Sista kvällen
fredag 2 mars 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Idag har vi sista kvällen på Koh lanta. Dagen har varit full med avslut och hejdå-kramar. Både Melker, Malte och jag blev avtackade på skolan och fick varsin medalj. Vi har lärt känna många nya härliga människor och fått vänner som vi hoppas träffa igen! Jag har passat på att ta både

Upploppet
torsdag 1 mars 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Vi har inte varit så bra på att göra inlägg sista tiden och nu bär det av hemåt inom kort. Vi tog en kort ”semester” till Phi Phi island med våra vänner här nere i helgen. Där åt vi gott och badade. Annica och Melker gav sig ut med en kajak medans jag, Malte och Morris slappade på

Snorklingtur
söndag 11 februari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Det första vi gjorde var att gå på en speedboat från stranden. Sen åkte vi i full fart mot Phi Phi island i 30 minuter. När vi var framme var det sightseeing i en fin vik med jättehöga bergsväggar sen åkte vi till Maya Bay där de spelade in filmen The Beach. Sanden var kritvit och len

Marknad
lördag 10 februari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Senaste veckorna har jag hämtat upp familjen på skolan med tuktuken och så har vi gått på måndagsmarknaden som ligger en bit från skolan. Det är en marknad som riktar sig mest mot Thailändare. De har fisk, grönsaker, krabbor, frukt med mera. Väldigt spännande att titta på sånt man

Snorkling mm
torsdag 8 februari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Oj vad tiden rusat iväg! Konstigt att tiden upplevs så annorlunda nu mot när vi kom hit. Mycket har hänt sedan sist. Några höjdpunkter har varit att jag tillsammans med min klass hade ”hemkunskap” på Lanta cookery school, där vi fick laga en trerätters-thaimeny! Så roligt och jag jag

Buddistiskt tempel och en tuktuk
fredag 26 januari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Torsdagen var en händelserik dag. Jag och Melker var tillsammans med våra klasser på studiebesök på andra sidan ön. Målet var ett buddistiskt tempel och möte med en munk. Vi fick ställa frågor, tända rökelser för att hedra våra föräldrar samt prova att meditera. Väl tillbaka var

Slapparsöndag!
söndag 21 januari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Idag har vi haft en riktig slappar-söndag! Efter frukosten gick vi direkt till stranden, det är så skönt att killarna får springa av sig, bada och bygga i sanden när det inte hunnit bli alltför varmt. När magen knorrar så valde vi Maltes favoritrestaurang ”le Paris”. Där serveras

Vardagslunk
fredag 19 januari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Morris och jag har haft våra första vardagsdagar när resten av familjen är i skolan den här veckan.Melker åker lite tidigare några dagar då han har fotbollsträning innan skolan. Vi följde med Malte till skolbussen igår och såg en liten apa som promenerade på elledningarna. När vi

Leka på stranden!
söndag 14 januari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Igår var inte en rolig dag då alla var mest inomhus och när jag fick komma ut ramlade jag och slog pannan i en stenkant, det gjorde ont. Men idag är familjen äntligen frisk så att jag får komma ut och leka!! På förmiddagen lekte jag i sanden nere på vår strand. Det var jätteroligt att

Fotbollsdag
lördag 13 januari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

idag har jag spelat en fotbollscup med skollaget. Det var lite svårt att spela eftersom planen var av betong och bollarna stenhårda. Men det var roligt ändå. Vi vann sista matchen och jag gjorde två mål!! /Melker

Thailand

Thailand

2 januari 2018 - 3 mars 2018

Vårt äventyr i Thailand. Tänk vad spännande att få arbeta och gå i skola i ett annat land.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Annica uppdaterar sin resa