Hej. Vi ar Piff och Puff fran Sverige. Vi ar ute i den vida varlden for att leta mat. Vi maste hela tiden kolla pa klockan for inspelningen av Kalle Ankas jul borjar snart, och vi ska som vanligt vara med./ E&E
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Hemfärd
fredag 13 januari 2012 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Hej där hemma, Vi är visst lite dåliga på att uppdatera resdagboken på den här resan. Den största anledningen till det är att www.resdagboken.se fungerar oerhört dåligt utomlands (mycket seg och går nästan inte att använda). Hur som helst, här kommer det tredje och sista inlägget

Strandbröllop
tisdag 27 december 2011 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

På kvällen den 26 december började nervositeten på riktigt. Vi var nere i receptionshyddan flera gånger och kollade när blommorna och strykjärnet skulle anlända med båt till Ko Rayang (ön vi var på). Vid 18 tiden drog de igång generatorn så vi fick el till strykjärnet som vi då

God Jul (inlagt i efterskott)
lördag 24 december 2011 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

God Jul, Som många av er säkert vet är vi återigen ute på en resa i Asien. Den här gången är vi visserligen bara borta i en månad, men eftersom vi ska gifta oss är resan ändå mycket speciell för oss. I fredags förra veckan (för 8 dagar sen) ankom vi till Bangkok klockan 04:30 på

Avslutar resan och återvänder till Sverige

Hej igen, Vissa av er har resan hört det, men för en del av er kommer det kanske som en blixts från klar himmel. Vi har bestämt oss att avbryta resan och återvända till Sverige. Att Elin redan är ”hemma” underlättar givetvis hennes resväg, men jag (Erik) har ytterligare 40 timmar

Starbucks café på Bali
onsdag 21 juli 2010 - Kuta, Bali, Indonesien

Hej där hemma, Jag ber om ursäkt för att det skrivs mer och mer sällan, men när man är för sig själv och det inte händer så mycket, glömmer man lätt bort att skriva. Häromdagen åkte jag i alla fall över till grann ön Lombok för att fira min födelsedag där. Resan över skulle

Elin landar snart i Sverige, och Erik ska till Bali

Hej igen, Från idag och några veckor framåt är det bara jag (Erik) som skriver i resdagboken. Som vi skrev sist, undersökte Elins kompis Mikaela flygbiljetter till Europa. På morgonen efter att vi skrev det forumet fick vi svar att biljett gick att ordna och att planet skulle gå dagen

Internet, nu även i paradiset!
fredag 9 juli 2010 - Kuala Besut, Terengganu, Malaysia

Helt otroligt, men nu har utvecklingen gått så pass långt att till och med strandcaféer på Perhentian Island i Malaysia har W-lan för sina kunder. Hastigheten är inte den bästa, men Elin lyckades till och med prata via SKYPE (inte bild) igår kväll. När vi på USAs nationaldag ankom till

Baten till Perhentian Island
söndag 4 juli 2010 - Kuala Besut, Terengganu, Malaysia

Hej hej hej, Igar gick vi upp halv fem pa morgonen och paborjade var resa soderut. Vi tog forst en taxi ner till hamnen eftersom det inte gick nagra taxiflak (fast de sagt att det skulle finnas). Sen kopte vi biljetter till en stor buss och akte med den till farjan. Val over pa fastlandet akte vi

Sista dygnet i Thailand
fredag 2 juli 2010 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Hej där hemma i sommarvärmen, Ante och Martina lämnade oss i förrgår och fortsatte först till Bangkok och sen flög de hem till Sverige. Ett par timmar efter de åkt från ön mailade Ante oss och frågade om vi kunde gå tillbaks till hotellet och hämta en nyinköpt lampa som de glömt att

Midsommar på P&P Resort
fredag 25 juni 2010 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Det ser ut som om vädret blir midsommarfint här på Chaweng Beach i Thailand. De senaste dagarna har vi umgåtts en hel del med Eriks barndomskompis Ante och hans sambo Martina. När vi hörde att de var i Thailand och var på väg till en grann ö till vårt förra ställe, beställde vi en

Thailand, the Wedding !!!

Thailand, the Wedding !!!

16 december 2011 - 14 januari 2012

En månads resande i Thailand inklusive vårt bröllop!!!

Andra platser vi besökt tillsammans

Andra platser vi besökt tillsammans

1 september 2005 - 1 mars 2009

Olika andra platser vi besökt (för prickar på kartan)

Around the globe with Erieli

Around the globe with Erieli

29 december 2009 - 3 augusti 2010

En helt galen jordenrunt resa som beskrivs mycket utförligt på vår sida. Skriv gärna en kommentar i gästboken !! // Erik och Elin

Charter i Sydostasien (typ)

Charter i Sydostasien (typ)

30 augusti 2009 - 14 september 2009

Hittade en billig resa till Phuket, men blir flyg vidare till Bali via Malaysia..... Dyrt men bekvämt

Andamans and mainland India

Tunisien i 14 dagar

Tunisien i 14 dagar

22 augusti 2007 - 5 september 2007

Charter

Backpacker II "Asia again"

Backpacker II "Asia again"

30 november 2006 - 5 april 2007

Sverige i all ära, men vintern där hemma är kall.

Erik Hellas Bike

Erik Hellas Bike

27 april 2006 - 10 augusti 2006

Jag jobbar pa Hellas Bike utanfor Chania pa Kreta

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Erik uppdaterar sin resa