Vi heter Ewa och Magnus. Vi reser en del. Punkt slut.
hemstad Varberg, Hallands län, Sverige
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Mobilförlust men också så mycket bra
söndag 3 februari 2019 - Madrid, Spanien

Tisdag 29/1Via München tog oss Lufthansa säkert och tryggt, samt mätta efter en pastarätt och ett glas vin på planet, till Madrid. Taxistrejken hade vi hört talas om men trodde att den var över. Så var det inte, så det fick bli metron. Två byten för att komma till Puerta del Sol, och det

Vacker stad och bragdseger
fredag 14 december 2018 - Istanbul, Turkiet

På Landvetters flygplats mötte jag upp med John B och tillsammans for vi till Istanbul, där Peter L strax efter oss landade med sitt flyg från Kastrup. När vi åkte med taxin insåg jag att Istanbul är en jättestad. 15 miljoner invånare och staden bara breder ut sig till synes oändligt.

Star Wars och alkohol
torsdag 22 november 2018 - Akaba, Aqaba Governorate, Jordanien

Igår var det onsdag och vi lämnade Petra, eller Wadi Musa om man så vill, efter att ha fått sovmorgon; först klockan 8.00 lämnade vi hotellet med bussen efter en stadig (nåja) frukost. Vi börjar vänja oss vid tidiga uppstigningar.På vindlande vägar med grandios utsikt körde vi söderut

Moses ravin, eller Petra som vi känner det
tisdag 20 november 2018 - Wadi Musa, Ma'an, Jordanien

Efter det förra inlägget gick vi ner och åt middag vår sista kväll i Amman. Det hade stått en flaska rödvin från Jordanien på vårt rum sen vi kom dit, samt en fruktkorg. Det gör ju det emellanåt på hotell,  för att man ska lockas att öppna den och därefter betala dyrt för den. Men

Mycket historia samt bad i Döda Havet
söndag 18 november 2018 - Amman, Amman Governorate, Jordanien

Precis tillbaka på Hotel Century Park efter att ha tillbringat eftermiddagen vid Döda Havet. Där låg vi och flöt som 2 korkar i det kolossalt saltiga vattnet. Vi hade fått reda på att vi skulle undvika att doppa huvudet och ansiktet i vattnet för det skulle svida. Så vi låg där på rygg,

I bubblan i Europa League
fredag 26 oktober 2018 - Sarpsborgs kommun, Østfold, Norge

Rubriken? I det som jag varit med om kan man inte säga annat än att man befinner sig i en bubbla, där det finns fotboll, Malmö FF, skrivande och sällskapet man reser med. Det mesta utanför det, det hinns nästan inte med. Så, vad var det då jag (Magnus) gjort. MFF har mött norska laget

Pinxtos, dryck och Guggenheim
söndag 21 oktober 2018 - Bilbao, Baskien, Spanien

Tisdag 16 oktober.Vi landade i tid, 18.30, på Bilbaos rätt lilla flygplats. Taxi därifrån till hotellet (33 euro) som heter Sercotel Coliseo och som ligger inte långt från El Corte Ingles. Väldigt centralt, nära gamla stan, rent och fint, väldigt fin frukost och på det stora hela mycket

Filosofi
fredag 31 augusti 2018 - Supetar, Split-Dalmatiens län, Kroatien

En kort sista anteckning från den här resan. I detta nu sitter/ligger vi på en strand i Supetar och själva byn har vi rakt framför oss. Trots att vi haft den vyn framför oss så många gånger så är det ändå så att vi njuter av den. Kanske också beroende på att det idag är sista dagen

Upproret nära
söndag 26 augusti 2018 - Bol, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Vill minnas att vi senast, i måndags, berättade att Ewa sa att på söndag blir det regn. Hon, och meterologerna, fick rätt. Just i detta nu sitter Ewa i köksdelen och läser medan jag ligger på sängen och skriver. Utanför hörs det idoga dropparna slå i backen och allt närmare kommer den

Brandy
måndag 20 augusti 2018 - Bol, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Om vi förstått det rätt så har det fallit en del regn hemma och hösten står och knackar på dörren. Misströsta inte, i eftermiddags kom det en skur här också. Stora feta droppar slog i backen och det var så förskräckligt att vi fick sitta inomhus och fika. Det höll nog på i en kvart

Palma ´19

Palma ´19

12 juni 2019 - 21 juni 2019

Nio nätter i Palma på Hotel Almudaina. Som det har blivit runt midsommar de senaste åren alltså.

Kroatien...

Kroatien...

10 augusti 2019 - 3 september 2019

För bonuspengen åker vi gratis med SAS till Split och sen tar vi drygt tre veckor på ön Brac, och kanske någon mer stans.

Till Vilnius

Till Vilnius

23 april 2019 - 27 april 2019

Årets resa med jobbet går till Litauens huvudstad.

Georgien och Armenien

Georgien och Armenien

13 oktober 2019 - 24 oktober 2019

Flyg till Georgien, vidare till Armenien och sen tillbaka till Georgien.

Med bil i Englands södra och mellersta delar.

Med bil i Englands södra och mellersta delar.

15 september 2019 - 19 september 2019

Mike, Stefan, jag och en hyrbil. Till förhoppningsvis Hereford, Worcester, Rutland, Norfolk och andra ställen.

Madrid - igen

Madrid - igen

29 januari 2019 - 2 februari 2019

Över Ewas födelsedag.

Med MFF i Istanbul

Med MFF i Istanbul

11 december 2018 - 14 december 2018

Malmö FF möter Besiktas i Istanbul.

Med MFF i Sarpsborg

Med MFF i Sarpsborg

23 oktober 2018 - 26 oktober 2018

Malmö FF möter Sarpsborg i Sarpsborg i Europa League.

Mauritius

Mauritius

13 mars 2019 - 28 mars 2019

Vi tar några veckor på Mauritius.

Bilbao

Bilbao

16 oktober 2018 - 20 oktober 2018

Över Magnus födelsedag blir det en resa till Baskien.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ewa Och Magnus uppdaterar sin resa