Dag 12: Dags att resa hem
måndag 6 januari 2020 - Grenada

Så var det då dags att lämna Grenada, Barbados och Karibien, i alla fall för denna gång. Vi kunde förlänga vårt rum till kl 18 och blir upphämtade kl 16 av vår representant på ön, Chermaine, så vi har nästan hela dagen på oss att bada, sola och njuta av det sista på vår semester

Dag 11: Båtutflykt till Underwater Sculpture Park
söndag 5 januari 2020 - Saint George's, Morne Rouge, Grenada

Runt nio på morgonen blev vi upphämtade av samma chaufför som körde oss på en tur häromdagen, men idag var det istället dags för en båttur till Underwater Sculpture Park. Turen utgick från marinan i St. George's, huvudstaden på Grenada. På vägen ut fick vi se många fina båtar i

Dag 10: En lugn dag
lördag 4 januari 2020 - Grenada

Idag tar vi det bara lugnt "hemmavid". Micke tog en promenad på morgonen för att handla lite lunch och se sig om i omgivningarna. Annars har vi badat lite, snorklat och solat. Vi träffade även en svensk familj som bodde i samma rumslänga som vi, Viggo och deras son på sju år lekte lite.

Dag 9: Rundtur på ön
fredag 3 januari 2020 - Grenada

Igår träffade vi en trevlig kille på stranden utanför som vi, efter lite förhandling, beslöt oss göra en rundtur på ön med. För 110 USD tog han bara oss tre på en tur om ca 3 timmar. Vi blev upphämtade på hotellet och vi körde ner mot huvudstaden St. George's, där vi sen svängde av

Dag 8: Bad och snorkling
torsdag 2 januari 2020 - Grenada

Idag tar vi det bara lugnt vid hotellet; vi badar, snorklar och solar. Vi har hittat lite fina koraller som ser ut som olika bokstäver. Vi handlade lite frukost på Food Fair tvärs över gatan från hotellet. Vi har fått lite info från vår representant Charmaine och bokat en två timmars

Dag 7: En lugn dag vid stranden
onsdag 1 januari 2020 - Grenada

Vår första heldag på Grenada spenderade vi vid stranden och vår terass. Eftersom vårt rum ligger bara ca 10 meter från Grenadas finaste strand, Grand Anse, lade vi ut en filt i skuggan under ett träd och sen växlade vi mellan att bada i havet, poolen, snorkla och ligga på solstolarna

Dag 6: Vi byter ö och firar nyår!
onsdag 1 januari 2020 - Grenada

Denna sjätte dag på vår Karibien-resa är det dags att lämna vårt hotell på Barbados och flyga vidare till Grenada. Vi blev hämtade av vår representant på ön, Dorian, vid 10-tiden för att åka till flygplatsen. Efter ca 50 minuter landade vi på grannön söderut, Gredana. Här mötte

Dag 5: Romprovning på Mount Gay
måndag 30 december 2019 - Bridgetown, Sankt Michael, Barbados

Micke hade via vår representant på ön bokat en romprovning denna förmiddag, Full Signature Rum Tasting, vilket inkluderade prov av totalt 7 st olika Mount Gay omsorger, varav de fyra sista ännu ej går att köpa. Han blev upplockad vid hotellet av en minibuss som sen hämtade ytterligare två

Dag 4: Snorkling och havssköldpaddor
söndag 29 december 2019 - Carlisle Bay, Barbados

Efter frukost på balkongen tog vi en taxi till Harbour Lights vid Carlisle Bay. Där hoppade vi på en glassboat som tog oss en bit ut för att snorkla vid ett skeppsvrak. Efter att guiden lovat att hajarna först kom efter kl 16 så vågade sig även Linda i. Det var en fantastisk upplevelse

Dag 1: Resdag och ankomst
torsdag 26 december 2019 - Port Dover Beach, Port Dover, Ontario, Kanada

Vi lämnade Stockholm på Juldagen och flög till Heathrow i London, för att därefter byta flygplats till Gatwick, där vi också övernattade. Fräscha Hampton by Gatwick låg vägg i vägg med Gatwick North Terminal, så det var inte långt att ta sig när vi förmiddagen därpå skulle checka

Äventyr i Karibien 2019 - Barbados & Grenada

Äventyr i Karibien 2019 - Barbados & Grenada

25 december 2019 - 6 januari 2020

Denna gång tar vår Karibien-resa oss till två av våra favoritöar; Barbados och Grenada. På Barbados bor vi 5 nätter på Dover Beach Hotel i St. Lawrence Gap/Oistins-området, för att sen flyga över till grannön Grenada och tillbringa 6 nätter på Radisson Grenada Beach Resort direkt vid underbara stranden Grand Anse, känd som en av Karibiens vackraste.

Äventyr i Karibien 2018

Äventyr i Karibien 2018

14 december 2018 - 30 december 2018

Vi flyger från Sverige (Arlanda) till Paris (Charles du Gaulle med vidare transfer till Paris Orly) för att till slut landa i Fort-de-France på franska Martinique. Därifrån utgår vår 14-dagars kryssning med fartyget MSC Preziosa. Vi går en vecka norrut från Martinique för att sen återkomma dit och göra en veckas kryssning söderut innan vi avslutar i Martinique igen. Vi har valt att lägga en hotellnatt före kryssningen och en natt efter kryssningen i Martinique.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Familjen uppdaterar sin resa