Inga inlägg
Kanarieöarna

Kanarieöarna

1 december 2007 - 7 december 2007

Lapa sol vintertid på Gran Canaria har blivit en vana. Denna gång med sköna Sofia. Vilken energi man får efter en vecka i härligt ljus o sköna promenader, ljumma vindar o god mat o många skratt..

Larnaca

Larnaca

2 juni 2008 - 16 juni 2008

Två veckors skön avkoppling tillsammans med Sarah. Vattenfestival 1,5 v blev liite för mkt. Rätt okey, men inte mer än godkänt för nån av oss. Tillbaka dit? Nej tack!

Gran Canaria

Gran Canaria

3 november 2007 - 10 november 2007

Åkte med 2 polare till Playa Ingles för o fira kompisens 50 årsdag. Det firades.. solades o badades hela veckan lång :-)) Inget slår gran canaria när det gäller väder. Underbart ljumma vindar morgon, middag, kväll.

London

London

14 april 1985 - 21 april 1985

Bayswater va platsen o klasskamrater ressällskap. Gjorde allt de man brukar göra i London d v s vaxkabinett, slott o parker plöjdes på en vecka. Åkte dubbeldäckare o tunnelbana, smakade publiv o shoppade på oxford street, en kort titt på carnaby street oxå förstås.

Playa Ingles

Playa Ingles

6 december 2005 - 13 december 2005

Sarah o jag for före jul till Playa Ingles och röjde runt. Stötte på en jobbarkompis redan första kvällen, så det blev några gemensamma kvällar med lite sköj. Det stormade o blåste, men var skönt ändå när solen titta fram. Playa Ingles hade både de ena o de andra o lite till som vissa turister önskar.

Kreta Georgioupolis

Kreta Georgioupolis

16 maj 2001 - 24 maj 2001

Kreta igen, men denna åkte jag o mina bihang till Georgioupolis. En liten fin genuin fiskeby som i stort sett utforskades till fullo den veckan vi var där. Dåligt med kvällsnöjen, så de frigående hönsen utanför terassen, utflykter och sällskapet med trevliga hotellgäster räddade tristessen.

Bulgarien

Bulgarien

28 maj 2004 - 12 juni 2004

Återigen en sista minuten 2 v denna gång till Sunny Beach i Bulgarien. Hotell med pool, fin mat, fina bad, men oj så liten rum för 3 pers. Hade halva semesterkassan med hem, trots en massa klädköp till tjejerna.... där var sååå billigt. Resan kändes trots det inte helt okey pga alla tråkiga händelser vi bevittnade; stölder, prostitution och falska växelkontor. Vi klarade oss dock bra tack vare att vi växlat all valuta hemma, men vi såg allför många gråtande, arga o förtvivlade turister som blivit lurade på stora belopp på "växelkontoren".

Korfu

Korfu

7 maj 1996 - 21 maj 1996

Ospec resa 2 v till Korfu. Tjejerna o jag hamnade åter på ett bra ställe. Ett hotell denna gången och fick t o m frukost inkluderad i priset. Korfu hade gräsmattor, härliga palmer ofina duschar vid stranden, så vi klarade hettan bra. Vi fick var sin present av hotellägaren vid hemresan, för att vi varit så trevliga gäster.... de ni!

Nicosia

Nicosia

1 juni 1997 - 14 juni 1997

Inbjuden av Britta till Nicosia sa man ju inte nej till förstås. Fin lägenhet i fin stad. Sov gott om nätterna och guidades runt om dagarna. Ett o annat bad blev de också ibland.... och shoppingrundor förstås.

Cypern

Cypern

4 augusti 2000 - 11 augusti 2000

Tvingades av Soffan att åka med till Cypern o det var inte helt fel. Larnaca blev orten o havet var som en insjö där. Fint hotell o god mat, nöjen för min del i måttlig propotion, men Soffan flängde till Aiya Napa o röjde runt utan mig :-( Hon hann visst tillbaka till hotellet nån timma innan hemresan till Sverige.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ewa uppdaterar sin resa