Vi är en familj som ska till kina och hämta vår dotter som väntar i Gaungdong.
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Sista dagen i Peking
söndag 25 mars 2007 - Guangzhou, Guangdong, Kina

Idag blev vi lamnade helt ensamma dom sista familjerna akte idag. Vi tog det lugnt pa morgonen och packade vara vaskor for att se hur mycket mer vi kunde handla. Och vilken tur vi hade vi kunde handla en hel del till. Sa nu ar alla vaskor proppfulla. Annars har vi inte gjort sa mycket. Vi var hemma

Tillbaka i Beijing
torsdag 22 mars 2007 - Peking, Kina

Nu ar vi alltsa tillbaka i Beijing igen. Resan hit gick bra vi reste tyvarr ganska sent och sedan var planet forsenat i ca 1 timme. Ella tog allt med ganska bra ro, hon somnade en stund pa planet men sen vaknade hon och var i sitt esse. Vi verkar kommit in ett riktigt turflyt just nu, forst far

Har ar hon !!!
tisdag 20 mars 2007 - Guangzhou, Guangdong, Kina

Har ar hon antligen kan jag ladda upp nagra bilder pa henne. Visst ar hon sot !!

Ledig helg och ledig mandag
måndag 19 mars 2007 - Guangzhou, Guangdong, Kina

I helgen var vi lediga fran allt som har med sightseeing att gora. Vi har hittat en liten oas i denna kaotiska stad. Det ar en lite o som heter Shamian Island och det ar sa lungt och skont dar. Man hor till och med fagel kvitter vilket man inte gor vid hotellet dar det ar shopping gata ala

Tempel besok och shopping
fredag 16 mars 2007 - Guangzhou, Guangdong, Kina

Igar var vi lediga och vi gick till ett varuhus som vi sett fran bussen. Men det var lika dyrt som hemma. Idag var vi och tittade pa ett tempel men man ar ju inte jatte intresserad med tanke pa dom sma. Nu handlar allt om nar och hur dom ska ata eller sova. Hur kanns det da for oss. Ja det ar helt

Vad har vi gjort idag ??
onsdag 14 mars 2007 - Guangzhou, Guangdong, Kina

Ja idag har vi varit for att fa vart adoptionscertifikat och ordnat pass at Ella. Allt gar bra men hon ar lite svartflortad. Vill garna komma upp i famnen och klamrar sig fast. Hon ater och sover som skalmans klocka. Det kanns bra for en del har lite problem med det. Det ar ganska otroligt hur

D Dagen
måndag 12 mars 2007 - Guangzhou, Guangdong, Kina

Idag har det da skett . Vilken kaotisk upplevelse. Det borjade i morse att alla blev vackta kl 06.30 . Det var varat wake up call en dag for tidigt for i morgon ska vi aka tidigt till Civil affairs. Bara det gjorde ju en nervos. Jonas och jag gick och handlade det sista som vi skulle ha med oss

Muren och Guangzhou
lördag 10 mars 2007 - Guangzhou, Guangdong, Kina

Igår var vi på Kinesiska muren. vilken upplevelse, den var enormt stor. Hela muren är 635 mil. Vilken grej att bygga den uppe på berget. När vi åkte därifrån krockade vår turistbuss och vår chaufför gick ut och slog ned den andra killen som han krockat med. Ja det är helt sant. Bilisten

Forsta dagen i Peking
torsdag 8 mars 2007 - Peking, Kina

Ja nu har vi landat efter en lång resa hit. Han som satt bredvid mig på planet luktade gammal rysk vodka, lagom kul att andas in hans gamla andedräkt hela natten. Och nej det var inte Jonas... Igår åt vi på hotellets restaurang och n'r vi gick där ifrån såg vi hotellets fina säl som

Idag åker vi äntligen
tisdag 6 mars 2007 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Idag är den stora dag då vi ska åka. Spännande men det är för lång tid tills planet till Köpenhamn ska gå. Vi lyfter kl 19.00 från Arlanda och sedan 21 från Köpenhamn. Tänk att i morgong är vi i Beijing. Jihoo vad det ska bli kul...

Resan till Ming

Resan till Ming

6 mars 2007 - 26 mars 2007

Vår resa till vår dotter Ming som väntar i Guangdong.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ulrika uppdaterar sin resa