Monkey Business
fredag 21 april 2017 - Bangkok, Thailand

Efter en dryg vecka på White sand Beach med mycket beach/poolhäng samt några utflykter till stränderna Pearl Beach, Chai Chet, Klong Prao samt lite shopping till Wilma(som vanligt..) så packade vi väskorna och drog söder ut till Lonely Beach där vi fastnade på Siam Beach Resort resterande

Socker i Benen
torsdag 6 april 2017 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Så har vi lämnat Koh Lanta för denna gången, sammanfattningsvis en väldigt härlig, vänlig, varm, vacker och matglad ö som vi uppskattat enormt även om vi nog kände att det var dags för något nytt nu. Sista veckan rundades av på Long Beach och härligt umgänge med en av Wilmas

Farväl Tandborsten
söndag 26 mars 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Middag och kvällsdopp precis avklarat på vårt nya boende Nakara Beach Resort, sjukt varmt i vattnet även kl 20.00 så precis som i Åhus med andra ord. Efter ett par dygns slappande på Klong Nin rullade vi tillbaka till Klong Dao för att möta upp familjen Kreuter/Olofsson och då inte minst

Zeke the Ladykiller

Livet flyter på i snabb takt men väldigt lugnt tempo. Att vi har varit här i snart 6 veckor redan känns faktiskt helt overkligt. Dagarna rullar på trots att vi inte tycker vi gör så mycket, standard är uppstigning mellan 7-8(Z och W som bestämmer här tyvärr..) träning var 2-3 dag,

En keps i havet är bättre än ett argt barn
måndag 27 februari 2017 - Phi Phi Islands, Krabi, Thailand

Cirka 3 veckor har passerat och vi har sista veckan bott i ett hus i ett område som får betraktas som ett svenskt Wisteria Lane på Long Beach, ett stort hus med egen pool som onekligen var en kontrast till de 20 kvadrat vi både på första veckorna. Det blev ett tårfyllt farväl för Zeke och

Tre Tuk Tuk och en Tupp
fredag 17 februari 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Dagarna rullar på och vi börjar hitta lugnet med tillhörande tupplur efter lunch och det största bekymret är vad/vart man skall äta, bortsett från det vanliga 4 års trotsandet och konstant springande efter Zeke då. Mitt absoluta favoritinslag med många av restaurangerna är att man kan

Studio Lanta
söndag 12 februari 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Några små steg framåt i läkprocessen men fortfarande så är det vita, välmålade taket och fläkten på rummet i stora drag det enda jag sett på resan bortsett från kvällens restaurangbesök som var en promenad på ca 150 m så det går på rätt håll, bilderna är från detta sköna

Klong Kong Beach
torsdag 9 februari 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Det blev en låång resa men tillslut är vi framme. Klong Kong Beach, Koh Lanta där Lanta Pavilion är vårt boende de närmsta 2 veckorna. Att resa långt med en unge är stökigt, att resa med två är en komedi. Efter ett tag slutar man bry sig när man gått med Z fram och tillbaka i gången

Det drar ihop sig

Så var det äntligen dags för vår lilla familj att ge sig ut på vårt hittills största äventyr.För ganska exakt år sedan bestämde vi oss för att till slut genomföra en tanke som vi i många år diskuterat och drömt om, en lång resa med hela familjen! Ingen och allra minst vi vet hur

Thailand 2017

Thailand 2017

7 februari 2017 - 7 juni 2017

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Pär uppdaterar sin resa