Erik, Tea, Iris, Jonas, Karro Är ute på långresa
hemstad Åkarp, Åkarp, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Ao Nang, Krabi, Thailand
Koh Chang, Koh Phayam och Koh Kho Khao
torsdag 3 januari 2019 -

SawadeeNu har vi tillbringat några dagar på ett par Thailändska öar. Piren vi hamnade på var rätt men ändå inte för det var extremt lågt vatten så inga båtar kunde ta sig in till piren. Det var med andra ord ett bra ställe att bygga en pir på :). Vi fick gå en bit för att komma till

Bangkok
fredag 28 december 2018 - Bangkok, Thailand

Halloj,Nu har vi varit 2 dagar i Bangkok, Karros födelsestad.Vi bodde ganska bra i ett område ca 10 minuters gångväg från Khao San Road. Det var mer som ett Hostel än hotell men det passade oss perfekt. Området var fullt med hostels och det fanns gott om backpackers. Priserna på maten här

Jul i Luang Prabang
måndag 24 december 2018 - Luang Prabang, Laos

Hej, hej,Idag är det Julafton i Luang Prabang. Vi valde dock att rivstarta genom att sticka ut och trekka ett par timmar. Vi blev upphämtade kl 9.00 och så åkte vi ca 40 minuter för att komma till starten på trekkingen. Först gick vi över en bambubro som var något ostadig och som de

Luang Prabang 2
söndag 23 december 2018 - Luang Prabang, Laos

Sabai dee,Idag fick vi ställa klockan för att upp att jobba. Barnen var riktigt taggade men jag var lite rädd att det skulle vara en riktig turistfälla. När vi planerade resan såg jag fram emot att vi skulle spendera en dag på en risodling och då tänkte jag att vi skulle boka en liten

Luang Prabang
lördag 22 december 2018 - Luang Prabang, Laos

Hej,Det var ett tag sedan vi skrev. Då tänker ni kanske att vi inte skriver för att vi inte har något kul att berätta men icke sa Nicke. Vi har helt enkelt haft ett grymt  tempo.Nu har vi kommit till Laos. Ett av min absoluta favoritländer. Maten är god, människorna supertrevliga,

Hong Kong 2
onsdag 19 december 2018 - Hongkong, Hongkong

Hej,Idag tänkte vi göra ett nytt försök att ta oss till Victoria Peak.  Vi skippade planen på att ta ”The Tram ” och istället tog vi en taxi direkt från piren på Hong Kong ön. Taxi och kollektivtrafik är faktiskt billigt och resan upp till toppen kostade bara 85 sek för oss fem. Det

Hong Kong dag 1
söndag 16 december 2018 -

Hej alla,Jag hade skrivit ett långt inlägg för några dagar sedan men det hängde sig såg klart när jag skulle posta det så här kommer ett nytt försök.Resan från dörr till dörr tog ca 20 timmar. Då är det i o f s inräknat att vi stack hemifrån 3 timmar innan flyget lyfte. Jag vill

AoNang2
söndag 8 januari 2017 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hej Alla,År 2017 har börjat med mycket sol och bad även om alla medier där hemma gjort sken av att det regnat hela tiden. Vi har även vandrat i en nationalpark nära stranden Klong Muong norr om AoNang. Vår vän Wassin hämtade upp oss kl 9 och han hade med sig sin son Diddi och hans dotter

AoNang
söndag 8 januari 2017 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hej.Som många vet så har vi en viss kärlek till Ao Nang. Vi gillar vår pittoreska bungalow, vi gillar att det går hönor och tuppar på tomten, vi gillar att moskén börjar sina böneutrop kl 6 på morgonen (hmmm… gilla och gilla, vi har inget val…), vi gillar vår lilla pool där barnen

Koh Kradan
söndag 8 januari 2017 - Ko Kradan, Ko Libong, Trang, Thailand

HejDet var ett tag sedan som vi skrev men ni vet, när man har semester så har man tusen andra saker som ska göras :)Vistelsen på Koh Kradan var precis som vi hade hoppats på, mycket sol och väldigt bra snorkling. Vi unnade oss till och med att uppgradera oss till en beach front cottage så

Asien 2018-2019

Erik, Tea, Iris, Karolina och Jonas reser runt i Asien

Asien 2014-2015

Asien 2014-2015

12 december 2014 - 24 januari 2015

Erik, Tea, Iris, Karro och Jonas reser runt i Thailand, Malaysia, Singapore och Filippinerna.

Asien 3013

Asien 3013

11 mars 2013 - 10 april 2013

Erik Tea Iris Karro och Jonas reser runt i Thailand Malaysia och Singapore

Asien 2011

Asien 2011

23 februari 2011 - 14 april 2011

Erik, Tea, Iris, Karro och Jonas åker runt i Thailand och Malaysia i 7 veckor.

Australien, Nya Zeeland och Thailand

Australien, Nya Zeeland och Thailand

20 februari 2009 - 17 april 2009

Erik, Tea, Karro och Jonas är ute på långresa

Sydostasien-07

Sydostasien-07

10 mars 2007 - 10 april 2007

Erik, Jonas, Karro, Andreas och Line reser runt i sydostasien.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jonas uppdaterar sin resa