Vi (Maren og Jacob) mødte hinanden i 1999 i Beredskabskorpset hvor vi begge arbejdede som Delingsførere. Allerede i år 2000 var vi på vores første "rejse" sammen, en vintersæson på Spidsbergseter ved Ringeby i Norge. Herefter blev rygsækken pakket, og vi stod på toget i Aalborg med kursen sat, via Sverige og Finland, til Moskva hvor den transsibiriske jernbane ventede. Starten på godt tre fantastiske måneder i Kina, Hong Kong og Thailand. I 2003 kom Hjalte til verden og i 2005 sluttede Merle sig til familien. Sammen har vi været på mange små og store rejser sammen. Fra efterårsferie i Astrid Lindgrens verden i Småland, over den årlige skiferie til længere ture som 30 dages bilferie til Nordkap i en Aygo og 30 dage i Thailand i 2015.
hemstad Klokkerholm, Danmark
Senast aktiv - från Klokkerholm, Danmark
Udrejse Landvadhøj - Lille, Frankrig
lördag 29 juni 2019 - Klokkerholm, Danmark

Hjalte var taget i sommerhus med nogle venner, så dagens første opgave var at hente ham. Jacob hentede ham, mens Merle og Maren ordnede de sidste ting inden afgang. kl. 6.30 forlod vi alle Obenholtsminde og kørte syd på. Morgenmaden blev indtaget i bilen. Vi var heldige med trafikken og kl.

...og hjem igen
söndag 5 augusti 2018 - Shanghai, Kina

Vi spiser morgenmad på hotellet i Shanghai  lidt vemodige, da det er sidste morgenmad på ferien. Efter tjekud tager vi metroen de 1,5 time ud til lufthavnen igen. Vi får tjekket vores bagage ind til Aalborg og kommer igennem diverse security og pas tjek. Det lykkedes at få tjekket passet fire

Morgen i Yangshou og aften i Shanghai
lördag 4 augusti 2018 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina

Det er rejsedag og sidste hele dag i Kina i denne omgang. Alt pakkes ned og de små rygsække pakkes i tilfælde af at vores bagage tjekkes ind hele vejen til Aalborg. Vi forsøger at pakke de skrøbelige ting ind i noget blødt og i Jakobs taske ligger de billeder som er små nok til at være i

Shopping i Yangshou og flytning af værelse
fredag 3 augusti 2018 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina

Vi spiser som de andre dage morgenmad på hotellet. Maren er specielt glad for at de har jordnøddesmør. Herefter pakkes alle vores ting i taskerne, som der lige er plads til dem. Taskerne skal først pakkes ordentligt når vi forlader hotellet den 4. august. Vi skal flytte værelse, da det

Svømmebassin og aftenshow
torsdag 2 augusti 2018 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina

Vi har bestemt at denne dag skal være en doven dag hvor vi slapper af på hotellet og nyder omgivelserne - og så skal vi ud og se et show om aftenen.Vi sover længe (uden vækkeuret sat til) og spiser morgenmad i hotellets gårdhave. Vejret er igen godt, men lidt trykkende.  Temperaturen er

Cykelture og månebjerg
onsdag 1 augusti 2018 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina

Vi spiser morgenmad på hotellet. Det er veltilberedt vestlig morgenmad skyllet med med juice, the og vand. Vi sidder i gårdhaven og spiser. Vejret er godt og vi lejer fire cykler på hotellet og får et overordnet kort med hvor de tegner ruten til moonmountain. Kortet viser sig hverken at

Sejltur på Lijiang
tisdag 31 juli 2018 - Lijiang, Yunnan, Kina

Vi tjekker ud af hotellet omkring halv otte og går ned for at vente ved enden af vejen.  Det er ved floden og som så mange gange før ser vi hold lave morgengymnastik og danse . Flere hold side om side.​​​​​​Guiden møder os og konstaterer hurtigt at vi nok ikke vil med tilbage til

Guilin natmarked
måndag 30 juli 2018 - Guilin, Guangxi, Kina

Vi blev vækket ret brat af insisterende bank på døren lidt i 8. Der stod en receptionist. "Have you booked a trip today?" "Do you have ticket? ". Maren svarer søvnigt at vi ikke har bestilt noget til denne dag, men har forsøgt at booke noget til den 31. Det bliver der ikke svaret på, men de

Drypstenshuler og kinesisk kanalrundfart
söndag 29 juli 2018 - Guilin, Guangxi, Kina

Vi spiser morgenmad på vandrerhjemmet, hvorefter vi vasker noget tøj på 6. sal hvor der er vaskemaskiner til frit brug. Vi når at hænge tøjet til tørre efter morgenmaden.Vi tager bybus 3 ud til "Reed flute cave" som er en drypstenshule som ligger i udkanten af byen. Bybussen koster 1 yuan

Trætte ben og tilbage til Guilin
lördag 28 juli 2018 - Ping'an, Haidong, Qinghai, Kina

Dagen starter som dagen før med morgenmad på hotellet. Herefter pakker vi og efterlader efter aftale med hotellet vores ting på det ene hotelværelse. Vi er lidt trætte og går tur rundt i byen. Op og ned af de små stier. Vi køber spisepinde i små poser af stof.Da vi syntes vi har set det

Disneyland Paris, Louvre og Luxembourg 2019

Disneyland Paris, Louvre og Luxembourg 2019

29 juni 2019 - 8 juli 2019

Sommerferien i år går først til Disneyland i Paris, så har vi to overnatninger lige uden for Paris hvorefter vi tager til Luxembourg og har tre overnatninger.

Kina 2018

Kina 2018

4 juli 2018 - 5 augusti 2018

Vores rejse igennem Kina i sommerferien 2018.

Sct. Hans aften 2018

Sct. Hans aften 2018

23 juni 2018 - 23 juni 2018

Hyggelig aften ved Lis og Peter i Blokhus.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Maren, uppdaterar sin resa