Vi heter Ewa och Magnus. Vi reser en del. Punkt slut.
hemstad Varberg, Hallands län, Sverige
Senast aktiv - från Manhattan, New York, USA
Shopping... och Seinfeld
tisdag 20 februari 2018 - Manhattan, New York, USA

Vi blev igår utslängda från en restaurang tack vare Nikki. Hon var för ung. New York har en 21-årsgräns för att dricka, köpa och inneha alkohol.  Men vi visste inte att gränsen också gäller på barer och pubar om kvällarna. Vi satte oss på ett ställe som jag letat upp redan i

Snö och solsken
söndag 18 februari 2018 - Manhattan, New York, USA

Göran och Camilla körde upp oss till Landvetter och där blev vi försenade till Arlanda, så väl där fick vi mer eller småspringa till vår gate där SAS plan till New York väntade. Men vi hann och sen hade vi 8,5 timmar i luften. Många filmer blev det. Just som vi landade på Newarks

Fina dagar
måndag 29 januari 2018 - Madrid, Spanien

Mellanlandning i Bryssel innan vidare färd mot Madrid, taxi från Barajas till vårt hotell Petit Palace Londres på den minimala gatan Calle de Galdo (så centralt som det bara går), incheckning med vissa problem och sen ut och äta. Vi började där Ewa och jag slutade senaste, på Fogg Birras

Vintrigt Krakow
fredag 22 december 2017 - Kraków, Lillpolen, Polen

Så, hemma igen sedan ett pra veckor tillbaka och jag ska försöka mig på en kort sammanfattning av de tre nätterna i Polens andra största stad. De som åkte var Jan-Ove, Ulrika samt vi bägge. Detta var en försenad 50-årspresent till Ulrika och det blev väldigt lyckat. Hoppas vi att även

Härlig stad
söndag 29 oktober 2017 - Valencia, Valencia, Spanien

Trots att Valencia är Spaniens tredje största stad så kändes det rätt öde och tomt (förhållandevis) på flygplatsen. När vi åkte hem var det också tydligt hur få flyg som lämnade staden för andra orter. Vi vet inte varför staden inte tycks vara mer populär, för den är både

Fem dagar i Rom
tisdag 3 oktober 2017 - Rom, Lazio, Italien

Det är bra med fasta taxipriser från en flygplats. 50 euro kostar det från Roms Fiumicino in till de centrala delarna, i vårt fall Trastevere. Är man som vi fyra så tjänar man inte mycket på att åka buss eller tåg, plus att man kommer direkt till dörren.Dörren för vår del var Relais

Snacksalig Madame
torsdag 31 augusti 2017 - Supetar, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Sedan igår runt lunch är vi i Supetar. Som vanligt tog vi lokalbussen över bergen hit och efter en fika på ett kafé och en kortare promenad så var vi framme hos Madame. Och till vår glädje men ej förvåning,  hon var sig lik. Hon hälsade oss välkomna och gav oss nyckeln till vår

Sara och David
lördag 26 augusti 2017 - Bol, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Jag hade suttit i 30 minuter och skrivit ett långt inlägg om egentligen ingenting när allt slocknade. Det enda jag skulle göra var att klicka på Publicera. Istället, allt försvann. Varenda jävla stavelse, minsta lilla kommatecken. Så nu sitter jag här som en slav under internet och gör

David och Sara
måndag 21 augusti 2017 - Bol, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Vi är redan inne på det femte dygnet och allt är sig likt här nere i Bol. Eller det mesta i alla fall. David och Sara är nämligen här och hälsar på oss sedan i lördags men vi återkommer till det.Vi flög ner ner i onsdags med SAS direktflyg, tog bussen in till Split, färjan över till

I Skopje
onsdag 19 juli 2017 - Skopje, Makedonien (FYROM)

Förutom själva matchen igår, vilket å andra sidan var hela anledningen till resan, så var Strumica en trevlig bekantskap. Och Ulf och jag fick skrivit mängder med artiklar. Men nu är det över. Och vi har flyttat på oss.I morse efter frukosten tog vi en förbeställd taxi till Skopje. En

Ack Palma du vackra

Ack Palma du vackra

13 juni 2018 - 22 juni 2018

Vi har sagt att vi ska byta ställe när vi runt midsommar gör vår årliga 9-dagarstripp. Men så är vi löjligt förtjusta i Palma de Mallorca att det visst blir för tredje året i rad som vi nu kommer hit. Men nästa år, då...?

München

München

22 april 2018 - 26 april 2018

Med jobbet till München.

A Madrid!

A Madrid!

24 januari 2018 - 28 januari 2018

Till vårt kära Madrid åker vi den här gången med David och Sara.

Sri Lanka

Sri Lanka

2 mars 2018 - 18 mars 2018

Sol och bad och teplantager och vilda djur och...

New York med Nikki

New York med Nikki

17 februari 2018 - 22 februari 2018

Nikkis födelsedagspresent när hon fyllde 18 år.

Valencia

Valencia

25 oktober 2017 - 28 oktober 2017

Vi åker vanligtvis till en storstad med strand över midsommar. Vi har pratat om Valencia några gånger, så därför åker vi dit på en slags rekognoseringsresa. Eller, vi åker väl främst dit för att vi verkligen vill till Valencia NU.

Krakow med J-O och Ulrika

Krakow med J-O och Ulrika

1 december 2017 - 4 december 2017

Ulrika har fyllt 50 vilket är en god anledning att åka till Krakow.

I MFF:s fotspår till Makedonien

I MFF:s fotspår till Makedonien

16 juli 2017 - 20 juli 2017

Kval till Champions League och MFF åker till den lilla staden Strumica i Makedonien.

Hrvatska

Hrvatska

16 augusti 2017 - 2 september 2017

Till Split och Bol på ön Brac. Precis som vanligt.

Till Rom med J-O och Ulrika

Till Rom med J-O och Ulrika