25 januari
lördag 25 januari 2020 -

Idag har vi bara relaxat, badat mest hela dagen i vår egen pool och solat. Vi har varit och handlat vatten 5 liter kostade bara 35000 och middagen i kväll kostade 100000. (Det är indonesiska rubier)

24 januari
fredag 24 januari 2020 -

Idag innan vi skulle åka till flygplatsen han vi med en tur upp i Sky Town och vilken utsikt man hade där, där var glas golv och en del bilder är tagna rakt ner på gatan. Sedan höll hotellet att förbereda för den Kinesiska nyåret som firas den 25/1. Fick syn på fönsterputsare som hängde

23 januari
torsdag 23 januari 2020 - Auckland, Nya Zeeland

Idag har vi kört ca 23 mil och nu är vi i Auckland och varit och lämnat bilen. Har checkat på Sky City hotell ett exklusivt hotell. Bor alldeles in till Sky Town och vilka fantastiska färger den visade upp sig i på kvällen. I kväll var vi på en jätte fin resturang som ägs av Peters

23 januari
torsdag 23 januari 2020 - Auckland, Nya Zeeland

Idag har vi kört till Auckland det blev ca 23 mil och har varit och lämnat bilen. Har checkat in på ett lyxigt hotell med casino. Sky city hotell heter det, ligger alldeles intill Sky town. I kväll var vi på en jätte fin resturang som ägs av Peters kusin dotter,där vi åt gott och blev

22 januari
onsdag 22 januari 2020 - Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Idag har vi varit på tre olika utflykter. Det första gick till ett område med geyser. Vi fick se när en hade ett utbrott. Den andra utflykten gick till där de föder upp och tar hand om Kiwi fåglen, tyvärrfick vi inte ta kort där eftersom det stör fåglarna, de är natt djur så det var

21 januari
tisdag 21 januari 2020 - Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Idag var det att slå ihop resväskorna igen och köra ca 23 mil nordväst till Rotorua. När vi kört ca 15 minuter kommer jag på att jag glömt min klocka på rummet, vänder och kör tillbaka till hotellet, ingen klocka där lämnar namn och adress så om de hittar den ska de skicka den. Nå

20 januari
måndag 20 januari 2020 - Napier, Hawke's Bay, Nya Zeeland

Idag har vi varit på tre stycken olika vingårdar och det blev provning på alla tre ställen. Första vingården blev det provning av 12 olika viner, andra ställlet blev det 6 olika viner och det tredje stället blev det 5 olika viner, alla viner var inte lika goda. På kvällen blev det inte

19 januari
söndag 19 januari 2020 - Napier, Hawke's Bay, Nya Zeeland

Idag har vi lämnat huvudstaden Wellington bakom oss och kört vidare nordost till Napier. Vägarna på nordön är bättre inte så krokiga och upp och ner. Vi har hamnat i vindistrikten. Napier är en mycket vacker stad, där vi bor var det jordbävning 1931 och det mesta blev raserat men en del

18 januari
lördag 18 januari 2020 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Idag har vi lämnat sydön bakom oss och tagit båten till nordön. Vilken fantastisk överfart, stilla havet var verkligen stilla så vi blev inte sjösjuka, det tog 3,5 timme över. Vi åkte verkligen i första klass, mat, öl, vin, kaffe och mycket annat gott att äta fanns till vårt

17 januari
fredag 17 januari 2020 - Kaikoura, Canterbury, Nya Zeeland

I dag har vi varit på valsafari. Resan ut med båten gick bra men så fort den stannade så var det inte roligt, det körde runt i magen och det var en hel del som kräktes. Men vi såg tre stycken stora valar, en haj och många delfiner. Såg även albatross.

Australien/Nya Zeeland/Bali

Australien/Nya Zeeland/Bali

26 december 2019 - 29 januari 2020

Reser till Australien över nyår 2019/2020, sedan bär det av till Nya Zeeland, där vi ska bila runt både på sydön och nordön. Avslutar resan med fem dagar på Bali.

Stora Sydafrikaresan

Stora Sydafrikaresan

20 oktober 2016 - 5 november 2016

Resan börjarpå Kastrups airport sedan bär det av med SAS till Frankfurt där vi byter plan till South African Airways mot Johannesburg. Där landar vi fredag morgon. Då blir det en guidning i staden. Sedan bär det av mot förorten Soweto där det också blir en sightseeing innan dagen avslutas Centurion utanför Pretoria. Dag 3: fortsättning följer

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Eva uppdaterar sin resa