Reser tillsammans med Leo Kristensson
hemstad Kristianstad, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
Hemma sedan två veckor!!
fredag 29 mars 2019 - Kristianstad, Skåne län, Sverige

Visst är vi hemma igen! Just idag, den 29 mars har vi nästan 15 grader varmt, det kan man kalla vårväder.Vi kom hem den 16 mars, nöjda med vår semester i sol och värme. Resten av årets resor blir i Europa! Må väl kära "medresenärer". Varma hälsningarEwa och Leo

Utflykt
onsdag 13 mars 2019 - Curaçao, Curaçao

Curacao 2019-03-10Efter lata stranddagar tyckte vi att vi ville uppleva lite av Curacao. Turligt nog talade vi med en servitris på en restaurang om vad som är värt att se. Hon åtog sig att kontakta en kille, som arbetar som guide. Snabbt hade vi chaufför/guide och bil inför morgondagen.Lite

Besök i Havsakvarium
tisdag 12 mars 2019 - Willemstad, Curaçao, Curaçao

Curacao 2019-03-07Akvariumparken ligger söder om huvudstaden, den gör mycket reklam för sig så vi beslöt att göra ett besök. Shuttlebuss ner till stan , promenad över pontonbron och minibuss ut till Mambobeach där akvariet också ligger. Längs kusten söderut finns i stort sett hus hela

Strövtåg i huvudstaden
tisdag 5 mars 2019 - Willemstad, Curaçao, Curaçao

Willemstad 2019-03-04.Heldag i Willemstad, Curacaos huvudstad. Hotellets shuttlebuss in på morgonen med stopp vid en djup vik, som delar staden i två stadsdelar (Otrobanda och Punda).En pontonbro förenar stadsdelarna för gångtrafikanter medan en jättehög bro längre in i viken ger

På ny ö
måndag 4 mars 2019 - Curaçao, Curaçao

Curacao 2019-03-03.Så har vi gjort ö-byte. Flygplanet kom inte upp på marschhöjd förrän det var dags för inflygningen, ca 30 minuter tog det hela. Inte gungade det heller (kurasao uttalas det, i Sverige använder vi naturligtvis Povels uttal!). Curacao ser lite grönare ut från luften än

Norrut
onsdag 27 februari 2019 - Oranjestad, Aruba

Aruba 2019-02-26.Idag beslöt vi att göra en utflykt till öns norra spets. Lokalbussen blev färdmedlet igen. Oranjestad är i det närmaste, via industriområden hopkopplat med hotellområdena, som finns på nordöstra sidan. Eagle Beach kommer först( dit gick vi häromdagen) och där ligger

Utflykt söderut.
tisdag 26 februari 2019 - Oranjestad, Aruba

Aruba 2019-02-25.Idag har vi gjort en utflykt på ön. Vi valde att ta lokalbussen ner till den lilla staden San Nicholas, nästan nere på sydspetsen.Vi har undrat varför nästan allt är importerat till ön men när vi såg det karga landskapet utanför bebyggelsen ökade förståelsen.

Karneval
måndag 25 februari 2019 - Oranjestad, Aruba

Aruba 2019-02-23.Så har vi, efter ett par lata dagar vid stranden och vid poolen, börjat känna av mer intensiva förberedelser för kvällens karneval. Inte utan att förväntningarna är höga när man ser hur det ordnas längs paradgatan, som går utanför vårt hotell. Även till denna

Promenad
fredag 22 februari 2019 - Oranjestad, Aruba

Aruba 2019-02-19.Idag var molntussarna något tätare än vanligt på förmiddagen. Efter frukost drog vi ut på promenad mot stadens centrum. Två stora kryssningsfartyg låg i hamnen. Vi kände väl igen oss bland kryssarturisterna, som tagit över Oranjestad! Vi lämnade souvenirbutiker och de

Barnens dag
tisdag 19 februari 2019 - Oranjestad, Aruba

Aruba 2019-02-18.Efter en skön soldag på stranden, med möjligen lite för mycket sol, blev nästa dag (söndagen) ett perfekt solavbrott.Aruba Karneval för barn gick av stapeln med färdväg utanför vårt hotell. Vi förstod på förberedelserna att det skulle bli något extra. Utefter den

A och C öar i Karibien

A och C öar i Karibien

14 februari 2019 - 16 mars 2019

Två veckor på Aruba och två veckor på Curacao. Naturupplevelser både på land och i havet.

