Fam Thorén på långresa i Sydostasien!
hemstad Linköping, Östergötlands län, Sverige
Senast aktiv - från Linköping, Östergötlands län, Sverige
(Smilla) Sista dagen på resan
lördag 11 april 2009 - Phe, Rayong, Thailand

Hejsan Svejsan allihopa! Om ca 25 timmar möter jag Dan, det är mammas bror, på Arlanda!! Det skall bli bäåde roligt och tråkigt att komma hem. det skall bli kul att träffa alla kompisar men lite tråkigt att komma ifrån känslan vi har på den här resan. Det bästa på den här resan har

(ALLA) Thoréns lista och tack för oss!!
lördag 11 april 2009 - Phe, Rayong, Thailand

Det är nu hög tid att summera detta äventyr, som vi har haft så mycket roligt på. Under de senaste dagarna har vi ofta suttit och pratat om våra tre månader här nere och plockat fram gamla minnen. Även om det egentligen är omöjligt, så har vi ändå försökt sammanställa allt i en

(Oliver) Sista dagen
lördag 11 april 2009 - Phe, Rayong, Thailand

Jag vaknade på morgonen och tänkte Idag åker vi hem! Det var en blandning mellan en härlig känsla och en tråkig... Det skall bli kul att träffa alla kompisar igen! Vi skall åka från Koh Samet kl 17.00 och planet går från kl 00.10 från Bangkoks flygplats. Det ska bli skönt att komma

(Åsa) Slutet gott, allting gott!?
fredag 10 april 2009 - Phe, Rayong, Thailand

Vi har kommit tillbaka! Om Thailand är vårt andra hemland, så är Koh Samet vårt andra hem och Tubtim vår trädgård (www.tubtimresort.com). Vi trivs verkligen här! Det kändes riktigt kul att personalen här kände igen oss när vi kom. Servitörerna kom t.o.m. ihåg Oliver och Smillas namn

(Anders) Shopping och åter shopping
tisdag 7 april 2009 - Bangkok, Thailand

Dagarna i Bangkok har bara rusat iväg och vi har börjat gilla den enorma staden. Det är helt otroligt vad det finns många olika typer av shoppingcenter här och jag tror vi är i behov av att köpa en till väska. Vi har shoppat allt från klockor, TV-spel, tröjor, fotbollsttröjor,

(Smilla) Gym och shopping
måndag 6 april 2009 - Bangkok, Thailand

Idag har jag varit på gym. Några timmar senare. Nu har vi varit och shoppa ås låss i Bangkåk såm jag sa i förra inleget. Nu har vi bara 5 dagar på Kåsamet kvar. Det är den ön vi var på allra föst. Håpas att ni har det bra. Det ska jag ha det. Smilla

(Åsa) Anders 39-årsdag, en riktig höjdare!
lördag 4 april 2009 - Bangkok, Thailand

Hem ljuva hem! Vi är tillbaka i Thailand som, hur konstigt det än låter, känns lite som hemma för oss! -Det känns nästan som vi bor i Thailand, sa Oliver idag, varpå vi alla instämde. Vår närvaro här känns så självklar! Tänk vad 2 månader i ett land kan göra. Det var däremot

(Anders) Mekong Deltat och Sheraton Saigon
torsdag 2 april 2009 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Ho Chi Minh city är verkligen en häftig stad och ett ställe dit vi gärna åker tillbaka. Något som är helt otroligt fascinerande här är trafiken som vi har berättat om tidigare, men som kan nämnas igen. Det går inte att beskriva hur den fungerar, men jag hittade några klipp på youtube

(Åsa) Miss(a inte) Saigon!
tisdag 31 mars 2009 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Jag gillar redan denna hektiska stad! En härlig blandning av gammalt och nytt! Vi är nu på plats i Vietnams största stad, som numer formellt heter Ho Chi Minh City, trots att de flesta fortfarande använders det gamla namnet, Saigon. Staden inhyser inte mindre än 7 miljoner människor (nästan

Fam Thoréns långresa till Sydostasien

Fam Thoréns långresa till Sydostasien

11 januari 2009 - 12 april 2009

[b]Äntligen ger vi oss iväg![/b] [i]En dröm, en semester, ett projekt blir verklighet! [/i] Vi lämnar snöslask, minusgrader och mörker och hoppas istället på varma bad, vita sandstränder och nya upplevelser att fylla våra ryggsäckar med! Fam Thorén Åsa, Anders, Oliver och Smilla

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Familjen uppdaterar sin resa