Anna, Tobbe, Tuva, Maja och Ebba reser till Thailand och Malaysia i sommar och kommer inte att skicka några vykort, men om ni har lust kan ni läsa om våra äventyr här på resdagboken.
hemstad Malmö, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Lindeborgsgatan 66, Skåne län, Sverige
Avresa
måndag 24 juni 2019 - Malmö, Skåne län, Sverige

Packa, checka, duscha, borsta, checka, äta frukost, ladda telefon, checka, städa, tömma, checka.....snart så.

Koh Tao i några dagar
tisdag 23 juli 2013 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Mulet väder på Ko Samui därev iväg oss till Ko Tao. Molnen finns även här men vi fick iallafall en dag med sol igår. Bad i pool och hav och humöret var på topp igen. Mulet väder innebär förståss fortfarande en temp på dryga 30 grader och ytterligare några i havet men det känns som

Hundar, eld och bad i Lamai.
lördag 20 juli 2013 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Efter en dryg vecka lämnar vi imorgon Koh Samui för några dagar och åker iväg till Koh Tao för några dagars snorkling (och kanske dyk?). Vädret är lite tradigt med ganska jämnmulet men det är fortfarande varmt och skönt så klart :) Vi har hyrt bil och kört runt ön för att visa

Tillbaka i gamla kära Lamai, Ko Samui
måndag 15 juli 2013 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Efter en smidig resamed mellanlandning i Kuala Lumpur är vi ni tillbaka i för oss välkända Lamai, Ko Samui. Ett superfint rum med TVÅ sovrum, ballkong, pool, stranden nära och som alltid i Thailand väldigt god mat gör att både barn och föräldra är eniga om att vi stannar här ett tag.

hej då Perhentian
fredag 12 juli 2013 - Kuala Besut, Terengganu, Malaysia

Då säger vi hejdå till familjen Adler, ekorreungar, skölpaddsungar, flygande hundar, stora varaner, clownfiskar, sand mellan tårna, mango lassi, 40 meter sikt under vatten, tigeröl, 30-gradigt vatten, malmöiter, BBQ, dykning och Perhentian. Bilder kommer senare då det inte går att ladda

Perhentian Besar
söndag 7 juli 2013 - Kuala Besut, Terengganu, Malaysia

I onsdags lämnade vi KL och flög till Kota Bahru. När vi står i kön för taxi på flygplatsen får Tuva syn på en man man med en skylt. "Det står Anna Lindström på den skylten". Resan med taxi och båt var fixad redan, skönt. Nu är det morgon och tredje dagen på Perhenthian. Igår var

Höga torn och grunda dammar

Efter en smidig flygresa från Thailand till Malaysia har vi nu under två dagar utforskat Kuala Lumpur. Vi bor på huvudgatan i China Town, en gata som vilken annan på dagen men som förvandlas till en bazaar på kvällen. Vi åt på en lokal sylta igår (läs Anna & Tobbe). Barnen blev dock

Chiang Mai Zoo och Elephant parade house
söndag 30 juni 2013 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Igår var vi på zoo. Vi fick mata elefanter, leoparder, panter och helt vanlig get. Jättetrevlig park med panda räddningscentrum som höjdpunkt. Idag var vi på Elephant Parade House. Där kunde man köpa handmålade porslinselefanter till förmån för att bevara den vilda stammen av asiatiska

Framme i Chang Mai
fredag 28 juni 2013 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Vi gillar tåg, speciellt sovvagn för hela familjen med AC. Utvilade kom vi i förmiddags fram till Chiang Mai. Hotellet är ok men kanske lite väl tyst och lugnt för vår smak. Toy heter vår chaufför som imorgon tar oss med i sin songthaw. Vi ska besöka ett räddningscenter för

Bangkok
onsdag 26 juni 2013 - Bangkok, Thailand

Idag har vi tagit en tur på Chao Prayha med båt. Vi såg kajmanödlor, storkar och tempel. Att fiska i floden känns inte som en sport (se bild). Nu återhämtar vi oss alla på vårt eget vis (se bild) bada läsa och skriva resdagbok. Allt gott här och imorgon blir det nattåg till Chiang Mai.

Thailand 2019

Thailand 2019

24 juni 2019 - 16 juli 2019

Vi reser dit hjärtat tar oss, Thailand. Återbesök i Chiang Mai och sedan till sol och bad på Railay Beach och Phi Phi. Sista veckan ligger öppen. Idag åker vi.

Thailand Malaysia

Thailand Malaysia

24 juni 2013 - 30 juli 2013

Vi återvänder till Asien igen. Bekanta Thailand och för oss nya Malaysia blir målen denna gången.

Singapore + Bali

Singapore + Bali

27 juni 2011 - 24 juli 2011

Vi reser den 27 juni från Malmö till Singapore. Den 2 juli åker vi vidare till Bali för fem nätter i Kuta och fem nätter på Lovina. De sista 10 dagarna ligger öppna för nya äventyr, kanske Gili eller Lombok.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anna uppdaterar sin resa