Vi heter Ewa och Magnus. Vi reser en del. Punkt slut.
hemstad Varberg, Hallands län, Sverige
Senast aktiv - från Madrid, Spanien
Framme i Tbilisi
måndag 14 oktober 2019 - Tbilisi, Georgia, USA

Tåg till Kastrup, flyg till Riga och klockan blev 23 och då var det dags för nästa flyg, till Tbilisi.Landade lokal tid 03.15, passformaliteterna gick väldigt fort och smidigt, bagaget likaså, och utanför ankomsthallen stod guiden Alex och väntade på Ewa, mig och de andra som valt att

Cambridge - Crawley och där emellan
onsdag 18 september 2019 - Crawley, England, Storbritannien

Hotel Ramada, Crawley, 21.26 lokal tid Jag vaknade redan strax innan halv 6 i min egen dubbelsäng i morse utan att kunna somna om. Dubbelrum-folket däremot, som sov under samma täcke eftersom de missat att det fanns ett till bara det att det låg i en låda, vaknade drygt 2 timmar

Oakham - Cambridge och där emellan
tisdag 17 september 2019 - Cambridge, England, Storbritannien

The Waterman Hotel, Cambridge, 21.29 lokal tid Runt halv 8 i morse kom ett meddelande på Messenger från dubbelrum-folket att de var hungriga. Och eftersom jag själv sovit rätt kasst och dessutom vaknat tidigare än önskat så satt vi snart i hotellets ena hörn på bottenvåningen och åt en

Hereford - Oakham och där emellan
måndag 16 september 2019 - Oakham, England, Storbritannien

The Admiral Hornblower Hotel, Oakham, 21.31 lokal tid Tänkte ju att man kanske kunde sova hur länge som helst med tanke på hur trött jag var igår.Men prick 6 imorse vaknade jag och drygt två timmar senare satt vi alla tre i en kyrka och åt frukost (scrambled eggs, bacon och korv med rostat

Gatwick - Hereford och där emellan
söndag 15 september 2019 - Hereford, England, Storbritannien

The Green Dragon Hotel, Hereford, kl 20.23 lokal tid.04.20 ringde min klocka i morse, en halvtimme senare blev jag upplockad av Mike och Stefan och i den forna elitdomarens bil var vi i ett jäkla skitväder uppe på Landvetter flygplats klockan 6.Norwegians plan till Gatwick lyfte i tid och

Varsågoda och sitt
måndag 2 september 2019 - Supetar, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Sista dagarna i Bol gick i samma tempo och takt som alla de andra, och vädret var omväxlande 35 och 33 grader temperaturmässigt alltmedan solen var allestädes närvarande. Men slutligen kom vi till slutet som man alltid gör till slut, och vi sa adjö till familjen Krunic med ömsesidiga

Bara vi och Bol
måndag 26 augusti 2019 - Bol, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Vaknar av oss själva kanske halv åtta, ibland lite tidigare eller senare, stänger av AC:n och öppnar dörren ut mot den lilla verandan där solen redan värmer och allt är tyst och fridfullt, så tyst att vi om vi anstränger oss lite hör havets vågor en bit bort... Medan Ewa sätter på

Äta kräftor
onsdag 21 augusti 2019 - Bol, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Man vet ju hur det är, man ser i menyn att restaurangen har en fisk- och skaldjursbricka och så säger man till sin man...- Gunther, vad säger du? Ska vi testa fisken men framför allt, ska vi testa de små hårda djuren?- Helga, vi har aldrig ätit de där djuren tidigare. Vågar vi?- Någon

Italienare och andra
fredag 16 augusti 2019 - Bol, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Italienare alltså...​​​​​Och nu vet vi att vi generaliserar, det må vara hänt. Men italienare alltså, de är vackra, klär sig snyggt, röstar i och för sig fram tveksamma regeringar lite då och då men de gör gudomlig mat, har världens snyggaste landslagsdräkt i fotboll, de gör

Kaos
tisdag 13 augusti 2019 - Omiš, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Det tog sin tid att komma från ett kaosregnande Landvetter till ett värmeindränkt Omis, den lilla staden vid floden och havet några mil söder om Split. De har byggt ut Splits flygplats så nu är den stor, rymlig, fräsch och ljus. Det var några år sen den utbyggnaden påbörjades så det

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ewa Och Magnus uppdaterar sin resa