Australien
fredag 22 mars 2019 - Kristianstad, Skåne län, Sverige

Idag har vi varit inne på resebolaget och betalt handpenningen för vår resa.

Tisdag
tisdag 25 oktober 2016 - Swaziland

Har nu varit två dagar i Kryger Parken och sett en massa vilda djur. Nu är vi i det lilla landet Swaziland som ligger inne i Syd Afrika. Vädret är underbart bara synd att vi inte har så stora möjligheter att sola, åker mycket buss men får verkligen vara med om mycket. Lite svårt med

Pretoria
lördag 22 oktober 2016 - Kristianstad N, Skåne län, Sverige

Jakarandaträd i Pretoria. En av kåkstäderna hur de som har sämst betalt bor.

Tredje dagen
lördag 22 oktober 2016 - Kristianstad N, Skåne län, Sverige

Idag har vi mest åkt buss. Varit inne i Pretoria och sett statyer av Nelson Mandela och Poul Kryger. Poul Kryger var det som grundade Kryger Parken. Staden var full av jakaranda träd, fantastiska träd.

Johannesborg
fredag 21 oktober 2016 - Kristianstad N, Skåne län, Sverige

Flygresan ner gick bra min inget sovande. När vi väl landat så var det passkontroll som tog två timmar att stå i kö. Rund tur i Johannesburg, vi såg ändats tre vita personer inne i centrala Johannesburg. Har nu landat på hotellet och sitter och dricker gott. Ska ut på stan och ragga.

En vecka.
fredag 14 oktober 2016 - Kristianstad N, Skåne län, Sverige

Idag är det bara en vecka kvar innan vi åker.

Eva
torsdag 6 oktober 2016 - Kristianstad N, Skåne län, Sverige

Idag den 6/10 är det bara 14 dagar kvar till avresan.

Sydafrika
fredag 26 augusti 2016 - Kristianstad N, Skåne län, Sverige

Idag är resan betald.

Australien/Nya Zeeland/Bali

Australien/Nya Zeeland/Bali

26 december 2019 - 29 januari 2020

reser till Australien över nyår 2019/2020, sedan bär det av till Nya Zeeland, där vi ska bila runt både på sydön och nordön.

Stora Sydafrikaresan

Stora Sydafrikaresan

20 oktober 2016 - 5 november 2016

Resan börjarpå Kastrups airport sedan bär det av med SAS till Frankfurt där vi byter plan till South African Airways mot Johannesburg. Där landar vi fredag morgon. Då blir det en guidning i staden. Sedan bär det av mot förorten Soweto där det också blir en sightseeing innan dagen avslutas Centurion utanför Pretoria. Dag 3: fortsättning följer

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Eva uppdaterar sin resa