Biljetten är köpt, du packar resväskan och känner leendet sprida sig över ansiktet - du känner pirret i magen och du vet att ja, nu är jag äntligen på väg! Det finns få saker som är så lockande och tillfredsställande här i livet som när du är på väg och kommer fram till destinationen. Vare sig det är en långresa till Sydamerika med salsa, pisco och amazonas. En roadtrip i USA med sol o bad i stilla havet och gambling i Las vegas. Eller en cappuccino på en mysig uteservering i någon av Europas storstäder. Så är lyckan total! Det härligaste av allt är att världen är så pass stor så att du aldrig behöver känna att du har sett och gjort allt - det finns alltid något nytt att upptäcka och människor du aldrig träffat! Jo då, ruset och längtan finns där! Jag är bara i början i min resa round the world!
hemstad Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige
Senast aktiv - från Put Balana 89, Trogir, Split-Dalmatiens län, Kroatien
Brollop i Kroatien
tisdag 20 augusti 2013 - Put Balana 89, Trogir, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Hojdpunkten med resan hittills har givetvis varit Sneki och Denis brollop. Det borjade hos Denis foraldrar vid tre-tiden med liveband, farska frukter och plockmat. Det beskrevs som mingel men i svenska ogon sett borjade festen redan dar. Darifran akte vi i kortege med sakert ett 30-40tal bilar till

Santa Clara
söndag 18 november 2012 - Santa Clara, Villa Clara, Kuba

Idag kom vi till Santa Clara eller Che's stad. Vi besökte monument, museum och mosuleum kring denna fascinerande och mytomspunna personen. Han och 18 andra guerillasoldater hämtade från en massgrav i Bolivia 1997 och har nu fått en värdig viloplats. Mycket intressant och man kan inte undgå

Cienfuegos
lördag 17 november 2012 - Cienfuegos, Playa Rancho Luna, Kuba

Idag kom vi fram till Cienfuegos och har vandrat längs vattnet i sprängande hetta. Fin stad där mycket är välbevarat och enligt Lonely planet "Kubas Paris". Vi vet inte om vi håller med om det sista men vi tycker inte att den känns lika inbjudande som de andra stäällena vi varit på så

Trinidad
fredag 16 november 2012 - Trinidad, Sancti Spíritus, Kuba

Tre härliga dagar i Trinidad har det blivit. Mestadels har det blivit vandrande i staden. Det är en gammal stad med många äldre byggnader och härlig atmosfär, kullersten i gator etc. Andra dagen gav vi oss iväg och vandrade 3-4 km i nationalparken "Parque Cubano". Stigen slutade vid ett

Viñales
tisdag 13 november 2012 - Vinales, Kuba

Vi vaknar klockan 04.00 av tuppar som tycker att man inte ska sova längre än så... Tupparna får fart på alla andra djur i närheten och snart fylls även luften av grisar, får och hundar som vill konkurrera med tuppen. Ingen idé att försöka somna om med andra ord. Idag har vi varit iväg

Viñales
måndag 12 november 2012 - Vinales, Kuba

Första riktiga anhalten nådd efter en första natt i Havanna. Vi tog taxi hit och blev avsläppta vid ett mysigt casa och blev välkomnade med färsk mangojuice. Under dagen har vi strosat omkring och insupit atmosfären i byn (synd att kalla det en stad) och kollat på diverse hantverk. På

Cu Chi tunnlarna
söndag 16 januari 2011 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Under varan resa i Vietnam har vi pa olika platser fatt lite glimtar av historien kring Vietnamkriget. Redan andra dagen vid vattenfallen utanfor Nha Trang fick vi hora om Viet congs gomstallen och hur de overlistade amerikanerna i djungeln. Senare samma dag horde vi hur det kan skada familjebanden

Aventyrsbad och lite mera shopping
lördag 15 januari 2011 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

I dag var vi och massor av smabarn pa ett vattenland har i staden. Det var livat varre med bade barn och vuxna som stirrade ogenerat pa oss nar vi var halvnakna.. Lite jobbigt i langden. De som ville trana sin engelska (Hello, Whats your name) eller titta pa vara tatueringar var ok, men de som

Sightseeing och shopping i Saigon
fredag 14 januari 2011 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

I dag har vi gatt och gatt toch blivit lurade av en cykeltaxi. Trots att vi har gatt i stort sett hela dagen har vi knappt sett ett av stadens minst 14 distrikt. Att pasta att staden ar stor ar en underdrift. Vi har blandat historia pa krigsmuseet, med parker, pagoder och shopping. Museet var

Mekong deltat
torsdag 13 januari 2011 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Nu ar vi i Saigon igen efter en haftig tur i Mekong-deltat. Det var otroligt haftigt och vackert att se hur asiens tredje storsta flod delar upp sig i nio mindre floder innan det nar havet. Vi akte bade avlang roddbat med plats for fyra och en dam som stod langst bak och rodde med en lang pinne pa

London 2014

14 september 2012 - 17 september 2012

Kryssning till Riga

Kryssning till Riga

11 september 2011 - 13 september 2011

Kryssning till Riga med Elin, Jenny, Johanna och Taru!

Finland sommaren 2011

Finland sommaren 2011

23 juni 2011 - 30 juni 2011

Till Moster Marja i Vandaa och sen till Morfar ute i finska skogarna med Alvida, Mamma och Jouko :o)

Weekend i London

Weekend i London

15 juni 2011 - 19 juni 2011

Weekend i London med systrarna Beltran Rivera :o)

Vietnam

Vietnam

4 januari 2011 - 18 januari 2011

Flygbiljetter till Ho Chi Minh! Än så länge har vi inga planer mer än att vi börjar i det som tidigare var Saigon och sen vill vi gärna resa runt lite i södra delarna av landet. Hoppas på en del snorkling och bad blandat med en stor portion av kultur och god mat.

Höst i finland

Höst i finland

21 oktober 2010 - 25 oktober 2010

Mamma åker som vanligt upp till morfar en vecka under hösten och i år passar jag och Alvida på att åka dit och träffa honom, moster Marja och förhoppningsvis får vi träffa flera ur den kära släkten!

Minisemester i Tallin

Minisemester i Tallin

23 augusti 2010 - 26 augusti 2010

Minisemester i Tallin mellan sommarjobb och plugg. Mysig båtresa och skönt spahotell med massage och trerättersmiddag. Vi hade ingen vidare tur med vädret men strosade runt lite i centrum och självklart i gamlastan. Mysigt värre var det!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Evelina uppdaterar sin resa