Reser gärna, men det ska vara speciellt!
hemstad Norrköping, Östergötlands län, Sverige
Senast aktiv - från Norrköping, Östergötlands län, Sverige
Lördag Sabbat
lördag 9 mars 2019 - Jerusalem, Israel

Denna dag var det äntligen strålande solsken och det fortsatte hela dagen! Härligt.Vi drog mot Jeriko.Vi tittade på trädet där Sakeus satt. JerikoVi drog till platsen vid Jordan där Jesus blev döpt.Åkte förbi platsen där den gode samarien gorde sin mänskliga gärning.Åkte till berget

Fredag Jerusalem
fredag 8 mars 2019 - Jerusalem, Israel

Fredag i JerusalemIdag var det Jerusalem för hela slanten. Det skulle vara sommar och sol så jag klädde mig därefter. Redan utanför hotellet, när vi väntade på bussen, tyckte jag att det var lite kallt. Men det blir varmare frampå dagen, tänkte jag. Det blev det inte. I stället tog

Dag 5
torsdag 7 mars 2019 - Jerusalem, Israel

TorsdagIdag for vi till Jerusalem. Jag tog en massa bilder genom bussfönstret. Vi for förbi Sionberget med Marias grav, Kidrondalen, Oljeberget, Stadsmuren, Blomsterporten/Herodesporten, Damaskusporten.Vi kommer att komma närmare de olika ställena i morgon.Vårt första mål idag var Davids

Onsdag

Ny spännande dag med nys spännande upplevelser. Vi samlades vid bussen i strålande sol. Nu är det korta byxor och sandaler som gäller.Första stopp var vid Herdarnas än. Där kunde man titta ner till herdarnas äng. Den ligger i stadsdelen Beit Sahour (betyder: Kristnas äng). Det är den

Tisdag dag 3
tisdag 5 mars 2019 - Betlehem

Vaknade till sol.Bussen gick kvart i åtta. Alla var med och alla väskor var med! Färden gick mot Magdala. Där har man sedan några år grävt fram en hel stad med synagoga och allt, från Jesu tid. Helt fantastiskt! Det var verkligen magiskt att gå där som han hade gått. Vi fick inte gå

Måndag
måndag 4 mars 2019 - Nasaret, Norra distriktet, Israel

MåndagVaknade av regn. Men det hade slutat innan det var dags för oss att traska upp till Bebådelsekyrkan. Nuvarande kyrka är ganska ny, stod färdig 1969. Den var överdådig och som ett jättemonument över en liten stackars tonårsflicka. Det var mäktigt att få komma in i det allra

Söndag
söndag 3 mars 2019 - Nasaret, Norra distriktet, Israel

Dag 1 SöndagDet blev en lång dag som egentligen började redan på lördagsmorgonen.Lördagen var seg och jag  bara gick och småplockade och väntade på att den skulle ta slut.Man fick ha med sig 2 x 20 kg plus 10 kilo handbagage. Det är ju massor. Till slut när jag hade slängt ner en massa

Snart dags
lördag 2 mars 2019 -

Det är tre timmar kvar innan det är dags att gå för att hoppa på bussen. Nu är det segt. Jag är ju klar!Jag har två väskor under 20 kilo 0ch ett handbagage under 10 kilo. Det var enkelt att hålla dom vikterna!

Dagen före
lördag 2 mars 2019 -

I morgon drar jag!!!Som jag har sett fram emot denna resa!Jag var i Israel 1966 och har viljat komma tillbaka sedan dess.  Då jobbade jag på kibbutz och det var det livet jag ville återvända till.Nu blir det en turistresa med hotellboende. Inte riktigt samma som då. Kanske lite lyxigare men

Första hemresedag
torsdag 5 juli 2018 - Hannover, Niedersachsen, Tyskland

Det blev nu bussåka från morgon till kväll.Vi följde Mosel tills den rinner ut i Rehn vid Deutches Eck. Då var vi i Koblenz och där stannade vi så länge att Jocke fick sin erforderliga rast. Där skulle man också beundra monumentet Kaiser Wilhelm-Denkmal. Det var ett enormt, ohyggligt

Israel

Israel

3 mars 2019 - 10 mars 2019

Nu ska jag fara till Israel och följa bibelns platser efter Nya testamentet. Vi ska hitta de platser där Jesus var. så himla spännande!

Cykelresa Mosel

Cykelresa Mosel

29 juni 2018 - 6 juli 2018

Cykelresa i Moseldalen Vi åker buss från Malmö och hyr cyklar i Tyskland. Det närmar sig. Jag börjar att packa. Maj har biljetter! Vi ska träffas vid Centralstationen på fredag morgon. Mycket ska man hinna med innan dess!!!!

Pilgrimsresa till Asissi

Pilgrimsresa till Asissi

23 oktober 2015 - 1 november 2015

Detta blir spännande. Vi är 240 pilgrimer som far med buss till Assisi med stopp i Wittenberg/Lutherstadt på vägen. Det är en pilgrimsresa av stora mått. Jag hoppas hitta datorer på vägen.

Utbytesprojekt - Kent

Utbytesprojekt - Kent

1 oktober 2013 - 22 oktober 2013

Jag ska fara till Kent i England för att studera energi och miljö. Det är ett utbytesprojekt mellan Linköpings stift och motsvarande stift i Kent, England.(Canterbury stift) Vi är sju personer som åker och var och en har ett specialuppdrag. Mitt speciella uppdrag är att studera återvinning. Kan vi lära något från Kent som kan användas i Sverige? Idag, tre dagar före, har jag börjat att packa.

CTV 2013

CTV 2013

28 juli 2013 - 4 augusti 2013

Årets höjdpunkt! Cyckel Turist Veckan Detta år utgår vi från Bräkne-Hoby i Blekinge

Körresa till Tyskland

Körresa till Tyskland

26 oktober 2012 - 30 oktober 2012

I morgon bär det av! Vi åker med buss till Weimar.Där ska sjungas och hälsas på Andrea, vår tidigare körkompis, samt tittas på saker och lite mer sjung innan vi drar vidare. Just nu känner jag att jag borde packa. Jag har tagir fram en resväska en necessär och en körkåpa. Sen kom jag av mig. Jag vet inte vad jag ska ta med ? Äsch, det behövs väl inte mer!

Erlangen med Maj, Gun och Helga.

Erlangen med Maj, Gun och Helga.

2 maj 2012 - 9 maj 2012

I morgon bär det av. Då drar vi, Maj, Gun och jag, till Helga i Erlangen. Där stannar vi en vecka och ska njuta att samvaro och tillvaro. Jag tar inte med mig nån dator, Men, vadå, det finns väl datorer i Tyskland?

Birgittaleden

Birgittaleden

2 juni 2011 - 7 juni 2011

På torsdag drar jag iväg för att vandra Birgittaleden. Det är dags för invigning av den nya leden. Jag tar med mig datorn och skriver varje dag.... om jag orkar!!! Nu är det dags att säga ifrån om man inte vill ha mina e-bombningar!!!

Pilgrimsvandring till Världens Fest

Pilgrimsvandring till Världens Fest

29 maj 2010 - 6 juni 2010

Emilies dop

Emilies dop

21 maj 2010 - 24 maj 2010

Dags för dop i Stange så då drar vi dit några dagar.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Eva uppdaterar sin resa