Sjukdom
fredag 25 februari 2011 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Sitter alldeles ensam mitt på dagen och mailar i receptionen. Björn började känna sig konstig och trött i går och fick feber på kvällen. Jag tror det är influensa för han har ont i kroppen, huvudet och har feber. Liv och jag mår bra och förhoppningsvis fortsätter det så. Björn och

Phi Phi
torsdag 24 februari 2011 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Nu har vi flyttat till Koh Phi Phi. Popis resmål för många thailandsresänärer. Vi började med fyra dagar på Phi Phi Relax Beach Resort. Åk dit om ni har vägarna förbi! Bara hotellet och dess bungalows på stranden. Från båten som tog oss dit såg vi en smal kritvit strandremsa och så

Ya Nui beach
lördag 19 februari 2011 - Karon Beach, Karon, Phuket, Thailand

Idag har vi vidgat våra vyer. Tog en tuk-tuk till Ya Nui beach. En kanonfin mindre strand 200-300 meter lång bara. Detta hade kompenserats med solstolar i trippla rader, men den kändes ändå mysig. Skulle vara fin snorkling nära stranden och så var vattnet vid högvatten bara någon meter

Just another day
torsdag 17 februari 2011 - Karon Beach, Karon, Phuket, Thailand

Det här livet är inte svårt att vänja sig vid. Brukar börja dagen med frukost, insmörjning med solkräm och badkläder på. Sedan till stranden. Vi har blivit kompis med en av badstoluthyrarna som paxar stolar längst fram till oss. Det är fullmåne här just nu så det skiljer 1,5 meter

minus 15 grader och snofall....
tisdag 15 februari 2011 - Karon Beach, Karon, Phuket, Thailand

...har vi inte här utan plus 35 och solsken. vi lyckades komma ivag ifran Arlanda innan flygplatsen stangdes i torsdags. Liv skötte sig hela flygresan, sov en del, sprang runt i gångarna och åt av mutorna vi tagit med. Hade det bara varit för henne hade vi kunnat sova hela resan. Nu fanns det

Tack för alla kommentarer!
tisdag 7 april 2009 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Nu är vi hemma igen hyfsat utvilade för inte har det varit någon särskild stress under våra två veckor. Allt har gått bra och vi har mått bra hela tiden (tack och lov finns handdesinfektion och antibiotika att äta profylaktiskt). Kan alla gånger rekommendera alla snorkel- och

Dagens dyk
onsdag 1 april 2009 - Sharm el-Sheikh, Janub Sinai, Egypten

Vi har sparat det basta till sist. I dag bar det av till Dahab ca 90 km norr om Sharm. Dar kretsar allt kring dykning och det mesta runt Blue Hole. Blue Hole ar som en krater i revet och har fatt sitt namn fran det bla skenet i vattnet. Kratern ar ca 50-100 m bred och 150 m djup och pa utsidan av

Om vi vore egyptier
onsdag 1 april 2009 - Sharm el-Sheikh, Janub Sinai, Egypten

Bjorn Jag skulle r;ka vatten pipa och kora bil som en tok, pa hoger eller vanster sida spelar ingen roll och usvangar skulle jag gora var tionde minut. Tuta nar jag ser en annan bil och nar jag vill om eller bara for att visa att jag finns. Atta fruar och nagra kameler skulle sta hemma i min hydda

Snorkling
måndag 30 mars 2009 - Sharm el-Sheikh, Janub Sinai, Egypten

I dag har vi legat pa stranden och salat. For att kyla av oss gar vi nagra ganger om dagen ner och snorklar. Reven borjar precis utanfor stranden, tyvarr trampar ryssar och ovriga turister rakt over dem. Vi haller oss dock i horisontallage for att se vad som finns under ytan. Forsta turen forra

Under vatten
måndag 30 mars 2009 - Sharm el-Sheikh, Janub Sinai, Egypten

Vi har nu gjort vara forsta dyk. Lika harligt som vi minns det. Nar man inte dykt pa ett ar sa maste man gora ett checkdive vilket kandes lite pirrigt. En annan typ av vatten, kallare, och en heltackande vatdrakt gor att kanslan blir lite annorlunda. Vi fick ialla fall hora att vi trots strax under

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Emma uppdaterar sin resa