Bland Rednecks och Hippies
måndag 29 juni 2015 - Leonardville, Kansas, USA

Sen vi senast skrev något har vi gjort en ganska ordentlig resa. Vi befinner oss i nuläget på en farm utanför Leonardville utanför Manhattan, Kansas, men innan dess har vi såklart hunnit med en del. Efter att vi återvände till USA begav vi oss till Chicago. Vi uppskattade snabbt staden och

On the road again
onsdag 24 juni 2015 - Maumee, Ohio, USA

Vi har förståelse för att ni där borta på andra sidan pölen intensivt väntar på en uppdatering från Frihetens Land. Därför tänkte jag utvärdera de ställen vi hittills besökt. Just nu befinner vi oss på ett motell i en håla i Ohio, ungefär fem svenska mil söder om Detroit, och

USA vs. Kanada
onsdag 24 juni 2015 - Maumee, Ohio, USA

USA vs. Canada Efter att ha spenderat de senaste två dagarna i Toronto känner jag mig redo att göra en jämförelserna mellan de två länder som kommer att ingå på vår roadtrip. Eftersom tiden har varit ganska knapp när det kommer till landjämförelsesammanhang kommer jag att göra

Den centrala parken och annat trevligt
söndag 21 juni 2015 - New York, USA

Det har nu gått ännu fler dagar en senast och vi har haft fullt med aktiviteter på gång. Höjdpunkten på New York-vistelsen ägde rum bara några timmar innan tidigare nämt midsommarfirande. Då begav vi oss nämligen högt, högt upp i luften till Rockefeller Center från vilken man fick en

Midsommar i äpplet
lördag 20 juni 2015 - New York, USA

Idag är det midsommarafton, en högtid som inte direkt finns med på så många amerikaners topplista över högtider. New York är dock en väldigt stor stad, och man kan hitta alla typer av människor där. En sådan typ är personer som någon gång i sin släktforskning stött på en Johansson

Från DC till NY
fredag 19 juni 2015 - New York, USA

Hej, hej, hallå dagboken! Senast vi sa något var vi i Washington och strosade och mycket har hänt sedan dess. Oj, oj, oj vad mycket som hänt. Vi lämnade Washington i gryningen på den tredje dagen för att söka oss mot New York via en strand på kusten, men först ett besök på Walmart.

Ett första intryck
onsdag 17 juni 2015 - Washington, USA

Kära dagbok! Nu har vi börjat rätta in oss i den nya tidszonen* och har hunnit få ett första intryck av detta främmande land. Vi kom fram till Washington DC på eftermiddagen den 15:e, och efter att bara ha kört lite fel lyckades vi komma fram till vårt hotell. Där träffade vi Emil

Dramatis Personae
måndag 15 juni 2015 - Bryssel, Ixelles, Belgien

Nu befinner vi oss på Bryssel Airport och väntar på ett två timmar försenat flyg. Under tiden tänkte vi göra en liten presentation av alla ingående parter i vårt åtagande För eventuella läsare som inte känner oss. Tobias Petrén - Teabag, TBB, Tibelicious Superstitious II, Tibbe, Den

Nu kör vi!
måndag 15 juni 2015 - Landvetter, Västra Götalands län, Sverige

4 minuter kvar till boarding mot Bryssel och sedan vidare mot Washington D.C. Taggade till typ tusen.

Ett Äventyr

Ett Äventyr

15 juni 2015 - 17 juli 2015

Den Gode, den Onde, den Fule och Joel beger sig på äventyr i frihetens* land. Vi har skapat ett forum för att berätta om de andras misslyckanden. Förhopppningen är att de är många och brutala. Förhoppningen är också att minst en av oss överlever så att vi kan berätta vår historia. *terms and conditions may apply

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jstkx uppdaterar sin resa