Reser tillsammans med Leo Kristensson
hemstad Kristianstad, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
Hemma igen.
fredag 13 mars 2020 - Kristianstad, Skåne län, Sverige

Avsluta denna resan - och nästa!!Onsdag förmiddag (4 mars, resdag) på stranden ett par timmar! Packa klart och utcheckning. Taxi till flygplatsen.Så enkelt det är att checka in när man får hjälp av vänlig personal, som sköter den automatiska incheckningen. Inför denna avresan satte vi

Lite mer Doha.
tisdag 3 mars 2020 - Doha, Qatar

Innan vi lämnar Doha vill vi gärna dela med oss lite av Hilton-livet.Visst är det lyxigt att bo så här men det är verkligen en bra avslutning på vår ”semester”.Härligt rum, stort och luftigt (så skönt det är med heltäckningsmatta!!). Badrummet har allt man kan önska sig, t.o.m. en

Foton
måndag 2 mars 2020 - Doha, Qatar

Försöker få med några foton.

Lata dagar i Doha
måndag 2 mars 2020 - Doha, Qatar

Så har vi varit i Doha några dagar. Först måste vi meddela att vi har varit med om en kanske historisk händelse (beror naturligtvis på hur fortsättningen blir). Fredsförhandlingarna mellan Talibanerna och USA har genomförts på Hotell Sheraton, nästan vårt grannhotell. Vi har bevakat

Lyxigare tillvaro
torsdag 20 februari 2020 -

Lyxliv.Nu har vi gjort ö-byte. Det känns som om vi har kommit till en annan värld.Vi lämnade Maafushi (och den mycket trevliga hotellpersonalen) för en tidig båttur till Male. Byte av båt efter ca en halv timmes väntan och ny båttur nu till Malahini. Värt att notera, lite lyxigare båt

Storstadsliv.
fredag 28 februari 2020 - Doha, Qatar

Till storstaden Doha!Vi fick nästan en heldag på korallstranden innan det var dags att lämna Malahini.Havet lugnare idag, behaglig båtfärd till flygplatsen. Smidig incheckning till flyget, som vi höll på att missa!! Satt i lugn och ro med våra korsord, helt plötsligt var det helt tomt

Härliga Malahini
tisdag 25 februari 2020 -

Snart på väg igen!Så är det dags att tacka Maldivöarna för två sköna veckor. Det blev ju lyckat att få uppleva de olika miljöerna här. Först känna på det riktigt maldiviska och sedan komma till en Resort med ”all inclusive” på ön Malahini som kontrast.Vi känner oss mycket väl

Över och under vatten
fredag 21 februari 2020 -

Haj!I morse vaknade vi till regn! Det höll säkert på en minut och snart kom solen tillbaka.Efter frukost gjorde vi en lyckad snorkeltur. Ute vid korallkanten där djupet kommer var det livligt fiskliv. Plötsligt dök en haj upp och kontrollerade oss innan den elegant svängde ut på öppet hav.

Soliga, sköna dagar.
måndag 17 februari 2020 - Maafushi, North Central Province, Maldiverna

På Maafuchi.Nu har vi tillbringat några dagar här. Övervägande fint väder, 30-32 grader lite moln ibland och behaglig vind.Vi har en mycket härlig badvik alldeles utanför hotellet, det går absolut ingen nöd på oss. Dagarna går väldigt fort och sol och bad gör att man inte kräver så

Kristianstad Maafushi
lördag 15 februari 2020 - Maafushi, North Central Province, Maldiverna

Kristianstad till Maafushi.Sen eftermiddag från Kristianstad med buss och tåg. Gott om tid på Kastrup (som vanligt har vi tidsmarginal där!). Nattflyg till Doha, landade tidig morgon (två timmar ”tappade” på vägen). Imponerande många resenärer på gång på den stora flygplatsen Hamad

Maldiverna och Qatar

Maldiverna och Qatar

11 februari 2020 - 4 mars 2020

Avresa på kvällen från Kastrup. Byte i Doha, Qatar och nästa dag landar vi på Malé. Båt till Maafushi, en vecka på Kaani Beach. Tillbaka till Malé (!) och därifrån till Malahini. Sol och bad en vecka. Vi lämnar Maldiverna för Doha, Qatar där vi har en vecka i storstad för återanpassning till Kristianstad.

