Hemåt igen

Då var det dags att åka hem 😔. Dagarna har varit fyllda av sol och bad,  god mat och läskande drinkar. Vi har träffat många trevliga människor från Dominikanska, Sverige och Kanada. Vi har dansat merengue och lyssnat på medryckande musik. Vi har blivit bitna av strandloppor,  hälsat

Jeepsafari

Sol,  bad,  dans, drinkar och god mat är förstås huvudtemat här men vi blev lite äventyrslystna och hoppade en morgon på en jeep. Det bar iväg upp i bergen på de mest bedrövliga vägar, det gällde att hålla i sig så man inte skumpade av. Ibland stannade chauffören så vi fick njuta

Rio San Juan

Det är inte mycket variation på aktiviteterna här men det är mycket promenader i alla fall. Men ibland räcker det att man ligger på stranden så är man plötsligt publik till ett bröllop ❤ Riktigt romantiskt. På kvällarna är det musik och dans och känner man sig osäker på rytmerna

All inclusive-livet

Ett stort område någonstans på Dominikanska Republiken där man glömmer bort att det finns en värld utanför.... där är vi. Fint rum i ett hus med åtta hotellrum, finns en mängd sådana hus och det är uppbyggt som små byar med gator där man kan bli skjutsade med små tåg ifall man inte

Framme i paradiset.

Efter en härlig flygresa så är vi framme i paradiset.  Att betala extra för lite lyx var det bästa vi gjort på länge,  sköna säten,  mycket gott benutrymme,  massor av god mat och dricka,  presenter och supertrevlig personal. Efter all mat så är det skönt att komma till paradiset

Packar
lördag 21 januari 2017 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Äntligen börjar det bli dags att ge sig i väg till värmen. Packningen snart klar, tånaglarna målade, Kenneths hår klippt och i morgon åker vi iväg.

Dags att åka hem or time to go home
tisdag 9 februari 2016 - 301 US-92, Daytona Beach, Florida, USA

Now we are ready for going home. Want to thank Billy, Jeanny, Luke and Victoria for the great hospitality. We had a wonderful time with you and hope you come to Sweden so we can take out for a trip and visit some relatives. Igår tog vi en långpromenad på stranden, tänkte att vi skulle gå

The first coast
lördag 6 februari 2016 - Fernandina Beach, Florida, USA

Resan fortsätter norrut till San Augustin där vi pausar och äter lunch. Den här lilla stan är så fin och småskalig med små smala gränder, gamla trähus och små butiker. vi vamdrade runt där en stund men det var kallt för nu hade tempen gått ner från 28 till 12 grader!!! ?? in i bilen

Beach and space
fredag 5 februari 2016 - Cocoa, Florida, USA

Med lite sorg i hjärtat lämnar vi Miami Beach utan att ha sett en enda haj eller livräddning. Ett underbart men galet ställe. Nu styrde vi vår lilla Mustang 35 mil norrut till Cocoa, strax söder om Cape Canaveral och Kennedy Space Center. Här stannar vi i tre nätter. Första dagen här så

Södra Florida
tisdag 2 februari 2016 - 2 Lincoln Rd, Miami Beach, Florida, USA

Nu är vi i Miami Beach och det känns helt overkligt häftigt. Men innan vi går in på det så vill vi berätta om vad vi gjort de senaste dagarna. Efter Sarasota så åkte vi ned till Everglades City. Där träffade vi på Henry som tog oss med på en fantastisk tur med sin airboat i

Dominikanska Republiken 2017

Dominikanska Republiken 2017

22 januari 2017 - 7 februari 2017

Sol, bad och avkoppling och kanske lite äventyr.

Florida 2016

8 september 2014 - 14 september 2014

Tre veckor i Thailand

Tre veckor i Thailand

28 januari 2014 - 19 februari 2014

Vi ska njuta av livet och värmen, se nya platser och ta dagen som den kommer!

Nyår i Thailand

Nyår i Thailand

26 december 2012 - 19 januari 2013

På denna resa blir det sol, bad, avkoppling, födelsedagsfirande, upplevelser och till viss del även jobb för hälften av oss.

Road trip coast to coast,  LA to NY

Road trip coast to coast, LA to NY

18 juli 2012 - 15 augusti 2012

Thailand

Thailand

20 januari 2011 - 5 februari 2011

Nu äntligen ska det bli av det som så många andra gör....en resa till Thailand. Aktiviteter blir sola, bada, äta gott, se oss omkring, läsa.....ja alltså koppla av!

Irland

Irland

7 april 2010 - 11 april 2010

En långweekend med pubbesök och härlig avkoppling.

Egypten

Egypten

22 december 2009 - 29 december 2009

Jul i Egypten.

Kreta

Kreta

10 september 2009 - 25 september 2009

Åtta år sedan vi var på Kreta. Dags att återvända för en semester med sol, bad och avkoppling.

Grand Bahia Principe San Juan, Rio San Juan, María Trinidad Sánchez, Dominikanska republiken
380
397
333
340
284

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jeanette Och Kenneth uppdaterar sin resa