Vi heter Ewa och Magnus. Vi reser en del. Punkt slut.
hemstad Varberg, Hallands län, Sverige
Senast aktiv - från Madrid, Spanien
Som det skulle varit
torsdag 19 mars 2020 - Miami Beach, Florida, USA

Utanför hotellfönstret flödar solen och termometern visar 22 grader. Om några timmar ska det bli 27. Så är det i Miami. Men vi tar det från början. Vårt inställda flyg (med SAS från Köpenhamn) landade precis i tid klockan 14.55 lokal tid och trots att USA stängt gränsen för alla

Chueca och Malasaña
onsdag 26 februari 2020 - Madrid, Spanien

Igår var det tisdag. Solen sken igen, om än med en del moln på himlen. Men varmt och skönt var det. Efter en sedvanligt god frukost tog vi oss till Retiroparken, som är Madrids motsvarighet till New Yorks Central Park. Inte lika stor, men bra mycket större än de flesta stadsparker. Och

Pez Tortilla
måndag 24 februari 2020 - Madrid, Spanien

Igår kväll kom vi hit, till Madrid. Via München från Göteborg med Lufthansa. Varsin macka med kaffe blev vi bjudna på första resan, en pastamåltid med rödvin den andra. Vi åker så ofta vi kan med Lufthansa som alla förstår.Taxi till Petit Palace Preciados, som vårt hotell heter.

Den lilla huvudstaden
torsdag 6 februari 2020 - Ljubljana, Slovenien

MåndagBetalad med eurobonuspoäng tog oss Lufthansa via Frankfurt från Göteborg till Sloveniens huvudstad Ljubljana. Vi landade på tidiga kvällen och utanför den lilla flygplatsens ankomsthall stod taxibilar och väntade. Samt ett företag som heter GoOpti, som tar en i delad minibuss från

Fina dagar
fredag 29 november 2019 - London, England, Storbritannien

En resumé av Nikkis och min Londonresa. Inget utförligt, mer som stöd för minnena.TisdagVi tog Nikkis bil upp till Landvetter, där vårt British Airways-plan lyfte i tid och således landade vi på Heathrow i tid. Vi tog tunnelbanan (Piccadilly-linjen) till Green Park-stationen där vi bytte

I väntan på en fotbollsmatch
torsdag 7 november 2019 - Sankt Gallen, Schweiz

Tisdag morgon. Ewa körde ner mig till stationen där jag tog tåget ner till Kastrup. Pontus, min kollega på den här resan, hade åkt samma tåg men vi lyckades inte hitta varandra efter det att han hoppat på i Lund. Väldigt märkligt. Visade sig att jag sagt till honom att jag satt längst

Höga berg
onsdag 23 oktober 2019 - Tbilisi, Georgia, USA

Ligger här i rum 105 på Hotel Sharden i centrala Tbilisi. Vi har precis kommit tillbaka från en middag på restaurang. Klockan 1 inatt, lokal tid, ska vi checka ut och 04.15 lyfter vårt plan mot Riga och därefter visare till Kastrup.Det är skittider minst sagt. Kanske lyckas vi få några

Blod och buss
söndag 20 oktober 2019 - Gudauri, Georgia, USA

Igår åkte vi buss. Vi åkte så mycket buss att det räcker och blir över för ett bra tag. De sista sex-sju milen på vägar så dåliga att vi fick lämna vår stora buss och hoppa in i minibussar. När vi äntligen var framme vid gränsen mot Georgien var lyckan fullständig. Nu var det ju

Sjukdom men mycket bra också
fredag 18 oktober 2019 - Jerevan, Armenien

Idag har Ewa varit sjuk så vi blev kvar på hotellet istället för att följa med de andra (minus Roger från Dalsland som också kände att 8 timmar på buss var att utmana ödet). Hon vaknade imorse och mådde illa och var yr, men tyckte jag kunde åka själv. Tror inte det. Hon har legat

Armeniens huvudstad
onsdag 16 oktober 2019 - Jerevan, Armenien

Onsdag eftermiddag i Jerevan, Armeniens huvudstad. Vi är tillbaka på vårt rum på fina Ani Plaza Hotel. Dagen har varit varm (det är runt 25 grader varmt) och vi har en guide som får en att allvarligt fundera på meningen med livet. Jerevan är en trevlig stad, här finns nytt och modernt,

Igen och igen och igen - Palma de Mallorca

Igen och igen och igen - Palma de Mallorca

10 juni 2020 - 19 juni 2020

Vår årliga resa till Palma, till Hotel Almudaina, till rum 505 (förhoppningsvis).

Madrid, som varje år

Madrid, som varje år

23 februari 2020 - 27 februari 2020

Vi sa att vi kanske ska byta födelsedagsstad (Ewas alltså), så vi bokade Ljubljana. Men sen blev längtan efter Madrid så stor att det blir en resa dit också.

Bryssel

Bryssel

24 april 2020 - 28 april 2020

Årets resa med mitt arbete går till Belgiens huvudstad. Med följer I, B och E.

Miami Beach

Miami Beach

18 mars 2020 - 2 april 2020

Till Miami Beach, Miami, Florida.

London med Nikki

London med Nikki

26 november 2019 - 29 november 2019

Nikkis 20-års present från Ewa och Magnus blev en resa till London med sin morbror.

Med Malmö FF till Schweiz

Med Malmö FF till Schweiz

5 november 2019 - 8 november 2019

MFF ska spela Europa League mot Lugano, men i St. Gallen.

Ljubljana

Ljubljana

27 januari 2020 - 31 januari 2020

Till Sloveniens huvudstad över Ewas födelsedag, betalad med Eurobonus-poäng.

Malaga med Alvin

Malaga med Alvin

22 maj 2019 - 26 maj 2019

Alvins konfirmationspresent.

Palma ´19

Palma ´19

12 juni 2019 - 21 juni 2019

Nio nätter i Palma på Hotel Almudaina. Som det har blivit runt midsommar de senaste åren alltså.

Kroatien...

Kroatien...

10 augusti 2019 - 3 september 2019

För bonuspengen åker vi gratis med SAS till Split och sen tar vi drygt tre veckor på ön Brac, och kanske någon mer stans.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ewa Och Magnus uppdaterar sin resa