Provar resdagboken inleds med denna famlijeresa. Vi är 4 personer, barnen är 3 resp 9 år. Åker 2 veckor till Kalives den 4/9 2010, en "by" mellan Chania (1,5 mil) och Rethymnon (4 mil) med många tavernor och fin strand. :) Lars & Anna
hemstad Luleå, Norrbottens län, Sverige
Senast aktiv - från Chania, Kreta, Grekland
3 dagar med bil
onsdag 15 september 2010 - Chania, Kreta, Grekland

Att hyra bil ar ett maste om man vill se nagot av Kreta for det ar enormt stort. VIlka berg! Biltur 2 akte vi till Lake Kourna (ons storsta insjo) var vi badade, sag skoldpadda, jattekrabba mm. Jatefint dock nagot molnigt. Sedan akte vi till Rethymnon och shoppade och at Souvalaki. Rethymnon ar

1a bilturen
måndag 13 september 2010 - Chania, Kreta, Grekland

Direkt efter frukosten bar det av mot andra sidan on via Vrises, Frankcastello och tillbaka via Rethymnon. Riktigt bergig terrang! I Vrises stannade vi via en familjegard Boudisa(?) var familjen gjorde eget vin (bade roda och vita) honung, olivoljor, tvalar, kryddor, Ouso mm mm. Tjejen var bra pa

Kalives beach hela dan
söndag 12 september 2010 - Chania, Kreta, Grekland

Idag har vi gjort det enkelt och bara gatt ned till narmaste strand (hotellets egna) och solat och badat. Elin har lart kanna Mia (10 ar) fran Norge och dom badar just nu i poolen. Dom ska senare spela lite Nintendo DS med varandra, hon och hennes mamma har balkongen mittemot oss. Om 50 minuter

Forsatt sol och bad
lördag 11 september 2010 - Chania, Kreta, Grekland

Hej, vi har igen funnit en egen liten strand. Riktigt fint och utanfor ligger stora klippor var jag och Elin simmade ut och klattrade upp pa idag. Lite laskigt tyckte Elin men hon ville och var rikitgt modig bland ratt sa stora fiskar och annat under oss. Igar sag jag och Elin en ganska stor

Almaryda
torsdag 9 september 2010 - Chania, Kreta, Grekland

Har fadt en toppendag i en brannby, promenerat de ca 2-3km... varmt.. Har endast 2 min kvar pa internetcafet. Barnens favoritstrand (hiutills) funnen. Har solar och badat i 5 timmar! Lugn, anvander solskydd ofta, vatten och chips, popcorn etc.. Yoghurt, banan till lunchg typ. Har kanske varit

Mitt i Chania
måndag 6 september 2010 - Chania, Kreta, Grekland

Hej pa er!! Vi sitter nu pa ett internetcafe. Tog bussen imorse fran Kalives. Har nu strosat runt i hamnen, gamla stan etc och shoppat. Det ar inte billigt har vi konstaterat men vi har iaf tur med vadret :) Ligger kring 30 grader gissar vi, dricker vatten i massor och lite chips emellanat. Lunch

5 timmar innan avresan :)
lördag 4 september 2010 - Chania, Kreta, Grekland

Packningen snart klar, ska äta middag om 1 timme sedan skjutsar Pär oss ut till Kallax. Ha det gott! :)

5 timmar innan avresan :)
lördag 4 september 2010 - Chania, Kreta, Grekland

24 timmar innan avresan
fredag 3 september 2010 - Luleå, Norrbottens län, Sverige

24 timmar kvar och väskan är opackad. barnen är uppe och man kan säga att det är lite rörigt just nu. Tur vi har skrivit ned en lista på de viktigaste sakerna... går snabbt att packa då. Tittade på Yr.no och Chania har just nu (kl 21.00) 24 grader :) Dagtid 29 gr. Om vi lyckas så

Kreta

Kreta

4 september 2010 - 18 september 2010

En riktig sol och badsemester :) Behövlig!

Kreta, Kalives

Kreta, Kalives

4 september 2010 - 17 september 2010

En genuin by (?) mellan Chania (1,5 mil) och Rethymnon (4 mil).

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lars uppdaterar sin resa