Resglad 53 årig kvinna. Åker iväg några ggr /år
hemstad Skövde, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från Miami Beach, Florida, USA
Hemresa
lördag 19 januari 2019 - Låstad, Västra Götalands län, Sverige

Miami möte mig med härligt sitta ute på däck äta frukost väder..allt medans värmen steg Ca 09 var det avstigning..det var lång kö och hela proceduren tog en timma. Trist. men det är ju så det är. Väntade på shuttlebussen ut till flygplatsen, gav upp e ca 30 min och tog en taxi. Kstnad

Viva Mexico
torsdag 17 januari 2019 - Delstaten Mexiko, Mexiko

Här kom vi till Costa maya där jag varit med Alexander 2012, Denna gång hade jag bokat en plats hos Jamie, En mindre restaurang med solstolar och skugga, precis vid vattnet, samt fritt internet..nästan det viktigaste av allt hahaTog taxi dit 8 dollar enkel..kunde ha delat med andra,, men alltid

Sjödag
onsdag 16 januari 2019 - Karibien

Startade som vanligt med en timma gym Det är en stor fördel att ha ett gym en trappa ner från hytten. En av de bättre sakerna med kryssning. Dagen förflöt med mat och gott vin Vi hade även en  tävling i casionot En man i min grupp Cruise critics ordnade den. Insatsen  var 20 dollar per

Nu blir det landstigning
måndag 14 januari 2019 - Jamaica

Här hade jag på egen hand bokat en lokal arrangör Karandas tours. Jamaica mötte mig med sol och det mest klarturkosblåa vatten jag någonsin sett. Makalöst! Båten kunde lägga intill vid kaj och det var kort sträcka att gå till kontrollen Där stod en reprensetant och väntade på oss Mkt

På håret
tisdag 15 januari 2019 - Caymanöarna

Här hade jag hemifrån bokat en utflykt  Stingrockor snorkling sjöstjärnor.Det var ytterst nära att jag inte kom med på den. MSC Seawind kunde inte lägga till vid kaj här, utan tenderbåtar andvänds för att frakta passagerna till land. Biljetter till det kunde börja hämats halv 8. Jag

Caribien
söndag 13 januari 2019 - Karibien

Båten  som jag åker på heter MSC Seawind Den är enorm och totalt ca 7000 personer ombord..så det ingår att det blir lite trängsel ibland. Den 13 var en sjödag. Inledde som alltid på kryssning med gym en timma, Förströdde oss med att deltaga i Cruise critics välkomstmingel, där

Kryssning
lördag 12 januari 2019 - Miami Beach, Florida, USA

Inledde dagen med en promenad i Art Deco distriktet. Lite roliga hus att beskåda. Hotellet bokade en taxi som körde oss ut till kryssningspiren för 32 dollar. Det var som väntat lång kö till incheckningen. Till sist var vi iaf ombord och gick direkt upp till buffen och åt mat, som inte

Nu är vi här.
torsdag 10 januari 2019 - Miami Beach, Florida, USA

Landade i går kväll här. Lokal tid ca 14. Vi tog bussen fr flygplatsen 2.65 i dollar.  Busshållplatsen är 5 min fr hotellet. Så vi checkade in på 3 vån fanns hiss!sedan ut och åt på en cuba rest som var billig. 8 dollar för fisksoppa..sedan hem och slocknade direktIdag torsdag och e

Varmt och sol
fredag 11 januari 2019 - Miami Beach, Florida, USA

Har ännu inte vant mig vid tidsomställningen. Idag var det dags för den guidade cykelturen. Det gick väldigt sakta 8 km på 2 tim..men fick se en hel del. Vi cyklade ner till Soith Point och vände sedan uppåt till som mest 16 gatan.Helen gick på shoppingtur! Köpte med mig friterad

Resstart
tisdag 8 januari 2019 - Skövde, Västra Götalands län, Sverige

Ja denna resa var oviss in i det sista om den skulle bli av eller inte..fick influensan efter julen. Orsaken var nog flera..Rebecka var förkyld, hade hennes höggravida tik en vecka. Mkt jobb med julen och så ytterligare två stora hundar på julafton och juldagenNär jag började arbeta på

2019 Caribien

2019 Caribien

8 januari 2019 - 20 januari 2019

3 nätter i Miami, S Beach. Den 12 går vi på kryssning ut i Caribien. MSC Seaside heter skeppet. Med mig har jag väninna Helene fr Göteborg

Badhotellet Fredrikshamn

15 juli 2016 - 18 juli 2016

Kryssning dec 2017

Kryssning dec 2017

1 december 2017 - 13 december 2017

Flyget till Barca gick vid 10 tiden så vi körde hemifrån i god tid samma dag. Hade förbokat parkering på Lillhults parkering, så praktiskt att bli körd till avgångshallen och hämtad..därtill lägre pris!! Resan förlöpte utan konstigheter. Norweigen flög vi med, så bra med nät på flyget Framme i Barca så tog vi flygbussen in. 5 e pp, den stannar behändigt vid P de la Catalunja. Hotellet hade jag bokat ihop med flyget på deras hemsida..Det låg långt ner på La Rambla. Så det skulle vara nära ut till bussen ut till båten. Hotelet hette Arc la Rambla. Rummet vi blev visade till var inte det som jag hade bokat..så ner till receptionen och sa ifrån. Men receptionisten stod på sig och så gjorde jag..så hon tillkallade en annan personal och nu blev vi visade två bättre rum som vi kunde välja på. Så var det löst😀 Efter ha tagit rummet i besittning.gick jag ner till restaurangen och köpte lite mat till oss dvs lunch. Sedan lite vin och vila. Hade bokat bord på en bra restaurang Viana.kl 18. Vi gick ut i god tid för att hitta dit.. det var kallt så T köpte en grön mössa med haschplanta på 😀 Maten jag valde var superb. T var väl inte lika nöjd med sin argentinska köttbit. Kvällen fick sedan innehålla lite affärsbesök och givetvis ett besök på Placa Filip Neri. Det var julmarknad på torget utanför katedralen. Trötta var vi när vi kom hem, det hade varit en lång dag

Kiruna feb 2018

Naturresa på LaGomera, inklusive 3 nötter på Teneriffa

Rättvik aug 2015

Rättvik aug 2015

28 augusti 2015 - 31 augusti 2015

Weekend tripp till Dalarna bara för att..

Rom på höstlovet 2008

Rom på höstlovet 2008

28 oktober 2008 - 1 november 2008

Nyfiken på Rom

Cuba 2006

Cuba 2006

3 mars 2006 - 18 mars 2006

Rundresa på Cuba

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ann uppdaterar sin resa