 21
måndag 19 december 2016 - Bangkok, Thailand

Nu har vi avverkat vår sista vecka med sol och bad på phuket och beger oss nu vidare mot Bangkok. Vi kom till bangkok med flyg på fredag kväll så då hann vi inte riktigt göra så mycket annat än att checka in på hotellet.Nästa dag (i lördags) så blev det en heldag inne på köpcentret

Härlig dag på Kata beach
lördag 10 december 2016 - Phuket, Phuket, Thailand

Efter flera mulna dagar har solen tittat fram. Redan första dagen på Ko Lanta sprack det upp rejält, och det blev kokande hett. Så där blev det mycket solande och badande. Förutom sol och bad fick vi se thaiboxning. Arenan var ingen Globen direkt utan det var ett stort murat lager ungefär.

Rafting och Ko Lanta
måndag 5 december 2016 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Igår, den sista dagen på Au Nang var det dags för lite äventyr då vi åkte på "rafting", alltså forsåkning. Tidigt på morgonen blev vi upphämtade i en minibuss som körde oss tillsammans med andra turister till platsen där raftingen var. Bilresan tog cirka två timmar. Raftingen var

Regn igen i Ao Nang
fredag 2 december 2016 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Det har än så länge varit dåligt väder i Ao nang. Igår var jag (Erik) ändå sjuk så det gjorde inte så mycket att det var dåligt väder men idag mår jag bättre, dock verkar Gabriel ha blivit smittad istället :( Tidigare idag var vi inne i stan och gick lite i affärer och åt mat. Jag

Båtutflykt till ön Koh nang yuan
tisdag 29 november 2016 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Igår var vi på ön Koh nang yuan. Vi bokade en taxibåt som körde ut oss till ön på morgonen och som sedan kom tillbaka och hämtade oss vid lunchtid.På ön fanns det en fantastisk viewpoint högst uppe på ett berg där man kunde se ner över hela ön samt hela stranden. Det är egentligen

Koh Tao. Bästa stället hittills!
lördag 26 november 2016 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Igår anlände vi till Koh Tao. Hotellet vi bor på ligger betydligt mer centralt än vad det gjorde på Koh Phangan så här är det mer folk och rörelse. Det är även bättre väder och klarare vatten... en riktig paradisö :)Igår kväll var det party. Det var massa turister från hela

Första dagen med SOL☉
torsdag 24 november 2016 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Nu e de sista dagen på koh phangan. Under de här dagarna har det inte varit så bra väder men idag fick vi sol för första gången och tog vara på den.Igår var vi på Thai massage där de vred och knäckte oss. Men efteråt kändes det skönt och som något vi kommer göra igen. Idag var vi

Första dagen på Koh Phangan
tisdag 22 november 2016 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Hej!Idag var den första "hela dagen" på Ko Phangan. Kvällen innan sa vi till varandra att vi skulle upp tidigt för o sola och bada så mycket som möjligt. Det slutade med att vi väcktes av regn klockan 11... Men när regnet försvann tog vi en taxi in till själva stan. Där åt vi

USA, Newark NJIT 2019

USA, Newark NJIT 2019

24 augusti 2019 - 22 december 2019

Jag pluggar på New Jersey Institute of Technology under hösten 2019. Samtidigt som jag pluggar utforskar jag även New York och andra coola platser :)

Thailand 2016

Thailand 2016

20 november 2016 - 20 december 2016

Följ med på vår(Erik 19 och Gabriel 19) episka resa genom Thailands vackra natur! Vi tar oss genom de smalaste gränderna, besöker de vackraste stränderna, vandrar mellan höga berg och djupa dalar, följ med in i den täta fuktiga djungeln och storstaden som aldrig verkar få slut på bilar. Resan tar sin början vid ön Koh Phangan sen reser vi vidare genom Thailand till Koh Tao, Ao Nang, Ko Lanta, Phuket och sist men absolut inte minst så avslutar vi i huvudstaden Bangkok. En resa att minnas! :)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Erik uppdaterar sin resa