Vi heter Ewa och Magnus. Vi reser en del. Punkt slut.
hemstad Varberg, Hallands län, Sverige
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Djur
fredag 16 mars 2018 - Unawatuna, Sydprovinsen, Sri Lanka

Först och främst tack för alla kommentarer på vårt förra inlägg. Ingen nämnd, ingen glömd. Vi uppskattar det mycket precis som alltid. Kanske inte att höra om avbrutna operationer och krossade knäskålar, eller rättare: vi uppskattar att ni berättar om det men vi uppskattar inte att ni

Det finns inget dåligt väder...
onsdag 14 mars 2018 - Unawatuna, Sydprovinsen, Sri Lanka

"Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder".Gud, vad vi hatar den frasen. Vad finns det för bra kläder att ta med sig på en solsemester när regnet fullkomligt vräker ner större delen av dagarna? Regnkläder och regnstövlar? Ett jordat paraply eftersom det samtidigt åskar av och

Fanny
lördag 10 mars 2018 - Unawatuna, Sydprovinsen, Sri Lanka

Just i detta nu sitter vi på vår stora inväggade balkong tillhörande sviten (har vi nämnt den?) och regnet öser ner. Ett rejält monsunregn. Hela dagen har varit grå och mörk och det är något vi har vant oss vid sen vi kom hit. Det är inte sol bakom moln utan moln med solen framtittande

Uppgraderade
onsdag 7 mars 2018 - Unawatuna, Sydprovinsen, Sri Lanka

Vi hade precis avslutat frukosten i morse (för den intresserade: Ewa valde stekt ägg och mängder med färsk frukt och jag en omelett med "everything on it" samt två smörgåsar och en något mindre mängd färsk frukt. Ägg och omelett tillagas medan man sitter vid bordet, lyxigt värre).

27 timmar fast utan bagage
söndag 4 mars 2018 - Unawatuna, Sydprovinsen, Sri Lanka

Klockan 10 fredag förmiddag i Varberg till lördag klockan 17.30 lankesisk tid (eftersom det skiljer 4,5 timmar mellan Sverige och Sri Lanka så innebär det 13.00 i Sverige). 27 timmars resande, med en väldigt massa sittande. Men vi tar det från början.Snälla grannen Lennart körde oss till

Shopping... och sommarväder
onsdag 21 februari 2018 - Newark, New Jersey, USA

Wow, vilken häftig sista kväll vi fick. Som jag tror att jag berättade hade vi köpt biljetter till toppen av Rockefeller Center, det som heter Top of The Rock. Solen precis på väg ner när vi kom upp, hisnande utsikt över Manhattan åt alla håll. Det som skiljer detta från Empire State och

Shopping... och Seinfeld
måndag 19 februari 2018 - Manhattan, New York, USA

Vi blev igår utslängda från en restaurang tack vare Nikki. Hon var för ung. New York har en 21-årsgräns för att dricka, köpa och inneha alkohol.  Men vi visste inte att gränsen också gäller på barer och pubar om kvällarna. Vi satte oss på ett ställe som jag letat upp redan i

Central Park... och shopping
tisdag 20 februari 2018 - Manhattan, New York, USA

Jo, vi gick ut igår kväll trots allt. Men det blev bara en kort runda och varsin sandwich och läsk på Seveneleven, som intogs på rummet. Vi var trötta!Vaknade tidigt idag också men ändå en timme senare än de andra dagarna. Så tidigt iväg som vanligt, strax efter 8 var vi ute på byn.

Snö och solsken
söndag 18 februari 2018 - Manhattan, New York, USA

Göran och Camilla körde upp oss till Landvetter och där blev vi försenade till Arlanda, så väl där fick vi mer eller småspringa till vår gate där SAS plan till New York väntade. Men vi hann och sen hade vi 8,5 timmar i luften. Många filmer blev det. Just som vi landade på Newarks

Fina dagar
måndag 29 januari 2018 - Madrid, Spanien

Mellanlandning i Bryssel innan vidare färd mot Madrid, taxi från Barajas till vårt hotell Petit Palace Londres på den minimala gatan Calle de Galdo (så centralt som det bara går), incheckning med vissa problem och sen ut och äta. Vi började där Ewa och jag slutade senaste, på Fogg Birras

Bol och Supetar - igen.

Bol och Supetar - igen.

12 augusti 2018 - 1 september 2018

Söndag till lördag nästan 3 veckor senare. Med SAS (direktflyg från Göteborg). Till Bol. Avsluta med några dagar i Supetar. Samma samma, men alldeles underbart som alltid.

Ack Palma du vackra

Ack Palma du vackra

13 juni 2018 - 22 juni 2018

Vi har sagt att vi ska byta ställe när vi runt midsommar gör vår årliga 9-dagarstripp. Men så är vi löjligt förtjusta i Palma de Mallorca att det visst blir för tredje året i rad som vi nu kommer hit. Men nästa år, då...?

München

München

22 april 2018 - 26 april 2018

Med jobbet till München.

A Madrid!

A Madrid!

24 januari 2018 - 28 januari 2018

Till vårt kära Madrid åker vi den här gången med David och Sara.

Sri Lanka

Sri Lanka

2 mars 2018 - 18 mars 2018

Sol och bad och teplantager och vilda djur och...

New York med Nikki

New York med Nikki

17 februari 2018 - 22 februari 2018

Nikkis födelsedagspresent när hon fyllde 18 år.

Valencia

Valencia

25 oktober 2017 - 28 oktober 2017

Vi åker vanligtvis till en storstad med strand över midsommar. Vi har pratat om Valencia några gånger, så därför åker vi dit på en slags rekognoseringsresa. Eller, vi åker väl främst dit för att vi verkligen vill till Valencia NU.

Krakow med J-O och Ulrika

Krakow med J-O och Ulrika

1 december 2017 - 4 december 2017

Ulrika har fyllt 50 vilket är en god anledning att åka till Krakow.

I MFF:s fotspår till Makedonien

I MFF:s fotspår till Makedonien

16 juli 2017 - 20 juli 2017

Kval till Champions League och MFF åker till den lilla staden Strumica i Makedonien.

Hrvatska

Hrvatska

16 augusti 2017 - 2 september 2017

Till Split och Bol på ön Brac. Precis som vanligt.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ewa Och Magnus uppdaterar sin resa