Med hela världen framför mina fötter. Som en luftballong som driver med vinden. Att vara på väg. Jag kommer hem snart.
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Tyskland
Allt nytt
måndag 11 februari 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Nytt hus, ny stad, nytt land, nytt språk, nytt jobb, ny mataffär. Efter en månad i bil. Vi håller nog fortfarande på att landa lite. Väldigt fint här, bergsutsikt överallt och dagsljus i överflöd (jämför med Norrbotten i januari). Flera gulliga bäckar och promenadvägar utanför

Roadtripavslut
torsdag 31 januari 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

I Italien får man kissa gratis. I Tyskland kostar det minst 0,5 €. Lärdom från vägarna!Vanten kan stå själv. Det är ganska lätt. När man har nåt att hålla i och dra sig upp. Har därmed även trillat omkull.Inte kär i Rom. Stort och skitigt. Fin konst och så, men svåråtkomligt

Vårlikt i fina berg
måndag 28 januari 2019 - Rom, Lazio, Italien

Bodde i bergen i dagarna tre. Vi googlade vart det skulle vara varmast och soligast. Vi hamnade i en bergsby i norra Toscana. I Casoli, ovanför Camaiore, just norr om Pisa. Bodde i egen minilägenhet i Fabios house. 10 grader och sol, som beställt. Det var mest sol och vårvarmt, men på

Skojade inte om bergsby!
torsdag 24 januari 2019 - Toscana, Italien

To be continued.

Bil bil bil bil
söndag 20 januari 2019 - Rothenburg ob der Tauber, Bayern, Tyskland

Bil bil bil bil. Fortfarande bästa bilbarnet!Sandra, Lisbeth och Stig i Bremen. Vi fick chili con carne och ris. Svante badade badkar och lekte med taggig blå boll. Johan drack öl. Vi lärde oss Felsen - Klippor/Stenar (landskap). Klappade på musikanterna innan vi for vidare.Till Detmold och

Roadtrip - in i Italien
onsdag 23 januari 2019 - Verona, Veneto, Italien

Vi mellanlandade i Kempten. Gjorde ett kort stopp på reningsverket. Träffade min chef, Dr Z, administrationstanten, amerikanen, praktikanten, samt sa hej till processgubbarna och teknikerna. Dr Z hade bla spenderat en semester i Sverige i Östersund!Vi åt lunch på första bästa ställe i

Kempten!
måndag 21 januari 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

To be continued.

Fri fart!
fredag 18 januari 2019 - Lübeck, Schleswig-Holstein, Tyskland

Äntligen Tyskland! Känns på något sätt bekant med naturen, en tysk atmosfär i luften som man kan känna även genom bilfönstret. Lite tysk radio hjälpte till att skapa atmosfär. Och minnen från tidigare äventyr. En stor cistern påminner om biogasbyrån i Göttingen. Att hitta tillbaks

Roadtrip - ut ur Sverige
onsdag 16 januari 2019 -

På vägen fest med fint folk i Stockholm. Sightseeing i Ljungsbro och snabb-besök på Cloetta. Linssoppe-rester hos Robin i Jönköping och sovpaus innan vidare färd till mysigt mörker i Mölle. Vi får med oss en superfin bära-barn ryggsäck! Vi klappar på havet och äter sen korv på

Roadtrip inledd
onsdag 9 januari 2019 - Vilhelmina, Västerbottens län, Sverige

Ännu ett tysk-språkigt äventyr. Mest som föräldralediga tillsammans till fina berg. Jag googlade lagom stora städer nära alperna och Schwarzwaldskogen. Hittade Kempten, och det fick det bli! Hittade även ett avloppsreningsverk där Dr Z kommer bli min chef. Johan och Svante är med.Johan

Föräldralediga tillsammans

Föräldralediga tillsammans

9 januari 2019 - 14 juli 2019

Jag, Johan och Svante ska på äventyr till Kempten i södra Tyskland. Vi ska mest vara föräldralediga tillsammans och leka i berg. Jag ska även smyg-jobba lite på ett reningsverk. De på reningsverket och jag ser det som en gemensam utmaning att vi inte riktigt har ett helt gemensamt språk, men vi tar det på tyska!

I Göttingen, i Göttingen

I Göttingen, i Göttingen

8 september 2013 - 16 mars 2014

Ett äventyr till. Med biogas och ett nytt språk. I en stad jag nästan redan känner. På ett språk jag låtsas att jag kan.

Att slänga sig ut/Take the leap

Att slänga sig ut/Take the leap

19 augusti 2010 - 9 maj 2011

One year as an exchange student at University of British Coulmbia in Vancouver, Canada. Or at least, that was the excuse.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Eva uppdaterar sin resa