Familj som tycker om att resa och att vara ute i naturen.
Senast aktiv - från Åre, Jämtlands län, Sverige
jul med värme och sol
torsdag 25 december 2014 - Fort Myers Beach, Florida, USA

En vecka har gått här i florida. Vi började med några dagar i orlando. Där blev det besök på sea world och universal studios. Häftiga ställen med mycket att se och göra och naturligtivs en hel del folk meb ändå i te så farligt som vi trott. Vi hann också med outletlet shopping och

En vit Julafton
onsdag 24 december 2014 - Fort Myers Beach, Florida, USA

Chill vid poolen. ...

Sol och bad pa Gran Canaria
fredag 24 februari 2012 - Bahía Feliz, Kanarieöarna, Spanien

Nu har vi varit nagra dagar pa Kanarieoarna och njuter for fullt av sol och bad och slappa dagar. Vi bor pa hotelle Monte Feliz som ligger i Bahia Feliz. Lugnt omrade med manga fina hotell. Vi har en tvarumslagenhet sa det ar gott om plats. Ronja har hittat en poolkompis fran Norge att bada och

Härliga BArcelona
söndag 19 februari 2012 - Barcelona, Katalonien, Spanien

arcelona har mycket att erbjuda och det känns som vi har hunnit med en hel del. Det började med ankomstdagen då vi bara skulle gå en liten runda. Den blev ganska lång... Vi var rejält hungriga och började med ett ställe som vår värdinna rekommenderade. Det var i och för sig ett trevligt

Öllsjö - Kastrup - Berlin - Barcelona -- 2 grader --> varma 15 grader
fredag 17 februari 2012 - Barcelona, Katalonien, Spanien

En resdag som tog sin början klockan två på morgonen. Avfärd tre och det blev en lugn tur. Inga som störde bilföraren. Med en bizz från en god vän passerades bron utan problem bilen parkerad bagaget incheckat flyget bordat. Inget som helst trubbel. Nästa flyg blev från Berlin. Pojkarna

Camp Noe, Vi kommer att ha riktigt bra platser;-)
tisdag 31 januari 2012 - Kristianstad V, Skåne län, Sverige

Nu börjar det klarna vart nästa resa går trots Spanair's konkurs. Det blir en sportlovsresa till slut. Sporta får nog några andra göra medan vi tittar på. Barcelona-Valencia på Camp Noe. Sedan blir det ett hopp till Gran Canaria med förhoppningsvis varmt bad med sol.

Miami
söndag 30 oktober 2011 - Kristianstad V, Skåne län, Sverige

Miami, Thailand eller Öllsjö. Tja, löven är upp räfsade och ingen resa bokad så det får bli Öllsjö som basläger denna gång. Får se vad man kan hitta på när man blir rastlös kommande veckan. Lite torrare är det här än vad de verkar ha i Thailand. Bokat o-ringen till sommaren så

Våren har kommit - eller not

Kollade tillbaka på resan över Jul och nyår. Jag kan bara konstatera att vädret i Thailand var pålitligare och kanske inte bara vädret utan även folket. Ett leende där är ett leende och inget annat. Här hemma stryker det omkring både pedofiler och ligister samt en allmänt tråkig

Hemresan och Back in Svealand
torsdag 6 januari 2011 - Kristianstad V, Skåne län, Sverige

Hela resan hem blev nästan helt perfekt om inte Kung Bore hade visat sig på Kastrup. Alla transporter fram till Bangkok gick som det skulle. MiniVan hämtade oss 19:10 lokal tid och körde oss till flygplatsen snabbt och ja snabbt bara. Incheckning och iväg med planet mot Kastrup kl 00:25.

Slutspurten
onsdag 5 januari 2011 - Thang Kwian, Rayong, Thailand

De sista dagarna har i Mae phim har gatt fort. Vi har varit pa en del utflykter och naturligtvis badat och solat en hel del. En dag akte vi till Koh Samet en paradiso en bit utanfor kusten har. Vi tog songtaew (taxi) till Ban Phe och darifran bat till on. Jattefina strander och ett alldeles

Florida 2014

17 februari 2012 - 27 februari 2012

Thailand över Jul och Nyår

Thailand över Jul och Nyår

21 december 2010 - 6 januari 2011

Flyr Jul och Nyår på hemmaplan. Denna gång till ett annat ställe än tidigare gånger. Man vill ju göra det litet spännande också.

Thailand igen!

Thailand igen!

9 december 2008 - 5 januari 2009

Resa med familjen till sol och bad.

Thailand

Thailand

6 februari 2007 - 28 februari 2007

Snart bär det iväg! Vi längtar och räknar dagarna. Shortsen är provade och solskyddskrämen inhandlad.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Susanne uppdaterar sin resa