SeaWorld och DisneyWorld
fredag 30 juli 2010 - Anaheim, Kalifornien, USA

På 2 dagar har vi klarat av 2 megaparker i Californien samt Pers 45-årsdag. Det blev middag på Red Lobster och en stor hummer till Per. Det gäller att vara på plats tidigt i nöjesparkerna och ni som känner fam Tibblin vet att det är inte vår starka sida men nu klarade vi det. De stora

Vinst i Vegas och vilda djur i Grand Canyon
måndag 26 juli 2010 - Grand Canyon Village, Arizona, USA

Helen provade lyckan i Vegas och vann, insats 5 dollar och vinst 9,50. Det gäller att sluta när man ligger på topp. Per fick sin 45-årspresent, Love-föreställning med bara Beatleslåtar utfört av Cirque de Soleil, häftigt. Fotosession på The Strip med vulkaner, fyrverkerier och fontäner.

På väg mot Vegas
fredag 23 juli 2010 - Carmel-by-the-Sea, Kalifornien, USA

Nu har vi klarat av några måsten i San Fransisco, åkt spårvagn, varit på Alcatraz och sett sjölejon på Pier 39. Lite turistigt för vår smak. Idag bar det av till Monterey och ett gigantiskt akvarium. Vi har bl a sett havssköldpaddor, maneter, sjöuttrar och sjölejon. Mycket imponerande.

Kallt, kallare, San Fransisco
torsdag 22 juli 2010 - San Francisco, Kalifornien, USA

Japp japp, igår landade vi här i San Fransisco... och det är kallt. Från 30+ i New York till ca 15+ här fryser vi lite halvt ihjäl och folk går runt med mössa och vantar. Igår åt vi på mexikansk restaurang, mycket mat som vanligt och idag började vi med att åka till Muir Woods National

Chinatown, Little Italy, SOHO
måndag 19 juli 2010 - New York, USA

Det har regnat!!! En riktig störtskur kom när vi kom fram till Chinatown. Vi var inne och tittade på en Buddha i format STOR. Promenixade sedan genom Chinatown och Little Italy så nu kan vi bocka av det på listan.

Rockefeller Center, Central Park och musikal!
måndag 19 juli 2010 - New York, USA

Halleåååå i Sverige! Ska börja med att säga att gårdagens middag gick bra, alltså inga brutna tänder eller liknande. Idag blev jag, Julia, väckt av Sonia som spelade Justin Bieber, inte helt okej. Första anhalten ute i det stora äpplet blev Rockefeller Center där jag, Sonia och pappa

Shoppping igen...
lördag 17 juli 2010 - New York, USA

Värmen fortsätter, 35 grader och fuktigt. Vattenstopp varje halvtimme! Herald Square och flaggskeppet Macy´s med one-day sale avklarat! Grand Central Station och National Library var de kulturella bitarna idag. Avslut med massor av andra på Apple Store vid Central Park. Bisarr upplevelse enligt

New York
fredag 16 juli 2010 - New York, USA

Efter lång (5 h) väntan på Kastrup kom vi iväg mot Usa. Landade sent på Newark, hittade bil och hotell och sedan stupade vi alla i säng. Dag 2 var det shopping i Woodbury Outlet där Per kom igång bra! Dag 3 var vi på Times Square/Nasdaq för att se Q snurra runt på reklampelarna,

USA 2010

USA 2010

14 juli 2010 - 4 augusti 2010

Familjen Tibblin ger sig iväg till det stora landet i väst! Börjar i New York och fortsätter sedan till östkusten.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Julia uppdaterar sin resa