Res galen skåne tös med båda fötterna på jorden:)
hemstad Malmö, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
varmt o skont
onsdag 17 februari 2010 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

just nu i wellington. Flog ner fran Aukland for att traffa en van jag o Anja reste med i Kina for 2 ar sedan. Han delar ett schysst hus i new town med 3 andra grabbar. Har varit runt i stan idag o kollat laget. Hamtat hans bror pa flygplatsen och haft en super trevlig kvall med familjen. Grillat

delade
torsdag 4 februari 2010 - Kilimanjaro, Tanzania

ja nu har man inte stumpan vid sin sida vilket ar riktigt ledsamt. Har unnat mig ett varmt bad har i kylan i london. fy fan... vill inte ga utanfor hotellet. Glad jag ska ner till varmare breddgrader igen. Anja har mott upp Gabbe och jag tror de har det riktigt mysigt. vi tillbringa ungefar en

safari
fredag 22 januari 2010 - Lake Manyara, Tanzania

ja idag anlande vi till stone town pa Zanzibar. Detta verkar mycket lovande!! vi vill bara skriva nagra rader om vara aventyr ute pa savannen vilket vi kan rekomendera varenda manniska. Det var verkligen outstanding. Valde att gora turen med samma bolag som kili altsa kessey brothers. riktigt

Nere fran kilimanjaro
fredag 15 januari 2010 - Police Avenue, Kilimanjaro, Tanzania

Ja vad sager man. Otroligt, underbart vackert, javla skit berg. det var det tuffaste vi nagonsin gjort. riktigt glada att vi valde 7 dagar for det var det vart. de vi gick med var underbara. 2 riktigt schyssta guider och en kock som vi utan tvekan skulle kunna ta med hem. Underbar mat!! Fran

Vid foten av kilimanjaro
fredag 8 januari 2010 - Police Avenue, Kilimanjaro, Tanzania

Sitter just nu pa ett mysigt internet cafe i staden Moshi. Underbar stad omringad av berg och djungel. Tog oss 3 dagar att komma hit. En natt pa heathrow men vi hitta ett riktigt gott rod tjut som vi unna oss. ett par timmar pa flygplatsen i Kairo som for ovrigt maste vara varldens trakigaste

ses snart!!!
lördag 17 maj 2008 - Bangkok, Thailand

hej hej pa er alla!!! har varit lite daliga pa att skriva men vi har forsokt njuta den sista manaden :) Indien har varit bra och vi ar riktigt nojda. sitter nu i Bangkok igen och det ar endast 3 dagar kvar. kanns lite konstigt men ratt skont anda. ska forsoka shoppa lite de sista dagarna har nu. sa

Varanasi med bedbugs
tisdag 8 april 2008 - Agra, Uttar Pradesh, Indien

hej hej!! antligen kommit till indien, det ar verkligen som man har hort, man bade alskar och hatar det samtidigt. calcutta kaotiskt och nu har vi varit i varansi i tva dagar. alskar verkligen stallet, sa mycket kultur och gemenskap. har pa gatorna trangs hinduer, muslimer, apor, kossor, elefanter

antligen ifran Kina!!!
fredag 28 mars 2008 - Pakse, Champasack, Laos

Sitter nu i Laos och njuter.. Glada over att lamna Kina. Tanken var ju som sagt att ta oss in i Tibet men det smog sig fullstandigt.. Tog oss till en liten stad som heter Danba i Tibet provinsen och dar stanna vi i ett par dagar. jatte mysig stad men fy for den kinesiska regeringen.. Polisen kom

Bland snorloskor, gristrynen och tuppakammar!!!
torsdag 13 mars 2008 - Chengdu, Sichuan, Kina

Just nu sitter vi pa det basta hoselet hittils, Sim's cosy hostel. en oas mitt i storstan. vi flog till hong kong fran sidney och dar stanna vi i nastan 3 dagar. inget speciellt, bara ytterligare en storstad dar dom saljer kamror, vaskor, kamror och vaskor.. vi var uppe och titta pa utsiktplatsen

glada dagar i melbourne
fredag 29 februari 2008 - Melbourne, Victoria, Australien

Hej hej... maste bara beratta.. idag vaknade vi med frukosten fardig, pankakor med banan och jordgubbsrora med gradde. mike och nick hade varit uppe och lagat frukost till oss. det ar sa man blir rord. inte varje dag det hander.. de har akt ivag pa brollop idag sa vi har FF:) har varit ute och

costa rica

26 februari 2011 - 12 mars 2011

Bali

Bali

14 juni 2010 - 28 juni 2010

hoppas på massa mys och bara njuta dessa 2 veckor. förhoppningsvis lite dykning och kanske tom lära sig lite surfing:)

Tanzania och nya zeeland

Tanzania och nya zeeland

4 januari 2010 - 28 februari 2010

En månad Tanzania. bestiga kilimanjaro, safari o chilla på zanzibar. sedan bär det av till en god vän i nya zeeland. spännande!!

Asien

Asien

16 oktober 2006 - 9 december 2006

Vi flög till Bangkok där vi inte visste var vi skulle ta vägen. singlade ungefär slant om höger el vänster:) blev iaf gamla huvudstaden Auyuttiya. fortsatte till Chang Mai för djungeltrekking o vidare till Chang Rai med long neck.. Golden triangel o sen över till Laos. Speed båt på mekong floden till Luang Prabang o sen nattbuss till Vang vieng. bästa stället nånsin. vidare till vientienne o därifrån till Phnom Phen o sen Siam riep i kambodja. riktigt schyssta ställen..riktigt slött o underbart på phi phi som alltid kommer ligga varmt om hjärtat:) riktigt ledsamt att komma hem igen!!

jorden runt=)

jorden runt=)

25 oktober 2007 - 25 augusti 2008

Flyger från kastrup till LA där vi stannar en vecka.. tar oss själva ner till Mexico, blir 3 veckor där. Flyg vidare till ecuador. 3 veckor senare flyger vi till peru. självklart ska vi vandra inka leden. stannar ca 3 veckor och sen bär det iväg till brasilien 1 månad måste tyvärr ta oss tillbaka till LA för att komma till fidji. 2 lata veckor där innan vi beger oss till NZ 1 månadoch sen Australien i månad. flyger till hong kong där vi tänkte ta tåget till tibet. Vidare till nepal och indien ca 2 månader. sedan flyger vi hem från bangkok. vet inte om vi bara tar vietnam eller laos o kambodja med när vi ändå är i krokarna=) har varit i laos o kambodja tidigare så vi får se.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sofie uppdaterar sin resa