Vallejo, South Lake Tahoe och Mammoth Lakes...
torsdag 2 maj 2013 - Mammoth Lakes, Kalifornien, USA

Framme! I söndags landade vi efter en riktigt seg flygresa från Stockholm till San Francisco. Allt gick smidigt och vi lyckades hitta vår hyrbil som var en sprittans ny blå musstang - tack!! Alltid skoj med storstadstrafik, särskilt när man inte hittar... Inte heller gps:n hängde med. Vi

Hund till kvällsmat?
onsdag 25 januari 2012 - Peking, Kina

25/1 Peking Jo, jag föll ner och dog! I morse kom jag hit... Inte helt oväntat så TROTS att jag frågat chaffören om han hittade till hotellet så började han rycka på axlarna, sucka o stöna så fort vi kom in i stan... Det är ju inte en självklarhet att man kan prata engelska men det

Hippies o droger!
torsdag 19 januari 2012 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

19/1 2012 Adelaide, Australien Efter ungefär en vecka i härliga Sydney så var det dags att lämna staden. Michelle (min väninna) och jag hyrde en bil och styrde norrut. Vi övernattade på stranden vid Tea Garden, helt underbart. Vi firade semestern med en flaska champange och ett

FAKTA, fakta & info!
fredag 13 januari 2012 - Sydney, New South Wales, Australien

Sydney 2012-01-13 På förmiddagen i lördags så tog jag tåget ifrån Eskilstuna,i måndags morse landade jag i Sydney... Tidsskillanden är 10 timmar så det blir ju en väldigt lång resa... Skönt att få tillbaka timmarna när man ska hem ;) Jag soffsurfar hos en tjej som jag träffade

Anna fegar ur...?
lördag 8 maj 2010 - Manali, Himachal Pradesh, Indien

Efter nästan en vecka I Indien slog magpanikingen in. Det har inte vart illa illa men igår var jag hemma i sängen nästa hela dagen. Det var bra tajmat eftersom det regnade. Jag satt i min säng o tittade på bergen o regnet, läste bok och hade det väldigt mysig. Kände mig bättre på

Himalaya!!!
torsdag 6 maj 2010 - Manali, Himachal Pradesh, Indien

Igår stod jag upp 05:30 och gick upp till takterrassen för att spana in Taj i soluppgången… Satt där en timma i lugnet och bara hade det soft. Eftersom luften är som den är så är det svårt att se en ”ordentlig” soluppgång, men men… Så bar det iväg till tåget och tillbaka

Curry o Taj
tisdag 4 maj 2010 - Agra, Uttar Pradesh, Indien

Hejsan hallå! I lördag landade jag i Delhi tidigt på morgonen. Delhi är verkligen soft mitt i all sitt eget kaos. Människor, fordon o djur överallt. För att inte tala om all smog och stank! Samtidigt blandas detta av ljuvliga dofter av mat, rökelse och oljor. Jag kan ändå tycka att

Makt, rasism och farmen!
lördag 23 januari 2010 - Harare, Harare Province, Zimbabwe

Elvis e död! Det visste ni redan… Elvis e, var min lilla kyckling. Det e massa trist. För mig som svensk är det svårt att förstå zimbabwianernas realtion till döden, de verkar liksom så vana. Nu menar jag inte det faktum att Elvis dog i min hand i morse ävan fast att Charles och

Om att trolla fram diesel och konsten att håll käft!
lördag 28 november 2009 - Harare, Harare Province, Zimbabwe

Det talas ju en del om de som styr detta land... Man ska inte öppna munnen och säga vad man tycker o tänker, men... Jag tänkte dela med mig av en rolig historia som jag hört ett par gånger. Det sägs att en kvinna utanför Harare (huvudstad i Zimbabwe) kunde, med hjälp av häxkonster,

Svarta Mamban o Oscar!
söndag 15 november 2009 - Harare, Harare Province, Zimbabwe

Idag var Oscar här, Js föräldrars chafför. Alltså, inte så att han kör runt dem som värsta limoföraren utan han handlar o fixar o grejar osv. Han e alltid glad. Alltid! För några veckor sedan satt han på flaket när J, som INTE arbetar som chafför, körde bilen, Oscar trillade

USA <3

7 januari 2012 - 30 januari 2012

INDIA!!!

INDIA!!!

30 april 2010 - 29 maj 2010

Nu är det äntligen dags att åka till Indien. Ska kolla läget i de norra delarna. Hoppas på lite yoga och vandring. Men - inga planer kan sluta precis var som helst ;) Härligt!

Kortis till Ålesund

Kortis till Ålesund

14 augusti 2009 - 17 augusti 2009

En snabbvisit till vackra Ålesund och Geiranger innan jag lämnar Norgelandet =)

ZIMBABWE

ZIMBABWE

14 september 2009 - 16 februari 2010

Flyttlasset går till Zimbabwe!

Snabbis till London!

Snabbis till London!

11 november 2006 - 14 november 2006

Snabbis till London för att hälsa på min kusin o träffa "resekompisar" från Asien.

Vietnam-Kambodja-Thailand

Vietnam-Kambodja-Thailand

5 september 2006 - 25 oktober 2006

Detta var ju helt underbart! Så orolig som jag var för att resa ensam o så bra som det blev... Ja, ensam är man inte många stunder (jo om man vill!). Kambodja fick en stooor plats i mitt hjärta. Funderar ni så -ÅK!

Blandat

Blandat

1 januari 1990 - 31 december 2000

Blandade resmål jag vart på...

Warzawa

Warzawa

4 april 2005 - 10 april 2005

Jag och min kompis Anna åkte för att hälsa på en kompis som vi träffade i Turkiet. Polen lät ju lite sådär (ärligt va!?) men det var billigt att flyga, 800:-tor, så jag tänkte äh va faan! Warzawa var sååå modernt, massor av bra shopping, rikitgt fina uteställen och gudomlig mat. Jag vart så förvånad att allt var så nytt o fräscht. Så för en weekend, antingen för kultur eller shopping så är det en kanonstad, billigt också!

Isla de Margarita

Isla de Margarita

4 december 2005 - 19 december 2005

Detta var en klassisk charter! Vi hade det Kanon, rekommenderar alla att åka till denna ö. Tyvärr e den tydligen riktigt på g när det gäller turister så det lär nog krylla ännu mer av de här framöver... Hur som så hade vi ett toppen hotel på El Yaqe stranden. Skitkul personal, suupermat och goda drinkar! Maten på ön var överlag helt fantastisk. Jag som inte gillar kött mycket annars frossade i deras underbara oxfile!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anna uppdaterar sin resa