Norra delen av Södra ön och norra ön, Nya Zeeland.
lördag 7 december 2013 - Clarence, Canterbury, Nya Zeeland

Norra delen av Södra ön och norra ön, Nya Zeeland – Franz Josef, Arthurs Pass, Hanmer Springs, Kaikoura, Blenheim, Picton, Wellington, Taupo, Rotorua, Matamata (Hobbiton), Mount Manganui, Bay of Islands, Orewa. När vi kom till Franz Josef höll päronen på att prata om att de skulle ta

Södra Nya Zeeland – Christchurch, Lake Tekapo, Mount Cook, Queenstown, Te Anau, Manapouri, Fiordland
söndag 24 november 2013 - Clarence, Canterbury, Nya Zeeland

Man ska ha husbil då är semester redan klar… man ska ha husbil … 5 min Queenstown, 5 min Arrowtown, 5 min Tekapo… Värmen och solen är äntligen tillbaka, mmm jag myser i shorts, tischa, hatt och solkräm. Fast vad hände egentligen med de rymliga lägenheterna?? Vårt sovrum är vårt

Great Ocean Road & Melbourne – Lorne, Port Cambell, Port Melbourne, Jayce, Eugene, Elijah and Jayces
söndag 10 november 2013 - Melbourne, Victoria, Australien

G’day mate! Feels like home, brrr säger jag bara, vart tog solen och värmen vägen egentligen? Tydligen är det den kallaste November sedan urminnes tider i Melbourne området. Ja ja på med tröja och byxor. Först tog vi en bil till något som heter ”Great Ocean Road” enligt pappa,

Sydney – Operahuset, Botaniska, Vendramins, vattenlek i Pyrmont, Manly, Tumbalong, Taronga Zoo
fredag 8 november 2013 - Melbourne, Victoria, Australien

Sydney – Operahuset, Botaniska, Vendramins, vattenlek i Pyrmont, Manly, Paddington,Tumbalong, Taronga Zoo, Bondi Beach Hello Sydney (moa ha ha, moa ha ha)! Jag skötte mig som vanligt utmärkt på flyget från Sunshine Coast till Sydney. Det enda som päronen möjligtvis skulle kunna knorra om

Australia Zoo, Fraser Island, Noosa Restaurants
måndag 4 november 2013 - Noosa Heads, Queensland, Australien

Ärligt talat – hur sega är inte mina päron med att skriva inlägg på resedagboken?? Antingen skyller de på att jag vaknar så tidigt och är sååå trötta eller så är det fullt upp med matkaos – fattar inte vad de menar, mitt bordskick är ju superbt. Ha - nu tar i alla fall jag

Sunshine and Sunrise Beach
onsdag 16 oktober 2013 - Noosa Heads, Queensland, Australien

Vi tog en liten kort tripp med bussen till Sunshine Beach vilket var väl värt besväret. Sjukt fin strand och hur lång som helst, och när man väl passerat den mjuka fina sanden med vagnen så gick det fin fint att promenera med vagnen utefter vattnet. Det var inte svårt att hitta en egen

Båttur på Noosa River
tisdag 15 oktober 2013 - Noosa Heads, Queensland, Australien

Igår hyrde vi en båt och åkte runt på Noosa River, här ser ni lite kort från den trippen! Det var gött att få ratta en båt ett tag, det var länge sedan. Satte bara fast båten en gång i sandbotten. Dagen innan det körde vi ”lyxmiddag” hemma, smörstekt Snapper med King Prawns,

Noosa, Lägenheten, Varaner, Delfiner och Knölval.
söndag 13 oktober 2013 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

4/10-13/10 Go’day Mate! När vi äntligen landat i Brisbane var det dags för 2 h transfer norröver till Noosa…. är vi aldrig framme??? Inte mycket att se på vägen för det var kolsvart. Innan vi åkte till lägenheten hämtade vi upp nycklar på huvudgatan, Hastings street, och tog en

Den långa flygresan till Australien
onsdag 2 oktober 2013 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Då var det dags för första inlägget i Resedagboken. Resan från Sverige gick långt över förväntan. Första flighten, Gbg-Köpenhamn var självklart ingen match men en fruktad 12 h resa från Köpenhamn till Singapore stod på tur. Vi fick två platser i mitten av planet vid en vägg där

Australien och Nya Zeeland

Australien och Nya Zeeland

3 oktober 2013 - 9 december 2013

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Andreas uppdaterar sin resa