Inka kultur
torsdag 18 oktober 2018 - Umayo

Idag är sista heldan i Puno, och vi ska åka och titta på några historiska platser från Inka kulturen. Först åkte vi till Sillustani vid Umayo lake. Här var det många Chullpor, runda torn som dom byggde för att begrava lite mer värdefulla personer eller familjer. Det är riktiga

Urus och Taquile
torsdag 18 oktober 2018 - Titicaca, Urubamba, Cusco, Peru

Blev upphämtade av en minibuss som körde oss ner till hamnen. Här blev vi ihopfösta till ett större gäng, till en båt med en guide. Idag ska vi ut på Titicaca sjön och se hur folk lever på en vassö. Verkade inte alls bra från början, så mycket folk flera hundra om inte tusen som

Resdag.
onsdag 17 oktober 2018 - Puno, Puno, Peru

Så var det då dags att fortsätta äventyret, idag lämnar vi Cusco för att fortsätta upp lite högre i Anderna. Vi ska åka lokal- eller expressbuss, fast vi säger nog lyxbuss till Puno. Stora lyxiga säten som gick att fälla mycket och en fotpall att vila benen. Vi kom in först så vi

Skola
tisdag 16 oktober 2018 -

Kl. 05:00 var det en åsna som vrålade utanför och ville vi skulle vakna. Jag hade sovit som en stock från 20:30 🤪 när vi la oss. Gerd var fortfarande insvept i sin kokong, och påstod hon hört våra snarkningar. Tror jag inte. Vi skulle ses till frukost 07:30, så vi tog det lugnt. Tjejen

Peruanska höglandet
måndag 15 oktober 2018 - Pisac, Peru

2 timmars bussresa från Cusco, ska vi idag besöka höglandet och se hur peruaner lever där. Vi ska få bo hemma hos några familjer.  Men först stannade vi i Pisac, en by som är välkänd för att samla alla hantverkare runt om och sälja på marknaden. Först tyckte vi att vi behövde en

Religös på flera sätt...
söndag 14 oktober 2018 -

Äntligen lite sovmorgon och då kan man inte sova😳. Kl.05:30 - 05:00 skulle vi bli upphämtade av ev guide som skulle ta med 6 st av till Regnbågsdalen. Och som vanligt det där med tider mm finns ju inte på såna här ställen, men ändå vill dom att vi ska passa tiderna. Närmare 05:30 kom

Condor
lördag 13 oktober 2018 -

Nu har man blivit riktig fågelskådare😃. Idag är det expedition Condor. Men fick ju t.o.m sovmorgon idag, ska inte iväg före 7:00.  Egen guide och egen minibuss och vi var 5 st, rena lyxen.Först måste vi ut ur stan och sen ca. 2 timmar. Stannade för en kopp kaffe i Limatambo på en lite

Magiskt
torsdag 11 oktober 2018 - Aguas Calientes, Peru

Där alla hotell och restauranger ligger är nere i en dal och massor med höga berg runt om. Detta är uppbyggt enbart för turism för Machu Picchu, ligger på ca. 2000 m höjd. När man kollar upp på en bergsvägg fattar man inte hur det ska gå att åka upp med buss dit. 20-30 bussar går

Mot huvudmålet
torsdag 11 oktober 2018 -

Nu lämnade Eli över till Gary som ska guida oss de närmaste två dagarna i Machu Picchu. Lämnade hotellet 07:00 med bussen, efter en stadig frukost. Höjden tar hårt på oss, någon hade riktig huvudvärk idag och många sovit dåligt. Återstår att se hur lång dagen blir idag. Det började

Inkastaden
onsdag 10 oktober 2018 -

Äntligen sovmorgon men vaknade ju förståss tidigt ändå. Hade ett lite möte vid 09:00 och tog en liten rundtur i stan med Eli som berättade lite om stadens kultur. Var på ett välkänt café som tydligen har staden bästa varm choklad. Så det fick vi ju testa, sedan en tur till den lokala

Peru

Peru

1 oktober 2018 - 22 oktober 2018

En resa till Peru, med många andra stopp.

Papua

Papua

20 februari 2016 - 17 mars 2016

En spännande och upplevelserik resa.

Uganda, Africa

Uganda, Africa

19 oktober 2012 - 3 november 2012

Kommer med all säkerhet att bli en resa med minnen för livet.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ulla uppdaterar sin resa