Slut på Las Vegas

Då var vår tid i öknens hetta över och vi vänder tillbaka till Los Angeles igen. Det ser ut som att vi kan få lite skitväder på vägen men det ska nog gå bra ändå.

Så var vi i Vegas då!
måndag 24 juli 2017 - Las Vegas, Nevada, USA

Efter en mellanlandning i Bakersfield, som för övrigt upplevs bäst i backspegeln, är vi nu framme i Las Vegas. När chocken lagt sig tog vi en sväng på "the strip", kollade in fontänerna på Bellagio och svettades i den 44 gradiga värmen. Imorgon ska vi upp före tuppen för en busstur till

The Rock
lördag 22 juli 2017 - Alcatraz Island, San Francisco, Kalifornien, USA

Idag var vi uppe med tuppen och tog färjan ut till Alcatraz. Det var intressant och beklämmande att se hur torftig och kontrollerad deras tillvaro var. Kyla och snålblåst som drar in och samtidigt så nära stan att de kunde höra skatt och musik därifrån 😐 Stackars satar. På

Sammanfattning av San Francisco
lördag 22 juli 2017 - San Francisco, Kalifornien, USA

Det har varit upp och ner här mest hela tiden. Det verkar inte finnas en enda gata som inte lutar åt något håll 😀 Igår tog Oscar tåget till en kompis han träffade på iPop, de hängde hela dagen så det hanns med både bio, häng hemma hos honom och bowling. Vi hämtade honom först vid

Tillbaka vid havet
onsdag 19 juli 2017 - Monterey, Kalifornien, USA

Efter en lååång dag i bilen så är vi framme i Monterey, Californiend första stad, och har fått i oss lite klassisk amerikansk middag dvs burgers och hotdogs. Det blir nog tidig nattning idag med 😊. Imorgon är det Monterey aquarium som gäller innan resan går vidare...Natti natti!

Härlig havsbris!
tisdag 18 juli 2017 - Ventura, Kalifornien, USA

Idag mellanlandar vi i Ventura och tog en härlig promenad, först ut på piren och sedan längs strandpromenaden. Det var skönt att få röra lite på sig efter att suttit i bilen. Sedan hade hotellet den goda smaken att bjuda alla gäster på förfriskningar, så då blev det två glas Stella

Då har vi bytt bergen mot kusten
måndag 17 juli 2017 - Ventura, Kalifornien, USA

Nu har resan nått till Ventura Beach och vi har fått se en glimt av havet 😊Igår var vi på en Studio tour på Warner Bros. vilket var riktigt häftigt. Vi kollade in var flera av våra favoritserier spelats in och fick gå in i rekvisita förrådet mm., otroligt coolt.

Ny plats nya intryck
söndag 16 juli 2017 - Stevenson Ranch, Kalifornien, USA

Så har hyrbilen hämtats ut och resan gått vidare till Stevenson Ranch, CA. Lite slitna efter en intensiv vecka lyckades vi ändå mäkta med lite shopping. Det blev nya skor (igen) till hela familjen, klockor till grabbarna och lite kläder. Sedan tillbaka till hotellet och efter en tupplur

Den galna veckan är nästan slut

Torsdagen avklarad och likaså tävlingsdagen.Nu återstår fortsatt arbete med avslutningsshowen till sent ikväll och tidig väckning i morgon. Allt är väldigt intensivt och inspirerande. Oscar trivs som fisken i vattnet och har träffat en massa nya kompisar som han förhoppningsvis håller

Competition day!

Efter en tidig väckning gick reklamtävlingen av stapeln. Nu hann vi klämma in en fikapaus innan det är dags för monologerna 😊

USA 2017

USA 2017

7 juli 2017 - 27 juli 2017

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Åsa uppdaterar sin resa