Vi heter Ewa och Magnus. Vi reser en del. Punkt slut.
hemstad Varberg, Hallands län, Sverige
Senast aktiv - från Cambridge, England, Storbritannien
Ölfestival och Paguera
söndag 16 juni 2019 - Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien

Palma igen alltså. Vi ska inte säga att det är som att komma hem, men det är så trevligt och så skönt att vara i den här staden på den här ön.Vi äter frukost från den gedigna buffén på vårt hotell, Almudaina. Vi har åkt till stranden, Cala Major, och vi har ätit på Bar Dia och 5a

Apor
lördag 25 maj 2019 - Gibraltar

Jodå, det blev några timmar på taket igår. Alvin skylde benen med en handduk och hade T-shirten på. Det funkade. Han har dock haft ont på ryggen i natt.Middag blev det. Förstås. Hamburgare av irländskt högrev, mycket gott. På ett ställe i mitten av gamla stan. Jag köpte därefter ett

Röd kropp och annat
fredag 24 maj 2019 - Málaga, Andalusien, Spanien

Så var vi i Malaga  Alvin och jag. Roger var snäll och körde oss till Landvetter och Norwegians plan lyfte en halvtimme sent. Utöver det så fanns det ingen mat ombord att köpa, mer än tapasbrickor (som i o f s var goda men inte så mättande). Tydligen är det Norwegians policy att inte ta

Sammanfattning av Litauens huvudstad
lördag 27 april 2019 - Vilnius, Vilnius län, Litauen

Årets resa med I gick till Vilnius. Bil ner till Kastrup och flyg därifrån. Taxi till hotellet, som heter Narutis och är *****. Rummet var därefter: Stort, fint och mängder med tvålar och shampo (ni som förstår, ni förstår).Med i sällskapet fanns också B och E, som delade rum.Under

Vulkaner, apor, sprit och te
tisdag 26 mars 2019 - Trou-aux-Biches, Mauritius

Klockan är här 08.05 vilket innebär att den i Sverige är 05.05. Här har vi varit vakna en stund, legat och läst nyheterna på våra mobiler och AC:n har jobbat på bra i natt. Ute skiner solen och vi hör bara ett tyst fågelkvitter genom de nyss öppnade verandadörrarna.Snart ska en av oss

Indier i poolen
lördag 23 mars 2019 - Trou-aux-Biches, Mauritius

Klockan är här 16.45, vilket innebär att den i Sverige är 13.45. Och lugnet är över.För inte alltför länge sen är vi tillbaka från stranden där vi på nytt badat sådär 15-20 gånger och låtit skinnet bli aningen mindre vitt.Nu, efter att ha fikat, har vi lagt oss i varsin solstol

Port Louis
onsdag 20 mars 2019 - Trou-aux-Biches, Mauritius

Här är klockan i detta nu 09.45, i Sverige 06.45. Och vi har precis kommit tillbaka till vår lägenhet. Men vi börjar med Port Louis. Port Louis är Mauritius huvudstad. Ligger knappt 3 mil söder om Trou Aux Biches där vi håller till. Dit åkte vi med lokalbussen i måndags, vilket i sig

Paradisiskt
söndag 17 mars 2019 - Trou-aux-Biches, Mauritius

Bonzur!Detta blir troligtvis ett kort inlägg. För en gångs skull. Efter en natt i luften, där vi bägge faktiskt lyckades sova kanske 4-5 timmar, landade vi på torsdag förmiddag i ett soldränkt Mauritius. Flygplatsen ligger i de södra delarna så det blev knappt 2 timmar i buss innan vi

Mobilförlust men också så mycket bra
söndag 3 februari 2019 - Madrid, Spanien

Tisdag 29/1Via München tog oss Lufthansa säkert och tryggt, samt mätta efter en pastarätt och ett glas vin på planet, till Madrid. Taxistrejken hade vi hört talas om men trodde att den var över. Så var det inte, så det fick bli metron. Två byten för att komma till Puerta del Sol, och det

Vacker stad och bragdseger
fredag 14 december 2018 - Istanbul, Turkiet

På Landvetters flygplats mötte jag upp med John B och tillsammans for vi till Istanbul, där Peter L strax efter oss landade med sitt flyg från Kastrup. När vi åkte med taxin insåg jag att Istanbul är en jättestad. 15 miljoner invånare och staden bara breder ut sig till synes oändligt.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ewa Och Magnus uppdaterar sin resa