Jag heter Peter o är en reslysten man som reser mycket ihop med min tvillingbror Mikael o svägerskan Eva (grodan_draken) här på Resdagboken o numer även reser mycket med min fästmö Mia. Gillar förutom kryssningar o resor att vara ute med båten o segla. Hemsida: http://sail.to/peppe
hemstad Oskarshamn, Kalmar län, Sverige
Senast aktiv - från Oskarshamn, Kalmar län, Sverige
Tillbaka i Stockholm
tisdag 3 december 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Båten anlände Värta-hamnen 10.15 o sedan tog vi tunnelbanan tillbaka till Globen där bilen stod parkerad för att sedan åka hemåt efter en riktigt minnesvärd helg med mycket bra musik.

Dag i Tallinn
måndag 2 december 2019 - Tallinn, Harju län, Estland

Efter ankomst till Tallinn gick vi iland o vandrade runt o besökte bla julmarknaden på Rådhustorget. Väl tillbaka på båten åt vi middag o sedan framåt kvällen spelade Sabaton, Civil War o Thobbe Englund i Starlight Palace.

Bordning
söndag 1 december 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

På förmiddagen checkade vi ut o tog tunnelbana till Värta-terminalen, var väldigt tidiga på terminalen men kunde ta det lugnt o njuta av ett par öl i väntan på bordning. På kvällen spelade bla Eleine, Manimal o såklart Sabaton i Starlight Palace.

Fridag i Stockholm
lördag 30 november 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Tog en fridag i Stockholm med bla besök i Gamla stan o lite shopping.

Volbeat konsert
fredag 29 november 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Kryssningen föregicks av en Volbeat konsert på Tele2 arena och en hotellvistelse på Quality hotel Globe

Dag 6
söndag 5 maj 2019 - Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien

Ö-rundtur med buss till Inka staden känd för lädertillverkning sedan vidare till Sa Calobra via serpentinvägen Calobra road. Härifrån skulle vi tagit båt till Porto Soller men pga hårt väder fick vi åka buss, i Porto Soller hoppade vi på en spårvagn för en 5km lång tur som tog oss

Dag 4
fredag 3 maj 2019 - Porto Cristo, Balearerna, Spanien

Dagen var planerad med att åka på en Ö-rundtur men det strulade till sig med upphämtningen så vi fick boka om till en annan dag o tog istället taxi till Hamsgrottorna för ett besök o sedan taxi in till Porto Cristo o ännu ett besök i Drakgrottorna då gårdagens besök vart så stressigt

Dag 3
torsdag 2 maj 2019 - Porto Cristo, Balearerna, Spanien

Utflykt med glasbottnad katamaran till att titta på några sjögrottor nedåt längs östra kusten o sedan tillbaka uppåt mot Sa Coma med ett stopp i Porto Cristo där vi själva fick ta oss runt o titta, var bla o besökte Drakgrottorna inne i Porto Cristo.

Utresa
onsdag 12 december 2018 - Åbo, Finland

Utresan började vi med att gå till bufferestaurangen strax efter vi hade kommit ombord på båten o lämnat våra saker i hytten sedan vart det en liten sväng runt på båten innan vi gick upp o lyssnade på Sabatons spelningar i Starlight Palace kl 22.30-23.30 o 00.30-01.30.

Hemresa
torsdag 13 december 2018 - Åbo, Finland

Gå i taxfree o handla lite i merchendisen innan signeringen  i Starlight Palace  samtidigt som Evergrey spelade sedan hytten en sväng innan Bloodbound gick upp på scen.

Rhodos

Rhodos

27 maj 2020 - 3 juni 2020

Resa till Rhodos med utflykter till bla Symi o Turkiet.

Volbeat o Sabaton Cruise X The Battleship

Volbeat o Sabaton Cruise X The Battleship

29 november 2019 - 3 december 2019

Volbeat konsert i Stockholm o Sabatons 10e kryssning o våran 6e. Kryssningen går denna gång till Tallinn.

Mallorca

Mallorca

30 april 2019 - 7 maj 2019

Resa till Sa Coma/Mallorca Vi köpte resan genom Ving men pga dålig service på stället blev detta sista resan köpt genom Ving.

Sabatoncruise2018

Sabatoncruise2018

12 december 2018 - 13 december 2018

Sabatons 9e hårdrockskryssning.

Utsjöskepparintyg o VHF/SRC i grekiska övärlden

Utsjöskepparintyg o VHF/SRC i grekiska övärlden

12 maj 2018 - 19 maj 2018

Min sambo Mia, jag o Anders en kompis från segelsällskapet samt hans flickvän Agneta vart sugna på att åka ner till Grekland o åka ut med en kursbåt igen där man kan läsa NFB-kurser(Nämnden för båtliv) som t.ex. Förarintyget för fritidsbåt, Kustskepparintyget, Vhf-certifikat samt Seglarintyg o även utsjöskepparintyg. Mia, Anders o jag var nere i maj 2016 o tog bl.a seglarintyg. Företaget vi åker med blir även denna gång Améus marine o denna gången skall Anders o jag läsa utsjöskepparintyg, Mia skall läsa VHF/SRCsom o Agneta skall läsa förarintyget o samtliga dessa kurser ingår i NFBs kursutbud(Nämnden för båtliv). Båten vi skall använda oss av är en Jeanneau Cyclades 50.5 med namn S/Y Lucky dice som hyrs av Navigare Yachting.

Sabatoncruise 2017

Sabatons 7:e hårdrockskryssning.

Kustskepparintyget o seglarintyg i grekiska övärlden

Kustskepparintyget o seglarintyg i grekiska övärlden

7 maj 2016 - 14 maj 2016

Min sambo Mia, jag o Anders en kompis från segelsällskapet fick tips om ett företag som heter Améus marine som hyr båtar som kursbåt i Grekland där man kan läsa diverse NFB-kurser(Nämnden för båtliv) som t.ex. Förarintyget för fritidsbåt, Kustskepparintyget, Vhf-certifikat samt Seglarintyg o vart sugna på att ta seglarintygen samt att kompisen vill ta kustskepparen. Båten vi skall använda oss av är en 53fots(16,06m) Jeanneau Sun Odyssey 53 med namn S/Y Hope som hyrs av Navigare Yachting.

Sabatoncruise 2015

Sabatoncruise 2015

17 december 2015 - 18 december 2015

Sabatons 6:e hårdrockskryssning.

Madeira

Madeira

16 mars 2015 - 23 mars 2015

En "kommaifrånkylanresa" med sambon.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Peter uppdaterar sin resa