Tiden går fort
onsdag 6 februari 2013 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

I morgon är vår sista dag på hotellet i San Juan innan vi flyttar vidare till ett hotell i Cabarete. Känns lite tråkigt att det redan gått två veckor, men samtidigt så blir det skönt att få se något annat också. Det är bekvämt att bara hämta dricka eller mat när man helst vill och

Valspaning

Vi har varit uppe i ottan i dag. Buss genom ett nyvaknat land, frukost på en tveksam vägkrog och så småningom kom vi fram till Samana. En ö i nordost. Hela busslasset vidare till båten och så ut på vattnet. Först hände ingenting, sedan hände ingenting, sedan var det någon som såg

Fredagsmys
lördag 2 februari 2013 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Vi har haft en fantastisk dag! Kanonväder hela dagen (inga regnskurar! Snart börjar det synas att vi varit i solen ;) Det här är inte vår mest äventyrliga resa hittils, men väldigt avkopplande så här långt. Behövs nästan en vecka för att bara koppla bort det vanliga livet och njuta av

Sol bad och skurar

En vecka har nu gått på vår semester. Summa summarum har det varit kanon. Varmt och skönt är det och vi längtar inte hem. DR är, har vi insett, Canadensarnas Mallis och det finns en hel drös av dem. De utnyttjar all inclusiven till fullo där de springer runt med sina Bubba Kegs var de än

Tillfälliga tvåbarnsföräldrar
lördag 12 mars 2011 - Bang Tao Beach, Phuket, Thailand

Vi fick fortare än vi hade trott betala tillbaka barnpassningen, för Arvid blev sjuk, kräkningar, diarre och feber tre kvällar innan vi skulle åka hem och blev inlagd på sjukhus. Några sjukdomar för mycket på resan annars var den perfekt. Vi tog hand om storebror Axel under tiden. Det

Dykning
lördag 12 mars 2011 - Bang Tao Beach, Phuket, Thailand

Äntligen fick vi dyka igen! Det blev ju inget av på Phi Phi när Björn blev sjuk. Vi lämnade bort Liv till faster och farbror och hoppade på en Longtailbåt ut mot en ö som låg 20-25 minuter bort. Det är inte så bekvämt med longtailbåt när man ska dyka för man måste röra sig

Bang Tao
fredag 11 mars 2011 - Bang Tao Beach, Phuket, Thailand

Den sista anhalten blev Bang Tao. Vi tog en taxi från hotellet i Ao Nang och fick se Krabi ifrån land som omväxling. Krabi är verkligen vackert med sina kantiga, trädbeklädda klippor och vi satt en stor del av resan och bara njöt av utsikten. Liv somnade så vi hade tur. Sedan åkte vi över

Ao Nang
torsdag 3 mars 2011 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Vi har nu tagit bÅten frÅn Phi Phi Över till Ao Nang. HÄr mÖttes vi av hÖga kalkstensklippor, vilket var jÄttevackert. Liv lyckades somna i slutet av resan och sov sig igenom bÅde ilandstigning och busstransfern till hotellet. Vi Åkte pÅ Öppet flak. HÄr Är stÄmningen mysig och alla

Liv och Emma - roar oss sjalva
söndag 27 februari 2011 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Idag har vi varit inne i Ton Sai igen och hÄlsat pÅ sjukhuset. BjÖrn Är inne pÅ fjÄrde dygnet med feber och spenderar den mesta tiden pÅ rummet. I gÅr verkade det bÄttre fÖr han bÖrjade fÅ tillbaka smaksinnet, men sÅ vÄnde det igen senare pÅ dagen och han blev trÖttare och behÖvde

Borjar bli battre
lördag 26 februari 2011 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Nu bÖrjar B pigga pÅ sig. Han mÅr fortfarande inte riktigt bra men orkar vara uppe lite mer i dag. Vi andra visar Än sÅ lÄnge inga tecken pÅ att bli sjuka. I morse var vi ute och snorklade pÅ revet precis utanfÖr. Jag tog en tur fÖrst och sedan BjÖrn. Det finns som sagt haj utanfÖr och

Vinterresa till Dominikanska republiken

Vinterresa till Dominikanska republiken

24 januari 2013 - 15 februari 2013

Ja, då var det dags att packa väskorna och se sig om i världen igen. Ni kanske vill följa med? I vilket fall så tänkte vi erbjuda er att följa med via resdagboken. På torsdag förmiddag åker vi väster ut till Dominikanska republiken. Det känns som om det kommer bli en ovanligt bekväm resa då vi ska bo på "all-inclusive" hotell. Är vi sugna på mat så kan vi få det oavsett tid på dygnet ;) Kanske sista gången ni ser oss så här "vältränade". Liv ser fram emot att åka på semester. Hon ska packa badkläder, badboll och vantar (!). Oklart vad hon ska använda vantarna till, men kanske svårt att tänka sig att det är varmt och man kan vara utan när det är så kallt ute just nu. Vi hörs! Hoppas som sagt att ni är med!

Thailand igen

Thailand igen

10 februari 2011 - 11 mars 2011

Nu är det dags att packa badkläder,snorklar, solkräm och ett eller annat vällingpaket. Vi ska återvända till Thailand. Denna gång har vi med oss Liv så det lär inte bli så många möten med hajar utan snarare en eller annan barnpool istället. Vi börjar i Phuket på Karon beach och kommer under våra fyra veckor bo vid fem olika stränder. Ni följer väl med?

Egypten - Sharm el Sheik

Egypten - Sharm el Sheik

21 mars 2009 - 4 april 2009

Vi har tänkt oss två veckor med sol, bad, dykning och äventyr. Basen kommer vi ha i Sharm el Sheik, men känner jag oss rätt så lär vi inte hålla oss där hela tiden. Time will tell.

Singapore och Thailand tur och retur

Singapore och Thailand tur och retur

23 januari 2008 - 20 februari 2008

Det är snart dags för oss att packa ryggsäckarna igen och bege oss ut på en 4-veckor lång sol- och badsemester. Vårt stora "mission" är att ta det riktigt lugnt och vila upp oss och så tänker vi ta dykarcertifikat.

Jorden runt på en månad

Jorden runt på en månad

28 december 2006 - 28 januari 2007

Vi tänker börja resan med att känna på vad Tokyo har att erbjuda. Därefter blir det dryga tre veckors bilande på Nya Zeeland och sedan avslutar vi med några dagar i Los Angeles.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Emma uppdaterar sin resa