Erik, Tea, Iris, Jonas, Karro Är ute på långresa
hemstad Åkarp, Åkarp, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Ko Ngai, Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand
AoNang2
söndag 8 januari 2017 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hej Alla,År 2017 har börjat med mycket sol och bad även om alla medier där hemma gjort sken av att det regnat hela tiden. Vi har även vandrat i en nationalpark nära stranden Klong Muong norr om AoNang. Vår vän Wassin hämtade upp oss kl 9 och han hade med sig sin son Diddi och hans dotter

AoNang
söndag 8 januari 2017 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hej.Som många vet så har vi en viss kärlek till Ao Nang. Vi gillar vår pittoreska bungalow, vi gillar att det går hönor och tuppar på tomten, vi gillar att moskén börjar sina böneutrop kl 6 på morgonen (hmmm… gilla och gilla, vi har inget val…), vi gillar vår lilla pool där barnen

Koh Kradan
söndag 8 januari 2017 - Ko Kradan, Ko Libong, Trang, Thailand

HejDet var ett tag sedan som vi skrev men ni vet, när man har semester så har man tusen andra saker som ska göras :)Vistelsen på Koh Kradan var precis som vi hade hoppats på, mycket sol och väldigt bra snorkling. Vi unnade oss till och med att uppgradera oss till en beach front cottage så

Koh Mook
måndag 26 december 2016 - Ko Muk, Ko Libong, Trang, Trang, Thailand

Hej.Koh Mook, Charlie´s beach, här kommer vi igen. Ett kärt återseende för vår del. Men denna gången bor vi i en liiiiten bungalow 200 meter från stranden på ett ställe som heter Had Farang. Väldigt mysigt och väldigt intimt ställe. Maten som serverades i restaurangen är utsökt. Om

Koh Ngai
lördag 24 december 2016 - Ko Ngai, Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Hello.Två och en halv timme med mellanlandning på Koh Lanta var vi framme på Koh Ngai. Jonas hade bokat ett väldigt fint hotell och min kära syster med familj hade uppgraderat oss. Tack för den fina 40-års presenten.  Om alla inte vet om det så brukar familjen Komstedt inte bo speciellt

Phi Phi Island
lördag 24 december 2016 - Phi Phi Islands, Krabi, Thailand

Hej.Båtresan till Phi phi gick förvånansvärt bra. Det är bara till att bita ihop som Tea sa och göra det och det gjorde vi. En stor guldstjärna till hela familjen. Det var mest Erik som det var synd om då han var väldigt dålig. Båtresan tog två och en halv timme och när vi kom fram

AoNang
måndag 19 december 2016 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hej Alla,Nu har vi varit ett par dagar i AoNang, Krabi.Vi skulle träffa vår vän Wassin på hans hotell Orange City så vi fick ta taxi från flygplatsen i Phuket. Det har blivit svårare och svårare att själv förhandla med taxichaufförerna vid flygplatserna så på de flesta ställena måste

Siem Reap, Kambodja del 2
torsdag 15 december 2016 - Siem Reap, Kambodja

Hej Alla,Vi har varit lite dåliga med att skriva inlägg så det kommer ett par på kort tid nu.Vårt senaste inlägg skrevs efter ett par dagar i Kambodja och här kommer fortsättning på våra turer i Angor Wat.Dag 5 började med en frukost på taket på hotellet precis som de andra dagarna.

Angor Wat
måndag 12 december 2016 - Siem Reap, Kambodja

Hej Allihop,Nu är vi i Kambodja och här skall vi spendera en vecka.För mig och Karro är det även en resa tillbaka i tiden till vår första backpacks resa för 14 år sedan. En del saker är sig likt som exempelvis det fullständiga kaoset när man skall ansöka om visum.De samlar in typ 100

Resan och första natten

Hej allihop,Nu har vi förbrukat vår första hela dag i KL så jag tänkte att det är på sin plats med första riktiga inlägget. Resan började tidigt i tisdags, närmare bestämt 3.45 när vi åkte in till Malmö central. Resfebern var dock hög (närmare 43 grader) så det fanns inga

Asien 2016-2017

Asien 2016-2017

6 december 2016 - 10 januari 2017

Erik, Tea, Iris, Karolina och Jonas reser runt i Asien

Asien 2014-2015

Asien 2014-2015

12 december 2014 - 24 januari 2015

Erik, Tea, Iris, Karro och Jonas reser runt i Thailand, Malaysia, Singapore och Filippinerna.

Asien 3013

Asien 3013

11 mars 2013 - 10 april 2013

Erik Tea Iris Karro och Jonas reser runt i Thailand Malaysia och Singapore

Asien 2011

Asien 2011

23 februari 2011 - 14 april 2011

Erik, Tea, Iris, Karro och Jonas åker runt i Thailand och Malaysia i 7 veckor.

Australien, Nya Zeeland och Thailand

Australien, Nya Zeeland och Thailand

20 februari 2009 - 17 april 2009

Erik, Tea, Karro och Jonas är ute på långresa

Sydostasien-07

Sydostasien-07

10 mars 2007 - 10 april 2007

Erik, Jonas, Karro, Andreas och Line reser runt i sydostasien.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jonas uppdaterar sin resa

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!