Jag älskar att resa och se nya platser! Innan jag skaffade den här sidan var jag i Asien och Nya Zeeland tillsammans med en kompis under fyra månader. Även min man Anders gillar att resa (så länge jag planerar) och vi har varit på en 6 månader resa till Nya Zeeland, USA, Centralamerika, Sydamerika och Island. Sedan vi fick vårt första barn 2013 har det dock bara blivit en kortare resa till Filippinerna. Men nu är vi iväg på en längre resa igen! Tillsammans med våra söner Viggo, 3,5 år, och Arvid, snart 1 år, spenderar vi 5 månader av föräldraledigheten i Nya Zeeland, Thailand och på Bali.
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Sanur
Sista dagen...
onsdag 7 juni 2017 - Bali, Indonesien

Så är dagen här som i början av resan kändes så otroligt långt borta. Sista hela dagen. Imorgon åker vi hem. Det är verkligen dubbla känslor nu. Å ena sidan ska det bli skönt att komma hem och träffa alla nära och kära, sova i sin egen säng och slippa hitta på egna barnsäkringar

Arvid 1 år!
fredag 2 juni 2017 - Bali, Indonesien

För ett år sedan var den här resan fortfarande en dröm. Vi hade redan när vi fick Viggo börjat drömma om en längre resa och bestämde oss därför för att spara på föräldradagarna för att kunna använda dem under en eventuell resa. När vi bestämde oss för att skaffa ett barn till

Gili Air
torsdag 1 juni 2017 - Bali, Indonesien

Vi har haft en så otroligt lugn och mysig vecka på Gili Air! Egentligen har vi inte gjort så mycket mer än att hänga runt vår bungalow. Det har varit så skönt att ha nära till allt, stranden, poolen, restauranger, massage mm. Personalen på Salabose Cottage där vi bodde var hur trevliga

Waterbom Bali
onsdag 24 maj 2017 - Gili Air, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Nu har vi haft några lugna dagar i "vårt" hus i Sanur. Efter att vi hyrde cykeln har vi delat upp oss en del så att jag och Anders har varit med varsitt barn för att få lite egen kvalitetstid med dem. En eftermiddag cyklade t ex Anders och Viggo så långt norrut på strandpromenaden som man

Ubud
fredag 19 maj 2017 - Ubud, Bali, Indonesien

Under vår resa har vi hört av alla som varit på Bali att vi måste åka till Ubud, att det är en fantastisk stad. Då Ubud bara ligger drygt 45 minuters bilresa från Sanur där vi hyr vårt hus kändes det självklart att göra en liten utflykt dit. Genom en grupp på facebook hade jag fått

Nytt land och nygammal vän
söndag 14 maj 2017 - Jalan Setapak, Bali, Indonesien

Gud vad tiden går fort nu på slutet! Det har redan gått en vecka sedan vi landade på Bali vilket innebär att det bara är knappt fyra veckor kvar av hela vår resa. Som jag skrev sist blev väskan med vagnen kvar i Kuala Lumpur och det tog nästan 24 timmar från att vi landade på Bali tills

Sista veckan i Thailand
tisdag 9 maj 2017 - Bali, Indonesien

Vi har hunnit med en massa saker sedan jag skrev sist. Till att börja med hittade barnen varsin kompis på stranden en dag. Det var det norska paret Lina och Dag och deras barn Axel 4 år och Ella som nyss hade fyllt 1 år. Viggo och Axel hittade varandra direkt och började leka på stranden.

Koh Phangan
söndag 30 april 2017 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Nu har vi varit på Koh Phangan i snart en vecka och det har verkligen varit en lugn och skön vecka där vi mest har fyllt på med energi. Välbehövligt efter de fullspäckade dagarna vi hade på Koh Tao. Som jag skrev sist hade Arvid hög feber när vi kom hit och den höll i sig ytterligare en

Koh Tao
måndag 24 april 2017 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Tiden går fort när man har roligt och nu är vår tid på Koh Tao redan slut. Resan hit gick bra även om vi hade svårt att hitta en taxi till båten så det blev lite stressigt. Men vi hann! Båtturen gick bra, Arvid sov större delen av turen som tog ca två timmar och Viggo var nöjd rätt

En vanlig vecka på Koh Samui
tisdag 18 april 2017 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Den senaste veckan här på Koh Samui är ett bra exempel på hur vår vardag ser ut, och har sett ut, de senaste fem veckorna. Alltså sedan vi kom till Koh Samui och huset vi har bott i under hela den tiden. Vi har tagit det lugnt men brutit vardagen med små äventyr och utflykter. Mycket tid

Nya Zeeland, Thailand & Bali

Nya Zeeland, Thailand & Bali

11 januari 2017 - 9 juni 2017

Vi har bestämt oss för att spendera föräldraledigheten utomlands och få ordentligt med kvalitetstid med familjen. Vi kommer börja på Nya Zeeland, dels hos gudmor och gudfar i Auckland, och dels i en campervan på Nordön för att sedan flyga vidare till Thailand. Vi ska hyra hus på Koh Samui i en månad och sedan resa runt bland öarna i ytterligare en månad innan vi avslutar resan med en månad på Bali. När vi påbörjar resan kommer Viggo vara 3,5 år och Arvid 7 månader så vi kommer hem mellan deras födelsedagar.

Boracay

Boracay

5 mars 2014 - 28 mars 2014

Första semestern med Viggo!

Nya Zeeland, USA och Central- & Sydamerika

Nya Zeeland, USA och Central- & Sydamerika

28 december 2011 - 5 juni 2012

Äntligen är alla biljetter till Nya Zeeland och hela vägen tillbaka till Sverige, via USA, Centralamerika och Sydamerika, bokade och betalda! På Nya Zeeland ska jag och Anders hyra husbil och se Sydön och självklart hälsa på gudmor och gudfar i Auckland. Sedan är tanken att vi ska flyga vidare till USA, västkusten, där vi ska spendera två veckor innan vi drar vidare till Centralamerika. Efter Centralamerika blir det Peru och Ecuador innan vi flyger vidare till New York. Vi avslutar resan med några dagar i Reykjavik innan vi flyger hem till Sverige och Stockholm.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Fanny uppdaterar sin resa