Vi är 4 stycken nära vänner som ska ge oss ut på en roadtrip i Europa. Vi kommer att besöka 7 länder på 32 dagar och vi ska göra vårt bästa för att hålla familj och vänner uppdaterade där hemma. Vi ger oss iväg på fredag den 5/5! Första stoppet är Tyskland och Hockey VM i Köln. Jag hoppas att ni får lite spännande läsning! 😊👍
hemstad Säter, Dalarnas län, Sverige
Senast aktiv - från Riva del Garda, Trentino-Alto Adige, Italien
Blir längre & längre mellan inläggen nu...

Hej allihopa! Det blir längre och längre mellan inläggen nu. Till mitt försvar så har jag faktiskt valt att vara mobilfri i ett par dagar, för att kunna koppla av och läggs energin på att vara nuvarande i stunden! 🙂 Ja, vi har varit och sett det lutande tornet i Pisa sen sist. En

Italien!!
torsdag 25 maj 2017 - La Spezia, Ligurien, Italien

Nu har vi alltså lämnat Frankrike för Italien, och närmare bestämt La Spezia! En mysig liten hamnstad, där vi har promenerat och njutit av god mat. Vi drar vidare redan ikväll, och övernattningen blir på ett hotell mitt emellan La Spezia och Pisa! Imorgon ska vi se det lutande tornet innan

Dåligt med uppdateringar nu!
måndag 22 maj 2017 - Annecy, Auvergne-Rhône-Alpes, Frankrike

Vi haralltså lämnat Schweiz och blivit en reskompis fattigare! Daniel flög hem från Geneve! Så nu var vi 3! 🙂Vi åkte till en liten stad som heter Annecy, som en av mina kollegor har tipsat om. En fantastisk liten stad, som har lite av allt. Små gränser, idyll, fransk charm, en av

Nu är det äntligen dags för en uppdatering!
onsdag 17 maj 2017 - Schweiz

Nu var det längesedan jag gjorde någon uppdatering. Men vi har haft fullt upp sen vi kom till Schweiz. Första dagen tog vi gondolen upp till en bergstopp för att se på utsikten och besöka James Bond world. Tyvärr hade vi lite otur med vädret så dimman ställde till det lite för oss, men

Äntligen i Schweiz!
söndag 14 maj 2017 - Schweiz

Hallå! Nu har det varit lite dåligt med uppdateringar ett par dagar. Vi hade alltså en natt i Frankrike innan vi begav oss tillbaka mot Tyskland för att bunkra lite innan vi skulle åka mot Schweiz. På morgonen igår så var vi och kollade på ett övergivet bergrum. Det var pannlampa och en

En mycket bra kväll!
torsdag 11 maj 2017 - Antwerpen, Flanders, Belgien

När vi hade återhämtat oss från dagen, och haft en powernap så gav vi oss ut på Antwerpens gator. Första stoppet blev på en krog som heter Kulminator. Vet inte riktigt hur jag ska sammanfatta det här besöket för att göra det rättvisa...Kulminator är ett väldigt litet ställe, som

Ölprovning & Stadsvandring
onsdag 10 maj 2017 - Antwerpen, Flanders, Belgien

Idag är det dag 2 här i Antwerpen. Vi kom fram igår eftermiddag, och började som vanligt med att installera oss på hotellet och sen tog vi oss en kvällspromenad genom stan! Vi vandrade längs med vattnet, tills vi hittade på en mysig restaurang och slog oss ned där. God mat, gott vin och en

2 dagar i Köln!
tisdag 9 maj 2017 - Köln, Nordrhein-Westfalen, Tyskland

God förmiddag! 🙂 Nu lämnar vi Köln efter 2 dagar i staden. Vi har bott på ett ungdoms hotell i city, och vi har blivit väl omhändertagna. Vi kom till Köln i söndags eftermiddag, och vi började med en kvällspromenad i staden. Vi såg bland annat en fantastisk katedral, som ni kan se på

OJ!!!
söndag 7 maj 2017 - Bremen, Tyskland

Vilket dygn vi har haft här i Bremen. Jag ska göra mitt bästa för att sammanfatta det. Vi kom till Bremen igår eftermiddag, och checkade in på hotellet Best Western mitt i centrum. (Ett fantastiskt fint hotell, med kanon frukost och bra service). Rekommenderas starkt! Efter det tog vi en

Godmorgon!
lördag 6 maj 2017 - Kastrup, Region Hovedstaden, Danmark

Nu lämnar vi Danmark och åker mot Tyskland. Vi körde hemifrån strax efter lunch igår och var framme i Danmark strax efter 9:e. Det blev en öl och lite kortspel i sängen innan det blev natti. Idag är målet att nå Bremen, vilket ungefär är en 5 timmars biltur! Bilder och uppdateringar

Eurotrip 5/5-6/6

Eurotrip 5/5-6/6

5 maj 2017 - 6 juni 2017

Vi är 4 stycken nära vänner som ska utforska Europa tillsammans. Under 33 dagar ska vi vara på rull, vi ska besöka 7 olika länder och diverse olika event! Hoppas att ni får lite spännande läsning och inspiration! 🙂👍

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jenny uppdaterar sin resa