A och C öar i Karibien

A och C öar i Karibien

14 februari 2019 - 16 mars 2019

Två veckor på Aruba och två veckor på Curacao. Naturupplevelser både på land och i havet.

Madeirasemester

Madeirasemester

1 november 2018 - 22 november 2018

Tre veckor på Madeira. Inget planerat men rundresa på den vackra ön och vandring på någon levada räknar vi med. Sol och bad?!

Kryssning i Karibiska Havet

Kryssning i Karibiska Havet

2 april 2018 - 22 april 2018

Flyg från Arlanda till Dominikanska Republiken där vi går ombord på Costa Pacifica i La Romana. Två dygn i DR, La Romana och Catalina Island. Besöker därefter under en vecka öarna: St. Kitts, St. John´s, Martinique, Guadeloupe, St. Lucia och Barbados. Sedan följer sex dygn till havs då vi korsar Atlanten. Stannar till i St. Cruz (Teneriffa), fortsätter till Malaga och avslutar i Barcelona. Heldag där innan vi flyger "hem" till Stockholm.

Sol och värme i Abu Dhabi

Sol och värme i Abu Dhabi

13 februari 2018 - 6 mars 2018

Flyg till Dubai. Bil till Abu Dhabi. Inga planerade utfärder men det hoppas vi att det ska bli.

Öar i Thailand och Vietnam

Öar i Thailand och Vietnam

9 januari 2017 - 28 mars 2017

Vi besöker Koh Chang, Koh Kood i Thailand samt Saigon och Phu Quoc i Vietnam.

Kryssning Jorden runt.

Kryssning Jorden runt.

5 januari 2016 - 23 april 2016

Flyg till Milano, övernattning. Bil till Savona där vi går ombord på Costa Luminosa. Vår kryssning går först till Marseille, Barcelona,Lanzarote och Kap Verde. Vi korsar Atlanten och följer sedan Sydamerikas östra kust från Recife till "Hornet". Vi går iland på totalt 8 ställen utmed kusten. Vi följer sedan Chiles kust norrut, går iland på 4 olika ställen. Sedan går vi till Påskön där vi stannar i 2 dagar. Sällskapsöarna kommer vi till efter 4 dygn till havs. Fyra olika öriken besöker vi där under 8 dygn. Nya Zealand och Australien står sedan på tur, besök i 3 städer. Sju dygn till havs, Indiska Oceanen, sedan kommer vi till Sri Lanka och därefter väntar Indien. Vi fortsätter sedan till Förenade Arabemiraten, Petra i Jordanien, Suezkanalen och tillbaka till Medelhavet. Vi besöker Kreta och Sicilien samt Citavecchia (med utflykt till Rom). I Savona sluts cirkeln.

Öriken i Indiska Oceanen

Öriken i Indiska Oceanen

6 januari 2015 - 16 mars 2015

Ewa och Leo i Burma och Thailand

Ewa och Leo i Burma och Thailand

16 januari 2014 - 25 mars 2014

Sol och bad i Burma, 14 dagar. Rundresa med svensk grupp i "De gyllene pagodernas land", Burma. Vi fortsätter med gruppen till Bangkok, där våra vägar skiljs. Vi åker till sol och bad på tre olika platser i Thailand (Khao Lak, Koh Lanta, Phuket Surin.

Ewa och Leo i Sydamerika

Ewa och Leo i Sydamerika

15 januari 2013 - 13 mars 2013

Bad i 2,5 veckor på Brasiliens ostkust. Pipa ca 10 mil söder om Natal. Rundresa som börjar med 2 dagar i Buenos Aires och besök på en estancia. Flyg till Califate. Besök i Nationalparker och 4 dygns resa på en kryssningsbåt i Eldslandets Nationalpark. Avslutar rundresan i Punta Arenas. Flyg via Santiago de Chile och Rio de Janeiro till Natal. Ca 4 veckor i Pipa innan vi åker hem.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ewa uppdaterar sin resa