Vi heter Ewa och Magnus. Vi reser en del. Punkt slut.
hemstad Varberg, Hallands län, Sverige
Senast aktiv - från Valencia, Valencia, Spanien
Härlig stad
söndag 29 oktober 2017 - Valencia, Valencia, Spanien

Trots att Valencia är Spaniens tredje största stad så kändes det rätt öde och tomt (förhållandevis) på flygplatsen. När vi åkte hem var det också tydligt hur få flyg som lämnade staden för andra orter. Vi vet inte varför staden inte tycks vara mer populär, för den är både

Fem dagar i Rom
tisdag 3 oktober 2017 - Rom, Lazio, Italien

Det är bra med fasta taxipriser från en flygplats. 50 euro kostar det från Roms Fiumicino in till de centrala delarna, i vårt fall Trastevere. Är man som vi fyra så tjänar man inte mycket på att åka buss eller tåg, plus att man kommer direkt till dörren.Dörren för vår del var Relais

Snacksalig Madame
torsdag 31 augusti 2017 - Supetar, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Sedan igår runt lunch är vi i Supetar. Som vanligt tog vi lokalbussen över bergen hit och efter en fika på ett kafé och en kortare promenad så var vi framme hos Madame. Och till vår glädje men ej förvåning,  hon var sig lik. Hon hälsade oss välkomna och gav oss nyckeln till vår

Sara och David
lördag 26 augusti 2017 - Bol, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Jag hade suttit i 30 minuter och skrivit ett långt inlägg om egentligen ingenting när allt slocknade. Det enda jag skulle göra var att klicka på Publicera. Istället, allt försvann. Varenda jävla stavelse, minsta lilla kommatecken. Så nu sitter jag här som en slav under internet och gör

David och Sara
måndag 21 augusti 2017 - Bol, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Vi är redan inne på det femte dygnet och allt är sig likt här nere i Bol. Eller det mesta i alla fall. David och Sara är nämligen här och hälsar på oss sedan i lördags men vi återkommer till det.Vi flög ner ner i onsdags med SAS direktflyg, tog bussen in till Split, färjan över till

I Skopje
onsdag 19 juli 2017 - Skopje, Makedonien (FYROM)

Förutom själva matchen igår, vilket å andra sidan var hela anledningen till resan, så var Strumica en trevlig bekantskap. Och Ulf och jag fick skrivit mängder med artiklar. Men nu är det över. Och vi har flyttat på oss.I morse efter frukosten tog vi en förbeställd taxi till Skopje. En

Mycket Malmö FF
tisdag 18 juli 2017 - Strumica, Makedonien (FYROM)

Jag har i skrivande stund bara varit 2 dygn i Makedonien. Landade med Wizz Airs direktflyg från Sturup i Skopje, där en förbeställd taxi väntade på mig och mitt ressällskap. 2 timmar senare var vi i den lilla staden Strumica i östra Makedonien.Och sen har det gått i ett. Det känns som om

Filminspelning
onsdag 21 juni 2017 - Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien

Som vanligt, dristas jag säga, så är det filminspelning där vi befinner oss. Häromdagen kom vi gående som två vanliga människor (vilket vi ju är) när en hästdragen kärra kom emot emot oss så att vi fick hoppa undan för att inte bli överkörda. I kärran satt ett par samt en filmare

Masugn
söndag 18 juni 2017 - Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien

Redan söndag och vi har alltså varit här i Palma fyra nätter redan. Vad har vi då gjort? Inte mycket om sanningen ska fram. Vi bor på samma hotell som förra året, Almudaina, och vi åker på förmiddagarna till samma strand som förra året, Cala Mayor en 20 minuters bussresa (nummer 3, 20

Kanaler, hasch och Heineken
måndag 8 maj 2017 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Så var resan till Amsterdam med jobbet (ni som var med ni vet vilka ni är) till ända. Hem i sent eftermiddags efter 5 dagar och 4 nätter. Bra boende på Doubletree by Hilton Centraal Station. Överdådig frukost, kanske den mest överdådiga jag någonsin varit med om. Det som inte fanns, det

Sri Lanka

Sri Lanka

2 mars 2018 - 18 mars 2018

Sol och bad och teplantager och vilda djur och...

New York med Nikki

New York med Nikki

17 februari 2018 - 22 februari 2018

Nikkis födelsedagspresent när hon fyllde 18 år.

Valencia

Valencia

25 oktober 2017 - 28 oktober 2017

Vi åker vanligtvis till en storstad med strand över midsommar. Vi har pratat om Valencia några gånger, så därför åker vi dit på en slags rekognoseringsresa. Eller, vi åker väl främst dit för att vi verkligen vill till Valencia NU.

Krakow med J-O och Ulrika

Krakow med J-O och Ulrika

1 december 2017 - 4 december 2017

Ulrika har fyllt 50 vilket är en god anledning att åka till Krakow.

I MFF:s fotspår till Makedonien

I MFF:s fotspår till Makedonien

16 juli 2017 - 20 juli 2017

Kval till Champions League och MFF åker till den lilla staden Strumica i Makedonien.

Hrvatska

Hrvatska

16 augusti 2017 - 2 september 2017

Till Split och Bol på ön Brac. Precis som vanligt.

Till Rom med J-O och Ulrika

Till Rom med J-O och Ulrika

29 september 2017 - 3 oktober 2017

En långhelg i Rom.

Palma (för andra året i rad)

Palma (för andra året i rad)

14 juni 2017 - 23 juni 2017

Vi sa förra året, att till Palma de Mallorca måste vi återkomma till snart igen. Så det gör vi redan i år. Vi kommer att bo på samma fantastiska hotell (Almudaina) mitt i stan, och återse en massa trevliga restauranger, barer och stränder. Bland annat.

Amsterdam

Amsterdam

4 maj 2017 - 8 maj 2017

Med jobbet till Amsterdam.

Japan

Japan

26 mars 2017 - 6 april 2017

Till Tokyo och Kyoto. Detta är Ewas fantastiska 50-årspresent till Magnus.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ewa Och Magnus uppdaterar sin resa