Jag har blivit faster till lille Viktor, född i april i Hanoi, Vietnam. Jag ska resa med familjen och hämta honom under september-02.Här kan ni följa vår resa.
hemstad Trelleborg, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Trelleborg, Skåne län, Sverige
Hemma igen efter en jättetrevlig resa till Ghana
lördag 20 januari 2018 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

Lördagen 20 januari 2018. Så är vi i Europa igen med byte i Amsterdam på morgonen för vidare färd till Köpenhamn. Där tar jag farväl av Annelie och Johan. Chris möter mej i Trelleborg och så är jag hemma igen. Lika roligt det är att ge sig iväg på en resa, lika trevligt är det att

Hemresan börjar redan idag
fredag 19 januari 2018 - Större Accra, Ghana

Fredagen 19 januari 2018. Så kommer dagen till början på hemfärden. Vi packar ner det sista, äter frukost utanför lägenheten. Isak och Richard kommer med bilen och stuvar in våra väskor. Det är bara Annelie, Johan och jag som åker hem. De andra stannar en vecka till. Vi vinkar av dem

En dag i staden Takoradi
torsdag 18 januari 2018 - Takoradi, Västprovinsen, Ghana

Torsdagen 18 jan 2018 i Tokaradi Redan klockan fem på morgonen vaknar jag av ett ”sjungande”. Det är fotbollslaget som tränar med löpning, och för att hålla takten så sjunger de. Jag hinner precis somna om igen när tuppen gal.  Det är varmt både natt och dag här. I lägenheten har

Vi vänder och besöker Elmina fästning
onsdag 17 januari 2018 - Ghana

Onsdagen 17 jan 2018. Idag drar vi vidare. Jag hinner en snabbis ner på stranden för lite soluppgångsbilder i dimman. Isak och Richard kommer och hämtar oss och vi lastar in alla väskorna och efter frukosten bär det iväg. Detta är vändpunkten i väster och vi vänder tillbaka mot öster,

Besök i fiskeby och fotografering på stranden
tisdag 16 januari 2018 - Ghana

Tisdagen 16 jan 2018. Jag ställer klockan på halv sju för det är då solen går upp. Det är lite disigt i horisonten så den har hunnit en bit upp när den skimrar i havet. Annelie och Johan kommer också. Vi går runt där och fotar tills solen är för skarp och det är tid för frukost.

Besök på skolar i byar där det finns 7M vattentankar
måndag 15 januari 2018 - Ghana

Måndagen den 15 januari 2018 Jag är uppe redan klockan sex och går ner till stranden för att få några fler bilder när solen går upp. Det är en underbar morgon. Peter och Johan dyker också upp med kamror. Efter frukosten tar vi farväl av ”Hippi-lodgen”. Där är flera som vinkar av

Kyrkobesök och musikafton
söndag 14 januari 2018 - Ghana

Kyrkobesök och musikafton.  Söndagen 14 jan 2018. Jag vaknar tidigt, för att se om det är en fin soluppgång vid halv sju tiden.. Ser inte riktigt så ut men jag tar på mej och går de få meterna till stranden. Ganska disigt. Värmedis. Borta vid hamnen är det redan full rulle vid

Lördagen 13 jan 2018.
lördag 13 januari 2018 - Ghana

Takoradi till Ankobra  Lördagen 13 jan 2018. Vi vaknar av att tuppen gal redan vid 6-7 tiden.  Jag hör att där är folk i köket som lagar frukost. Det är väninnor till Mercy från hennes uppväxt.  De har förberett inköp och skall nu laga frukost till oss. Vi sitter på gårdsplanen

Mot Ghana Fredagen 12 jan 2018
fredag 12 januari 2018 - Större Accra, Ghana

Mot Ghana/Accra, Fredagen 12 januari 2018. Vi träffas alla på Triangeln tågstation för att gemensamt fortsätta till Kastrup. Det är jag, Peter och Mercy från Trelleborg och Annelie och Johan från Svedala. Vi har massor med bagage med oss. Det är fotbollar, fotbollströjor, skrivböcker,

Färdig packad - torsdag 11 jan 2018
torsdag 11 januari 2018 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

Så är väskorna färdigpackade och jag skall sova några timmar innan det är tid att åka tidig morgon. Vi skall landa i Accra imorgon kväll. Vet inte hur det kommer att bli med internet uppkopplingen eftersom vi kommer att vara långt ute i byarna där det inte finns sådana faciliteter. Jag

Björn äventyr i Alaska

Björn äventyr i Alaska

9 juli 2018 - 22 juli 2018

En fotoresa till Alaskas vildmarker, med Wild Nature fotoresor. Vi siktar in oss på att fota björn och ev varg.

Fotoresa till Ghana

Fotoresa till Ghana

12 januari 2018 - 20 januari 2018

Skall resa till Ghana med några fotokompisar, Peter Löfqvist Fotoresor. Skall även besöka byarna på landsbygden där vi har placerat ut vatten tunnor med 7M vattenprojekt.

Yellowstone & Grand Tetons Nationalparker i USA

Yellowstone & Grand Tetons Nationalparker i USA

24 september 2016 - 7 oktober 2016

Nästa resa blir en fotoresa till Yellowstone & Tetons nationalparker i USA med Wild Nature Fotoresor.

Bröllop på Mauritius

14 maj 2016 - 26 maj 2016

Photoworkshop i Kenya

Photoworkshop i Kenya

2 juni 2015 - 10 juni 2015

Det blev snabba beslut när jag fick chansen att åka till Afrika med ett litet gäng fotografer.

New Zeeland

New Zeeland

24 februari 2015 - 12 mars 2015

En spännande resa till landet Down under.

Antarktis, Falklandsöarna, Sydgeorgien, Argentina

Antarktis, Falklandsöarna, Sydgeorgien, Argentina

18 oktober 2013 - 13 november 2013

Vi laddar för nästa resa, en spännande expedition till Antarktis, Falklandsöarna, Sydgeorgien och Argentina.

Hasting UK

Hasting UK

11 juli 2012 - 17 juli 2012

Till Hasting och hälsa på Olivia

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lena uppdaterar sin resa