Eva, Johnny, Maria och Krister på långresa till Thailand - Australien - Singapore.
hemstad Växjö, Kronobergs län, Sverige
Senast aktiv - från Torquay, Victoria, Australien
Sidney, Singapore
söndag 29 mars 2015 - Torquay, Victoria, Australien

Hej på er alla våra vänner Nu sitter jag och skriver dagboken efter det att jag kommit hem. Detta p g av att det vi inte kunde koppla upp oss på internet någonstans de sista dagarna. Väl framme i Sidney hade vi bokat ett fint hotell mitt i centrum. Lite kul var det allt, när vi skulle checka

Melbourne/Canberra

Hej på er alla våra vänner! Vi lämnade bilen på Melbournes flygplats och tog taxi in till vårt hotell som låg mitt i centrala Melbourne en storstad som påminde mycket om New York. Höga skyskrapor i glas, människor och bilar överallt. Här är väldigt lätt att hitta gatorna går helt

Torquay
måndag 23 mars 2015 - Torquay, Victoria, Australien

Hej på er alla våra vänner ! Vi mår superbra och njuter av varje stund. Vi har kört Australiens vackraste väg Great oceans road. Den går emellan Port Fairy och Geelong. Johnny kör vänstertrafik som han inte gjort annat. Första dagen körde vi emellan Adelaide och Mount Gambier. Där var

Torquay
måndag 23 mars 2015 - Torquay, Victoria, Australien

Adelaide
onsdag 18 mars 2015 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej på er alla våra vänner! Nu har vi kommit fram till Adelaide och börjat att utforska staden. Efter 22 timmar på bussen var vi ganska medtagna, men vi gav oss ut i den stora staden i storlek med Stockholm. Vi åkte sightseeingbuss för att se de viktigaste sevärdheterna i staden. En vacker

Uluru
lördag 14 mars 2015 - Alice Springs, Northern Territory, Australien

Hej på er alla våra vänner! Igår gick resan till Uluru(Ayers Rock) Vi åkte buss i ca 6 timmar, 46 mil för att till slut nå vårt mål. Det var värt varje mil, platsen var helt magisk. Vi hade en fantastisk guide som berättade om klippan och om Aboriginerna och deras historia och kultur. Vi

Alice Springs
torsdag 12 mars 2015 - Alice Springs, Northern Territory, Australien

Hej på er all igen Nu har det gått några dagar sedan vi hördes. Nu har vi kommit fram till Australien. Flygresan hit gick bra trots att vi flög med det olycksdrabbade Malaysia Airlines med mellanlandning i Kuala Lumpur. Vi kom till Darwin i måndags morgon kl 05. Vi tog taxi till hotellet,

By By till Ban Phe Thailand
lördag 7 mars 2015 - Bangkok, Thailand

hej på er alla våra vänner Tänk nu har en hel vecka gått sedan vi lämnade kalla norden. Nu sitter vi här solbrända och fina på vår lilla altan och summerar veckans händelser. Vi kan säga att vi haft en fantastisk vecka med fint väder, avkoppling och god mat. Nu säger vi hej då till

Koh Samet
torsdag 5 mars 2015 - Bangkok, Thailand

Hej på er alla vänner. Idag har vi tagit en tur ut till den vackra ön koh Samet med sina vita stränder och turkos vatten. Vi hat haft strålande solsken hela dagen, så vi är lite lagom solbrända allihop. Vi har också hunnit me3de lite bravader på väg till båten. Vi hyrde vespa med

Ban Phe
onsdag 4 mars 2015 - Bangkok, Thailand

Hej på er alla våra vänner Vi har skrivit ett inlägg i dagboken tidigare men det försvann på vägen. Så nu börjar vi om igen. Flygresan hit gick superbra. Tack Jimmy du är fantastisk, platserna du bokade åt oss var de bästa på planet näst efter första klass. Vi hade jättebra utrymme

Eva Johnny Maria Krister på långresa till Thailand - Australien - Singapore

Eva Johnny Maria Krister på långresa till Thailand - Australien - Singapore

27 februari 2015 - 3 april 2015

Vi börjar vår resa med en veckas avkoppling i Bahn Phe i Thailand. Därefter bär det iväg till Australien där vi kommer att åka runt med tåg och buss. Vi börjar i Darwin och slutar i Sidney. Det som händer däremellan får ni läsa i dagboken. Vi avslutar med några dagar i Singapore innan vi åker hem.

Anita och Eva vandra El Camino

Anita och Eva vandra El Camino

31 augusti 2013 - 20 september 2013

Hej pa er alla Anita och Eva skall vandra El Camino Vi beslutade oss for att borja ifran starten pa Franska sidan.St-Jean-Pied-De Port, vi skall ga sa langt vi kan dock langst till Astorga, en vandring pa ca 50 mil.

El Camino

El Camino

30 augusti 2013 - 20 september 2013

Anita och Eva skall vandra ElCamino med start på den Franska sidan.

Eva Anita vandrar El Camino

Eva Anita vandrar El Camino

17 september 2011 - 30 september 2011

Eva Och Anita vandrar i norra spaninen mellan Asorga och Santiago de compostela

Anita och Eva -  El Camino

Anita och Eva - El Camino

17 september 2011 - 30 september 2011

Vi vandrar i norra spanien mellan Astorga och Santiago de compostela - ElCamino kallas denna vandringsled.

USA

USA

14 mars 2011 - 21 april 2011

Resa genom USA. Washington, Niagarafallen, Toronto, New York. Orlando,Las Vegas, San Fransisko, Los Angeles.

Usa 2011

Usa 2011

14 mars 2011 - 21 april 2011

Rundresa i USA

Eva och Johnny på långresa

Eva och Johnny på långresa

28 januari 2009 - 27 mars 2009

PÅ resa i Asien

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Eva uppdaterar sin resa