Vi heter Ewa och Magnus. Vi reser en del. Punkt slut.
hemstad Varberg, Hallands län, Sverige
Senast aktiv - från Skopje, Makedonien (FYROM)
I Skopje
onsdag 19 juli 2017 - Skopje, Makedonien (FYROM)

Förutom själva matchen igår, vilket å andra sidan var hela anledningen till resan, så var Strumica en trevlig bekantskap. Och Ulf och jag fick skrivit mängder med artiklar. Men nu är det över. Och vi har flyttat på oss.I morse efter frukosten tog vi en förbeställd taxi till Skopje. En

Mycket Malmö FF
tisdag 18 juli 2017 - Strumica, Makedonien (FYROM)

Jag har i skrivande stund bara varit 2 dygn i Makedonien. Landade med Wizz Airs direktflyg från Sturup i Skopje, där en förbeställd taxi väntade på mig och mitt ressällskap. 2 timmar senare var vi i den lilla staden Strumica i östra Makedonien.Och sen har det gått i ett. Det känns som om

Filminspelning
onsdag 21 juni 2017 - Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien

Som vanligt, dristas jag säga, så är det filminspelning där vi befinner oss. Häromdagen kom vi gående som två vanliga människor (vilket vi ju är) när en hästdragen kärra kom emot emot oss så att vi fick hoppa undan för att inte bli överkörda. I kärran satt ett par samt en filmare

Masugn
söndag 18 juni 2017 - Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien

Redan söndag och vi har alltså varit här i Palma fyra nätter redan. Vad har vi då gjort? Inte mycket om sanningen ska fram. Vi bor på samma hotell som förra året, Almudaina, och vi åker på förmiddagarna till samma strand som förra året, Cala Mayor en 20 minuters bussresa (nummer 3, 20

Kanaler, hasch och Heineken
måndag 8 maj 2017 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Så var resan till Amsterdam med jobbet (ni som var med ni vet vilka ni är) till ända. Hem i sent eftermiddags efter 5 dagar och 4 nätter. Bra boende på Doubletree by Hilton Centraal Station. Överdådig frukost, kanske den mest överdådiga jag någonsin varit med om. Det som inte fanns, det

Sukiyaki, yakitori, Kobe-biff, körsbärsträd
onsdag 5 april 2017 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Det här har utvecklats till en fantastisk matresa. Överallt äter vi gott, vi provsmakar saker som vi inte vet vad det är, men som ligger i inläggningar som är mer än goda. Att ta sig till Nishiki Market är ett ypperligt tillfälle att gå runt och smaka, lukta, titta, handla. Det är en

Kwannon
måndag 3 april 2017 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Nej, det blev inte sushi i lördags kväll. Vi tog tunnelbanan till pojkarna med yakitorin i stället, som vi nu fått veta heter Yakitori Ichiban. Det vill säga Yakitori nummer 1. Det går inte att googla fram stället på kartan, då hamnar man någon helt annanstans. Men om man i Google Map

Yakitori
lördag 1 april 2017 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Man är lite trött, hittar inte i den nya staden man har kommit till. Och hungern slår till och man väljer en restaurang på måfå, bara den ser japansk ut (det vill säga, inte är en McDonald's eller Kentucky Fried Chicken) och har en hyfsad meny på engelska. Vi hittade just den restaurangen

Shinkansen
torsdag 30 mars 2017 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Så, då är vi i Kyoto sen ett par timmar. Men först, slutet på vistelsen i Tokyo.På kvällen i tisdags gjorde vi en pubrunda fast i restaurangform. Åt lite här och var, och avslutade på ett ställe vars dumplings var mycket smarriga, vilket vi redan visste eftersom vi hade ätit där

Kejsaren
tisdag 28 mars 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Finnair till Tokyo, via Helsingfors. 9,45 timmar. Inte mycket till sömn, maten i bästa fall okey, min teveskärm låste sig efter en kvart och gick inte att starta om så det blev vare sig filmer eller spel under flygningen (emellertid fick vi en check värd 20 euro som plåster på såren) men

I MFF:s fotspår till Makedonien

I MFF:s fotspår till Makedonien

16 juli 2017 - 20 juli 2017

Kval till Champions League och MFF åker till den lilla staden Strumica i Makedonien.

Hrvatska

Hrvatska

16 augusti 2017 - 2 september 2017

Till Split och Bol på ön Brac. Precis som vanligt.

Till Rom med J-O och Ulrika

Till Rom med J-O och Ulrika

29 september 2017 - 3 oktober 2017

En långhelg i Rom.

Palma (för andra året i rad)

Palma (för andra året i rad)

14 juni 2017 - 23 juni 2017

Vi sa förra året, att till Palma de Mallorca måste vi återkomma till snart igen. Så det gör vi redan i år. Vi kommer att bo på samma fantastiska hotell (Almudaina) mitt i stan, och återse en massa trevliga restauranger, barer och stränder. Bland annat.

Amsterdam

Amsterdam

4 maj 2017 - 8 maj 2017

Med jobbet till Amsterdam.

Japan

Japan

26 mars 2017 - 6 april 2017

Till Tokyo och Kyoto. Detta är Ewas fantastiska 50-årspresent till Magnus.

Malmö FF:s träningsläger i Salou

Malmö FF:s träningsläger i Salou

1 februari 2017 - 9 februari 2017

Till Salou, cirka 10 mil söder om Barcelona, för att rapportera om Malmö FF:s träningsläger.

Aberdeen och Inverness

Aberdeen och Inverness

12 mars 2017 - 17 mars 2017

Av Jan-Ove och Ulrika fick jag en fantastisk present när jag fyllde 50, en resa till Skottland tillsammans med J-O. Inverness och Aberdeen blir det nog.

Fina och härliga Madrid

Fina och härliga Madrid

27 januari 2017 - 31 januari 2017

Vi blev väldigt förtjusta i Madrid när vi var där för två år sen. Så vi åker dit igen, över Ewas födelsedag.

New York

New York

14 oktober 2016 - 22 oktober 2016

Magnus fyller 50 och tar med sig Ewa, Sebastian och David dit.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ewa Och Magnus uppdaterar sin resa