Leka på stranden!
söndag 14 januari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Igår var inte en rolig dag då alla var mest inomhus och när jag fick komma ut ramlade jag och slog pannan i en stenkant, det gjorde ont. Men idag är familjen äntligen frisk så att jag får komma ut och leka!! På förmiddagen lekte jag i sanden nere på vår strand. Det var jätteroligt att

Fotbollsdag
lördag 13 januari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

idag har jag spelat en fotbollscup med skollaget. Det var lite svårt att spela eftersom planen var av betong och bollarna stenhårda. Men det var roligt ändå. Vi vann sista matchen och jag gjorde två mål!! /Melker

Skolstart
onsdag 10 januari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Idag var det det första riktiga skoldagen. Åtta solbrända 13-åringar startade vårterminen år 7 i mitt klassrum! Ett rum som är i samma storlek som köket där hemma. Litet alltså.. njuter av att åka tuk-tuk till jobbet varje dag - imorse såg jag en stor varan som badade i ett

Pappaledig i Lanta
måndag 8 januari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Det var en lite tveksam start på vistelsen här. Det hus vi hyrde uppfyllde inte riktigt våra förväntningar. Det var två våningar med en trött/trasig gammal AC på nedre våningen och vi var tvungna att ha dörren ner stängd på grund av Morris. Efter en dag med stängd dörr luktade det

Härlig dag
söndag 7 januari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

I dag har det varit en bra dag och god mat med vattenmelon Shake, bada i havet och bananasplit/Malte

Grattis Stina!
torsdag 4 januari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Ikväll firar vi stora Systeryster! Hoppas allt är bra hemma i kylan och hoppas du blev ordentligt firad. Imorn är det dags att börja jobba. Killarna har fem dagars jullov kvar.

Framme!
torsdag 4 januari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Äntligen framme och njuter av vår första frukost i Thailand. Vi rinner av svett och försöker vänja oss vid värmen. Snart drar vi oss mot poolen!

Thailand

Thailand

2 januari 2018 - 3 mars 2018

Vårt äventyr i Thailand. Tänk vad spännande att få arbeta och gå i skola i ett annat land.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Annica uppdaterar sin resa