Dag 96 - Chiang Mai
tisdag 10 mars 2009 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Vi kom hit i sondags och det har varit kul hittils. Varje sondag stanger de av en enorm gata och sen har de en ratt rolig marknad pa den, roligaste jag varit pa hittils. Dar finns det allt mojligt, men mest hantverk och sant. Glasblasare som star och gor saker precis framfor en, jattegod mat i

Dag 90 - Bilder
onsdag 4 mars 2009 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Laddat upp nagra bilder nu! Ska aka till Bangkok snart, och sedan upp till Chiang Mai.

Dag 87 - Utforskning och att misslyckas med att ladda upp bilder (och en lang rubrik)
söndag 1 mars 2009 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Vi hyrde en moppe imorse och har akt runt pa on sedan dess. Det har varit jakligt kul faktiskt och vi fick se bra mycket mer an vad vi skulle ha sett annars. Akte over till andra sidan on och badade bland hoga vagor. Forsta gangen jag gor det och jag var helt utmattad efter bara 15 minuter i

Dag 86 - Borjar fa slut pa saker att gora
lördag 28 februari 2009 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Shit, 86 dagar? Trodde inte det var sa langt. Visst, det kanns ju av att vi har varit borde i ett tag men snart tre manader. Inte undra pa att jag har fet hemlangtan. Har berattat gang pa gang att det forsta jag ska gora nar jag landar pa Landvetter ar att ga in pa toan och dricka kranvatten :D Vi

Dag X - Vi mar superfintbra
måndag 16 februari 2009 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Hej, tankte bara meddela att vi mar bada valdigt bra och har det valdigt fint har pa Ko Lipe. Det ar en O i sodra Thailand, precis vid gransen till Malaysia och det ar fint har. Vattnet ar genomskinligt. Och varmt. Och det finns fiskar. Imorgon ska vi aka runt och snorkla, men idag slappar

Dag 69 - Tandlakarbesok och langtan
onsdag 11 februari 2009 - Bangkok, Thailand

Var hos tandlakaren igar och fixade 3 hal, bytte ut en fyllning och tog en rengoring i munnenfor knappt tusenlappen. Kandes lite skumt i munnen till en borjan men ar finfint nu. Far kolla upp det nar jag kommer hem hos en tandlakare i sverige. Vi har varit i Bangkok 8 dagar nu och nu borjar det

Dag 66 - Tazers, ping pong show, suit for you, SEENAREEEH?
söndag 8 februari 2009 - Bangkok, Thailand

Den har staden ar sa jakla absurd att det itne ar sant. Det ar som om vastvarlden och ostvarlden har fastnat i en twilight zone och forsoker blanda ihop sig, och det lyckas jakligt bra faktiskt. Inget kanns sa valdigt utom sin plats for allting funkar med allting. Det ar inga problem att

Dag 61 - "Ho Chi Minh-staden"
måndag 2 februari 2009 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Tycker det later mycket finare med Saigon. Kanske bara jag, men Ho Chi Minh ar inte sa jakla fint som man skulle kunna tycka att nagonting skulle vara, och darfor insisterar jag pa att kalla det for Saigon. Sa det sa! Vi kom hit den 28:e efter en bussresa pa ca 7 timmar, den var inte allt for

Dag 53 - Asiatisk öl ar godare, lite mat ocksa
söndag 25 januari 2009 - Dalat, Vietnam

Ja, da var det sagt. Alla olsorter jag hittils har druckit har varit sa jakla mycket godare an falcon, carlsberg, heineken etc. Tsingtao, Beerlao, Tiger Beer och Saigon Beer is the way to go! Och varenda matratt vi har atit i vietnam har varit skitgod, helt fantastisk. Det ar lite som att ata

Dag 52 - Bo Y till Da-Lat
lördag 24 januari 2009 - Dalat, Vietnam

Da var var tur med easy riders slut, och det var jakligt nice. Forsta dagen (tisdag) hamtade de upp oss vid gransen mellan Laos och Vietnam, Bo Y. Vi akte darifran och kakade pa ett stalle inne i stan och kakade ratt god mat (finns gott om god mat i vietnam fick vi upptackt) pa ett ratt sjaskigt

Courtesy of Volvo

Courtesy of Volvo

4 december 2008 - 23 mars 2009

Flyg bokat till Beijing! Åker fjärde december, får se hur kallt det egentligen är där borta och vart det bär av efteråt. ^^

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Farshid uppdaterar sin resa