Madeirasemester

Madeirasemester

1 november 2018 - 22 november 2018

Tre veckor på Madeira. Inget planerat men rundresa på den vackra ön och vandring på någon levada räknar vi med. Sol och bad?!

Kryssning i Karibiska Havet

Kryssning i Karibiska Havet

2 april 2018 - 22 april 2018

Flyg från Arlanda till Dominikanska Republiken där vi går ombord på Costa Pacifica i La Romana. Två dygn i DR, La Romana och Catalina Island. Besöker därefter under en vecka öarna: St. Kitts, St. John´s, Martinique, Guadeloupe, St. Lucia och Barbados. Sedan följer sex dygn till havs då vi korsar Atlanten. Stannar till i St. Cruz (Teneriffa), fortsätter till Malaga och avslutar i Barcelona. Heldag där innan vi flyger "hem" till Stockholm.

Sol och värme i Abu Dhabi

Sol och värme i Abu Dhabi

13 februari 2018 - 6 mars 2018

Flyg till Dubai. Bil till Abu Dhabi. Inga planerade utfärder men det hoppas vi att det ska bli.

Öar i Thailand och Vietnam

Öar i Thailand och Vietnam

9 januari 2017 - 28 mars 2017

Vi besöker Koh Chang, Koh Kood i Thailand samt Saigon och Phu Quoc i Vietnam.

Kryssning Jorden runt.

Kryssning Jorden runt.

5 januari 2016 - 23 april 2016

Flyg till Milano, övernattning. Bil till Savona där vi går ombord på Costa Luminosa. Vår kryssning går först till Marseille, Barcelona,Lanzarote och Kap Verde. Vi korsar Atlanten och följer sedan Sydamerikas östra kust från Recife till "Hornet". Vi går iland på totalt 8 ställen utmed kusten. Vi följer sedan Chiles kust norrut, går iland på 4 olika ställen. Sedan går vi till Påskön där vi stannar i 2 dagar. Sällskapsöarna kommer vi till efter 4 dygn till havs. Fyra olika öriken besöker vi där under 8 dygn. Nya Zealand och Australien står sedan på tur, besök i 3 städer. Sju dygn till havs, Indiska Oceanen, sedan kommer vi till Sri Lanka och därefter väntar Indien. Vi fortsätter sedan till Förenade Arabemiraten, Petra i Jordanien, Suezkanalen och tillbaka till Medelhavet. Vi besöker Kreta och Sicilien samt Citavecchia (med utflykt till Rom). I Savona sluts cirkeln.

Öriken i Indiska Oceanen

Öriken i Indiska Oceanen

6 januari 2015 - 16 mars 2015

Ewa och Leo i Burma och Thailand

Ewa och Leo i Burma och Thailand

16 januari 2014 - 25 mars 2014

Sol och bad i Burma, 14 dagar. Rundresa med svensk grupp i "De gyllene pagodernas land", Burma. Vi fortsätter med gruppen till Bangkok, där våra vägar skiljs. Vi åker till sol och bad på tre olika platser i Thailand (Khao Lak, Koh Lanta, Phuket Surin.

Ewa och Leo i Sydamerika

Ewa och Leo i Sydamerika

15 januari 2013 - 13 mars 2013

Bad i 2,5 veckor på Brasiliens ostkust. Pipa ca 10 mil söder om Natal. Rundresa som börjar med 2 dagar i Buenos Aires och besök på en estancia. Flyg till Califate. Besök i Nationalparker och 4 dygns resa på en kryssningsbåt i Eldslandets Nationalpark. Avslutar rundresan i Punta Arenas. Flyg via Santiago de Chile och Rio de Janeiro till Natal. Ca 4 veckor i Pipa innan vi åker hem.

Södra Asien

Södra Asien

11 januari 2012 - 21 mars 2012

Sri Lanka, rundresa och bad Kambodja, rundresa och bad Hong Kong Philippinerna, sol och bad

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ewa uppdaterar sin resa