Det är vi som reser under namnet Familjenthoren; Kjell, Anneli, Daniel o Malin. Då å då vågar vi oss utanför kommungränsen... följ gärna med oss på en virtuell tripp...
hemstad
Sol, Bad, shopping...
torsdag 9 september 2010 - Nesebăr, Bulgarien

Så var vi då framme. Litet hotell i utkanten av strandremsan o shoppingstråken... Tecken på att man uppnått mogen ålder kanske... ovilja att bo mitt i smeten. Alla barnen stuvade vi in i ett rum med extrasängar så fick vi föräldrar varsitt eget dubbelrum. Var lite mulet första dagarna,

Kivik & Stenshuvud
fredag 6 augusti 2010 - Munkedal, Västra Götalands län, Sverige

Missade marknaden med en vecka... men kikade runt i trädgårdarna o på musteriet... smakade på goda äppeldrycker...

Bornholm
torsdag 5 augusti 2010 - Munkedal, Västra Götalands län, Sverige

Tog en tur över till Bornholm, med färja från Ystad. Åkte runt lite på ön - till Hammershus o tittade på fästningen där. Vidunderlig utsikt... om än lite disigt...

Där havet möter land
tisdag 3 augusti 2010 - Munkedal, Västra Götalands län, Sverige

Lite camingsemester vid Borrbystrand på Österlen. Göte, Birgitta o Robin Solveig, Pontus o Albin Carin o Per-Åke samt vi; Kjell, Anneli & Malin

Nära avfärd mot Svedala igen...
söndag 14 juni 2009 - Pula, Istrien, Kroatien

Fredagen blev solig o fin, så stranden fick det bli. Ingen sandstrans här inte, utan stora knöliga stenar. Tur det fanns solstolar. Några av oss fuskade lite i solbadandet... Göte hade "sölat väck" sin plånbok och åkte runt halva Pula för att polisanmäla den osv... Senare på kvällen

Carpe diem...
fredag 12 juni 2009 - Pula, Istrien, Kroatien

Onsdagen tillbringade vi i havet. Vi sparar på brödbitar från frukosten och matar fiskar med när vi snorklar omkring. Är väl inte jättevarmt i vattnet... men tillräckligt för att plaska omkring i en timme utan vidare. Fantastiskt klart vatten, ser hur djupt som helst. Ätit många

Sol o salta bad
onsdag 10 juni 2009 - Pula, Istrien, Kroatien

Så var vi då framme. Mötes första dagen av ett skyfall utan dess like. Blev en myspys eftermiddag på balkongerna... mycke kortspel o pratande. Måndagen visade sig Kroatien från sin bästa sida. SOL, SOL, SOL. Steniga stränder och uppbyggda cementblock att ligga på. Funkade bra. Vattnet

Sällskapet utökas...

Såå, då blev vi ytterligare några till på resan. Göte, Birgitta, Patricia & Robin bestämde sig ... till slut... att hänga på. Härligt!

Bokning klar...

Ja... nu har vi bokat. Hittills sju personer som tillsammans planerar att åka till Punta Verudela i Pula, Istrien i Kroatien. Ganska långt upp i Adriatiska havet... ett stenkast från Venedig. Håller tummarna för att det blir en dagstur dit...

Bland olivlundar och Ouzo

30 augusti 2011 - 6 september 2011

Jippie. Årets tripp till solen är bokad. Årets delatagarlista utgörs, hittills, av fam Johansson, fam Dahlberg o vi, fam Thorén.

Öl & Kristall

31 mars 2011 - 3 april 2011

Dags att åka på cityweekend till Prag. Förhoppningen är god mat, ännu godare öl, kristallshopping i goda vänners lag... måste komma ihåg att ta med den största resväskan

Österlen 2010

3 augusti 2010 - 8 augusti 2010

En tur med husvagn o goa vänner till Borrbystrand - mellan Ystad o Simrishamn på Österlen.

På en strand vid Svarta havet

9 september 2010 - 16 september 2010

Jaa... så har vi då bokat en resa till Bulgarien... Nessebar, närmare bestämt... Även denna gång med goda vänner. I år blir det familjen Dahlberg, familjen Pettersson och vi; familjen Thorén. Fortsättning följer...

Istriens pärlor - Kroatien

7 juni 2009 - 14 juni 2009

Dags att planera årets resa... till [b]Punta Verudela[/b], i Pula - Istrien - Kroatien. Vattnet i Adriatiska havet sägs vara kristallklart - vi får väl se...

Gjendebu 2008

8 september 2008 - 12 september 2008

Lägerskola i Gjendebu - i Jotunheimen.

Alanya i Turkiet

14 maj 2008 - 21 maj 2008

Familjen Dahlberg & familjen Thorén vid medelhavets salta stränder.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anneli uppdaterar sin resa